Cambridge Azur DacMagic - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 121
    Newcomer steffenb- sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

fått mail nuh

Fikk mail for en stund siden at den ikke kom før januar/februar..
    Men fikk plutselig mail i dag at den var ankommet oslo.

morro

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mye for pengene!

Hei! Jeg kjøpte Dacmagicen i Porsgrunn for et par uker siden. Har ikke fått lyttet systematisk og grundig til den ennå. Tenkte likevel det kan være av interesse å kommentere både denne tråden og dacen.

Først takk til Lars B. for hans initiativ vedr. omtale av dacen. Videre synes jeg han skal ha honnør for ryddig redegjørelse vedr. intensjoner med testen og sin relasjon til HFK. Jeg har ingen nære relasjoner til Lars B. eller HFK. Imidlertid har jeg vært innom forretningen i Porsgrunn ved et par anledninger. Lars B. fremstår som en ung, åpen og kunnskapsrik entusiast. Nettopp den type selger som et langt hifiliv har lært meg å sette pris på. Jeg håper derfor at han kan oppmuntres til fortsatt å delta aktivt i dette forumet.

Dacmagicen er verdt hver krone, - både nå-pris og oppjustert pris! Basta!

I mitt anlegg; NLE 11/19 forforsterker, Doxa 70 mkII m/oppgraderinger og Magnepan MG12, er den koblet opp via koaksialkabel til en tweaket Sony SCD-XB940. Den blir også koblet opp mot en Pioneer DV-490V. Dette er et anlegg som jeg anser som en relevant match for en dac i Dacmagicens prisleie.

I forhold til begge lydkildenes egne dacer, bidrar Dacmagicen til en markant forbedring av gjengivelsen. Stikkord kan være mer detaljer, større og mer 3D lydbilde, - mer naturtrohet. Akkurat nå snurrer HighFidelitys test-cd nr. 18 i Sonyen. Spor 7: Drum Boogie gir dacen mer luft og krisphet i gjengivelsen av trommene, kombinert med atakk så det holder. Lettere å høre hvor på cymbalene og hvor på trommeskinnet stikkene treffer. Bassen er tørr og kontant. Et fasinerende opptak der detaljer velter ut av anlegget etter hvert som anleggets kvaliteter oppgraderes. Cdens øvrige lydspor avdekker forbedringer for alle musikksjangre.

Forskjellen i gjengivelse med Dacmagicen er for Sonyens del, større enn skille mellom standrad CD-format og SACD. Tror nok jeg hadde vært villig til å blekke opp ganske mange tusenlapper for en ny cd-spiller for å oppnå det samme dersom ikke Dacmagicen var kommet i hus.

Dacmagicen er imidlertid følsom på signalkilden. Lyden sammen med Pioneeren er av klart hørbar dårligere kvalitet enn Sonyen. Er temaet å benytte en rimelig dvd- eller cdspiller for å oppnå den stoore highend-følelsen, så er nok en dac med avansert reclocking tingen. Men da snakker vi vel om dacer til 10.000 +? Videre kan den være følsom for støy på sterkstrømsnettet. Små dropouts kan oppstå når andre forbruksartikler kobler seg av og på. Hos meg blir den derfor nå koblet opp mot egen el-kurs dedikert til musikkanlegget.

Intet tre vokser inn i himmelen. Forventninger må justers i henhold til pris. Dog er denne lille snertne boksen fra Cambridge et funn!

Olav_E.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt å se at det er flere der ute som har fått nytte av dacen =)

God Jul

MVH
    Lars B

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

En stor takk til Lars B for en fin test av dac'en :-D
    Nå har jeg endelig fått mitt eksemplar i hus og fått lyttet på den, og jeg må si meg enig i at dette er et kupp til den prisen.
    Jeg har foreløpig bare fått lyttet på dacen i sammen med ps3 som kilde, lyden ble mere oppløst, dybden i stereo ble større, mere ro over musikken (har bare prøvd med wav lossless filer)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddyper
    En stor takk til Lars B for en fin test av dac'en :-D
    Nå har jeg endelig fått mitt eksemplar i hus og fått lyttet på den, og jeg må si meg enig i at dette er et kupp til den prisen.
    Jeg har foreløpig bare fått lyttet på dacen i sammen med ps3 som kilde, lyden ble mere oppløst, dybden i stereo ble større, mere ro over musikken (har bare prøvd med wav lossless filer)
    Det er jo enda godt at du også har fått utnyttelse av denne.. Har du fått prøvd den litt mer?

MVH
    Lars B

Newcomer KlipschJan sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg meget enig med trådstarter,dette er enn meget god DAC som også er ett must for alle oss som kjører Sonos og den slags. Har selv prøvd forskjellige DACér og må si at denne gjorde underverker med lyden i mitt oppsett.

Denne har kommet for å bli,ingen tvil om det. Meget fornøyd. Og takker for en meget god "review" av dette glimrende produktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    zzz

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiophil
    zzz

????

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

USB-inngang

Sitter her og er fristet til å kjøpe denne dacen, men er i ferd å gå meg vill i den digitale jungelen. Hva menes med "Digitale inputs : 16-24bit ( obs 16bit ved usb )", som trådstarter skriver. Hva betyr det for lydkvaliteteten å bruke usb sammenliknet med de andre digitale inngangene? Jeg hadde tenkt å bruke den til å koble bærbar(uten godt lydkort) sammen forforsterker. I mitt hode kunne jeg da bare bruke en usb-kabel og omgå hele lydkortet i pcen, men jeg ble usikker på grunn av sitatet fra trådstarter.

Rune

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til opplysning så har hifiklubben begynt å få inn Dacmagic igjen

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen flere som har fått prøvd denne dac-en? Er den plug and play? Skal brukes stort sett til avspilling av musikk fra Pc. Ser at den har digital ut også, vil det si at den kan uppsample lyden ( Gjøre den bedre ) før surround reciver og dermed få enda bedre lyd fra DTS og DD?

Mvh
    Peter
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool mellom SB3 og Parasound P3

til de av dere som har testet dacmagic. Er den vesentlig bedre enn den innebygde dac som sitter i Squeezebox? Eller bør jeg kjøpe noe som koster enda mer?

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har eg vert og hentet mitt eksemplar av CAMBRIDGE DacMagic , sort utførelse.
    så blir spenende og teste ut nå, håpe på et par lange lyttekvelder for meg sjøl snarest nå da:-D

Cambridge har vært et av de merkene som en del har valgt og middifisere, skal være lettere en mange andre merker og modifisere, og tipper det etter hvert dukker opp noen midda DAcMagic`er også.
    Første som slo meg er at det bør vøre noe og tjene på en bedre stømforsyning...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DacMagic i hus

Da er mitt eksemplar i hus. Har den gamle dac'en fra Cambridge Audio også. Den nye som er kjøpt i sølv, skal til stueanlegget. Blir gøy å få koblet dette opp i kveld når ungene er lagt.

Honnør til HFK som tok gammel pris siden jeg hadde bestilt i november.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plug and Play

Sitat Opprinnelig postet av Retep
    Noen flere som har fått prøvd denne dac-en? Er den plug and play? Skal brukes stort sett til avspilling av musikk fra Pc. Ser at den har digital ut også, vil det si at den kan uppsample lyden ( Gjøre den bedre ) før surround reciver og dermed få enda bedre lyd fra DTS og DD?

Mvh
    Peter
    Ja, den er plug and play. Den trenger ikke driver og setter seg opp som default automatisk. Bare plugg inn en usb-kabel og trykk play i avspillingsprogrammet. Det eneste du bør være obs på er dårlig kvalitet på den medfølgende kabelen. Jeg måtte skifte til en usb-kabel til en printer jeg hadde liggende. Etter byttet ingen problem. Har hørt om en annen som hadde samme problem.

Rune

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kraftig forbedring i lydkvalitet fra den interne dacen i squeezeboxen. Nomineres herved til årets (eller fjorårets) dings :-D

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Da va mitt eksemplar i hus.Og etter en liten stund lytting er jeg kjempefornøyd, kobler den til en laptop med Itunes og Apple lossless. Lakrissnører fra dac til forsterker (bare foreløpigt) Installasjonen kunne ikke vert mer plug and play.

SveinS 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ser nå 1 ting jeg ikke er helt fornøyd med når det kommer til dacen, jeg vil ha fjernkontroll til den.!! Jeg kjører ps3 og sonos via dacen.. Jeg må jo da reise meg opp for å bytte linjeinngang.. :P hehe lenge leve latskapen!

MVH
    Lars B

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er meget fornøyd med min Dacmagic,takk forat du ordnet saken Lars B
    Ser dog i noen forum at den blir slaktet og man skulle jo nesten tro at noen drev og klargjorde veien for Abrahamsen sin dac.....Da kan jo ikke noe så billig stå i veien.
    Jeg bruker en Qed Performance Audio2 som digital kabel til den men tro om det ville ha noe for seg å bruke en dedikert digital kabel?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Digitalgeek
    Er meget fornøyd med min Dacmagic,takk forat du ordnet saken Lars B
    Ser dog i noen forum at den blir slaktet og man skulle jo nesten tro at noen drev og klargjorde veien for Abrahamsen sin dac.....Da kan jo ikke noe så billig stå i veien.
    Jeg bruker en Qed Performance Audio2 som digital kabel til den men tro om det ville ha noe for seg å bruke en dedikert digital kabel?
    Tja, nå har ikke jeg prøvd noe annet en optisk fra dacen min. Men jeg tror nok du ville fått enda bittepittelitte mer dynamik og kanalseperasjon om du går for en ren optisk kabel.

Du kan jo prøve? Folk kan slakte dacen så mye de vil, det er smak og behag. jeg er iallefall godt fornøyd til prisen.

MVH
    Lars B

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •