Cambridge Azur DacMagic - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 121
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har fingrene tastet hurtigere enn tankene her.
    Dac upsampler 32 / 44.1 / 48 / 88.2 / 96kHz opp til 24bit/192kHz og har muligheten til å kjøre dette ut balanser OG ubalansert.
    Med XLR ser jeg for meg enda bedre balanse mellom toppen og mellomtonen.
    LB

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg kan sikkert paralellimportere den, bruke dremelen litt og re-brande den for deg. Da kan jeg la den gå for kr 9000 pluss oppgradert strømforsyning (kobberplater og lit bitumen) inkludert et par Shakti steiner på toppen for de "ekstreme".

Spøk til side. Poenget er som du sier at mange ikke stoler på egne lytteopplevelser når prisen er så lav. Enten man ikke tror at man får kvalitet for den summen eller at et slikt produkt har for lav "status" i miljøet - så begår man en grov feil dersom man velger den bort eller ikke velger å prøve den. Det kan jo vise seg at den faktisk er et godt produkt til prisen
    jeg er iallefall fornøyd med hva den har gjort for nettverskspilleren min. tross lav pris =)

MVH
    Lars B

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Nå er det faktisk slik at denne er testet på privat basis kjøpt inn og testet på ett privat system, så hva jeg jobber med følte jeg ikke hadde noe relevans i forhold til testen av DacMagic... Om du ikke føler min test av dac`en er legitim så kan du jo godt kikke rundt etter andre tester så vil du se at resultatene rundt omkring er litt linket.

Men, for de av dere som lurer så jobber jeg selv på Hi-Fi Klubben i Porsgrunn, startet som deltidsansatt i HFK i Drammen for en del år siden. Om du ønsker fler av mine yrkespreferanser er det bare å spørre ivei. Som sagt dette er testet på privat anlegg, om du leser testen godt igjenom så vil du se hva den har gjort for mitt system.
    Om noen er har interesse av å lese testen opp imot DCD-2000 er det bare å sende meg pm...

MVH
    Lars B
    Synes dac'n høres bra ut, men er meget skeptisk til denne testen siden du jobber i HFK, selv om dette kjøpet er privat.. Synes faktisk at du bør ha det i signaturen din i det minste at du jobber i HFK..

Tenker selv å teste dac'n en gang etter hvert..

Men for at du skal holde deg "ryddig" her på AVF så bør det stå at du jobber på HFK - synes jeg..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Synes dac'n høres bra ut, men er meget skeptisk til denne testen siden du jobber i HFK, selv om dette kjøpet er privat.. Synes faktisk at du bør ha det i signaturen din i det minste at du jobber i HFK..

Tenker selv å teste dac'n en gang etter hvert..

Men for at du skal holde deg "ryddig" her på AVF så bør det stå at du jobber på HFK - synes jeg..
    Om du ser nederst på testen står det at jeg jobber i hfk, det finnes ikke aktuelt for min del å nevne det i signaturen at jeg er hfk ansatt.
    Er det noe i testen som gjør at du føler deg skeptisk til denne testen? Jeg mener jeg går ikke akkurat imot strømmen når det gjelder denne dacen.
    Om jeg VIRKELIG ville at folk skulle kjøpe denne hadde jeg nevnt hvor den kan handles, til pris og gjort testen upartisk...
    Min jobb skal ikke overskygge MIN mening av denne dacen, da denne testen faktisk er basert på MIN mening uavhengig av hva jeg jobber med...

MVH
    Lars B

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Om du ser nederst på testen står det at jeg jobber i hfk, det finnes ikke aktuelt for min del å nevne det i signaturen at jeg er hfk ansatt.
    Er det noe i testen som gjør at du føler deg skeptisk til denne testen? Jeg mener jeg går ikke akkurat imot strømmen når det gjelder denne dacen.
    Om jeg VIRKELIG ville at folk skulle kjøpe denne hadde jeg nevnt hvor den kan handles, til pris og gjort testen upartisk...
    Min jobb skal ikke overskygge MIN mening av denne dacen, da denne testen faktisk er basert på MIN mening uavhengig av hva jeg jobber med...

MVH
    Lars B

Jeg ser nederst ja, men likevel litt skeptisk, kan ikke for det. Det er ikke ment som negativ kritik, tror du også hadde følt det samme hvis jeg hadde utført en test og gitt den "nesten" topp karakter - og det viser seg at jeg selger produktet gjennom jobben - hadde du ikke?

At den er basert på din mening uavhengig av hva du jobber med vet ikke du noe om en gang. En vil som regel hevde at det en selv selger er best, enten en liker det eller ikke.

Igjen dette har ikke noe med deg som person å gjøre, ei heller med produktet. Synes også testen er bra, men den hadde (for meg) virket ennå mere troverdig hvis den hadde blitt publisert av en som ikke selger produktet.

At du ikke synes det er noe grunn til å nevne det i din signatur det kan jeg ikke forstå - det hadde gjort ting ryddigere for oss alle.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser nederst ja, men likevel litt skeptisk, kan ikke for det. Det er ikke ment som negativ kritik, tror du også hadde følt det samme hvis jeg hadde utført en test og gitt den "nesten" topp karakter - og det viser seg at jeg selger produktet gjennom jobben - hadde du ikke?

At den er basert på din mening uavhengig av hva du jobber med vet ikke du noe om en gang. En vil som regel hevde at det en selv selger er best, enten en liker det eller ikke.

Igjen dette har ikke noe med deg som person å gjøre, ei heller med produktet. Synes også testen er bra, men den hadde (for meg) virket ennå mere troverdig hvis den hadde blitt publisert av en som ikke selger produktet.

At du ikke synes det er noe grunn til å nevne det i din signatur det kan jeg ikke forstå - det hadde gjort ting ryddigere for oss alle.

Unnskyld meg, men hva er det du skriver??

**At den er basert på din mening uavhengig av hva du jobber med vet ikke du noe om en gang.** Dette tar jeg som ett personangrep og ser på det som ganske negativ kritikk..

Nå valgte jeg faktisk å utelukke leverandør, salgsted og pris i testen her for ikke å lage dette til en "kjøp nå" test for hfk.
    Jeg var heldig å få tilgang til dette produktet en dag eller to tidligere enn andre, jeg valgte å bruke fritiden min til å lage denne testen.
    Nå er det slik at jeg har ett liv utenom HFK, hobbyen min har jeg hatt lengre enn jobben for å si det slik.

Du setter altså min troverdighet i tvil forde jeg jobber i en bedrift som selger dac`en jeg testet, jeg kan se den. Men her har ikke det noe betydning for testen...!!
    Hva om jeg hadde testen en dac ifra en konkurrent og dømt den nedenomoghjem?? Da hadde jeg kanskje ikke vært troverdig ei heller kjent min egen smak, som du så fint skriver over her.

Men ettersom dette med min jobb tydelighvis overskygger testen som faktisk er det viktige her, tar jeg dette som en erfaring.

Dette blir nok første og siste test fra min side.

MVH
    Lars B

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumt hvis meg og mine tanker ødelegger for deg og dine tanker om å legge ut tester. Jeg gikk muligens over streken, og det beklager jeg. Men synes at jeg faktisk har noen gode argumenter også. Bl.a at du burde ha i signaturen din at du jobber på HFK..

Men ikke la mine tanker stoppe deg, syntes som jeg nevnte over at testen var bra - og at den gjør at jeg får lyst til å teste dac'n jeg også.. Er ikke det bra da?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg ønsker ikke å starte noen stor diskusjon om dette, HoJ, og er enig med deg på visse områder. Men; føler for å få ut et par ord. Må si at det er vel OK å fortelle sin personlige mening om noe han selger, spesielt når det står nederst i testen at han selger dette produktet? Jeg tror det er andre tester her på forumet som virker betraktlig mer subjektive enn denne, tross for at de ikke er signert på tilsvarende måte.

Det hadde vært ille om han utga seg for å ikke selge det, da blant annet du og sikkert flere ville gitt denne testen mer troverdighet enn det gjør når han innrømmer hvor han jobber. Forstår derfor ikke hvorfor du skal gi han trøbbel når han er åpen om det? Holdningen din vil jo få de hundrevis av ansatte i elektrobutikker og andre i aktuelle bransjer i Norge til å være redde for å "stå frem" på forumet i frykt for å ikke bli trodd og bli hengt ut. Derfor; stor respekt til Dreamphaze for å tørre å oppgi hvem han er, samt en velskreven test. Gleder meg til å få testet ut denne DAC'en selv!

Tviler forøvrig på at Dreamphaze som har testet denne DAC'en får provisjon på antall solgte DAC'er i Norge.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mentor1
    Jeg ønsker ikke å starte noen stor diskusjon om dette, HoJ, og er enig med deg på visse områder. Men; føler for å få ut et par ord. Må si at det er vel OK å fortelle sin personlige mening om noe han selger, spesielt når det står nederst i testen at han selger dette produktet? Jeg tror det er andre tester her på forumet som virker betraktlig mer subjektive enn denne, tross for at de ikke er signert på tilsvarende måte.

Det hadde vært ille om han utga seg for å ikke selge det, da blant annet du og sikkert flere ville gitt denne testen mer troverdighet enn det gjør når han innrømmer hvor han jobber. Forstår derfor ikke hvorfor du skal gi han trøbbel når han er åpen om det? Holdningen din vil jo få de hundrevis av ansatte i elektrobutikker og andre i aktuelle bransjer i Norge til å være redde for å "stå frem" på forumet i frykt for å ikke bli trodd og bli hengt ut. Derfor; stor respekt til Dreamphaze for å tørre å oppgi hvem han er, samt en velskreven test. Gleder meg til å få testet ut denne DAC'en selv!

Tviler forøvrig på at Dreamphaze som har testet denne DAC'en får provisjon på antall solgte DAC'er i Norge.
    Etter en natt med søvn så beklager jeg ovenfor Dreamphaze at jeg nevnte dette med HFK vs. privat ang denne testen. Så klart har han lov til å teste ting - og lage test av det. Og testen han har her er god. Men ang. hvor en jobber i signaturen står jeg fast på, men ser jo nå at det slett ikke bare gjelder han. Men en viss rett synes jeg at jeg har i.o.m han jobber for butikken som selger produktet. Men du gjør oss obs på det, og det er meget bra.

Så jeg beklager på det sterkeste hvis det jeg har sagt har såret deg, testen er god, produktet er sikkert bra - og jeg kommer til å teste den.

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mye flott lesing Dreamphaze.

Bra test, produktet virker absolutt å være et fynd til prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for flott test! Setter stor pris på slik input uavhengig av hvor du jobber :-?

Håper du kan bidra med mer fremover også!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes også denne testen virker meget ärlig og informativ.
    Godt jobbet!:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg kan sikkert paralellimportere den, bruke dremelen litt og re-brande den for deg. Da kan jeg la den gå for kr 9000 pluss oppgradert strømforsyning (kobberplater og lit bitumen) inkludert et par Shakti steiner på toppen for de "ekstreme".

Spøk til side. Poenget er som du sier at mange ikke stoler på egne lytteopplevelser når prisen er så lav. Enten man ikke tror at man får kvalitet for den summen eller at et slikt produkt har for lav "status" i miljøet - så begår man en grov feil dersom man velger den bort eller ikke velger å prøve den. Det kan jo vise seg at den faktisk er et godt produkt til prisen
    Og det håper jeg virkelig at den er, med tanke på at den er bestilt og betalt:wink: Men skal innrømme at jeg blir lett lurt, med tanke på pent design og dyrere pris. Nå er jo dette den første dac'en jeg tester noensinne, så vet egentlig ikke helt hva jeg kan forvente...men gleder meg til den kommer.

EDIT: Skal forøvrig kobles til en Jungson moon harbour og en ps3, så håper hvertfall på et betraktelig løft fra ps3'en.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det nå flere enn meg som har fått glede av denne dac`en? Som kanskje vil dele sin opplevelse her? =)

MVH
    Lars B

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DacMagic er veldig bra

Enig i testen.
    Utrolig valuta for pengene. Løp og kjøp. Og jeg jobber ikke i Klubben...
    Koblet en 3 år gammel cd-spiller via optisk link til DacMagic'en.
    Dette spiller fletta av det meste.
    Årets produkt i HifiChoice !!!

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres meget bra ut! Fikk mail fra HFK i går, og min er ventet og komme den 25/11 +- en uke. Blir vel helst + da...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palm
    Enig i testen.
    Det er alright å høre =) =)
    Kos deg masse med ny god lyd

MVH
    Lars B

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palm
    Enig i testen.
    La en link til den testen i HC på 2.Wkriegs side, og jeg kjøpte selv det nummeret hvor testen står. Imponerende lesning. Hadde vært morsomt og testa den mot bla. de jeg har i hus nå (Gorg's Audiolab og min egen upgrade AudioNote) og feks en Benchmark, Lavry el. og ikke minst Abrahamsens egen som ligger/vil ligge isamme prisleie.

Tviler på at den er bedre enn de, men vil muligens være en liten overraskelse mtp. pris og kvalitet. Årets digitale + Årets produkt i HC burde vel være en indikasjon på litt av hvert

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,225
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ha en dac mellom laptop og hifi, Så denne med usb inngang ville vere fin og med tanke på prisen kanskje et kupp, men er denne dac-en så enkel i brukt at det vare er å koble usb kabelen mellom pc og dac og så dac til hifi og så er alt iorden? Eller må man innstallere ditt og datt før den vil kunne brukes.

Jeg er desverre helt noob når det kommer til pc. Har det noe å si hvor lang usb kabelen er? Har denne noen begrensing?

Håper på rsake svar da jeg ønsker å bestille denne dac-en før den går opp i pris...

Mvh
    Peter
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •