Cambridge Azur DacMagic - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 121
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Nå er det faktisk slik at denne er testet på privat basis kjøpt inn og testet på ett privat system, så hva jeg jobber med følte jeg ikke hadde noe relevans i forhold til testen av DacMagic...
    Om du er lørdagshjelp som jobber 5 timer i uken eller butikksjef eller til og med kjedesjef er vanskelig for andre å vite så lenge du ikke opplyser noen verdens ting om ditt forhold til HFK.

Dacmagic er ikke i salg ennå i Norge. Den er helt umulig for utenforstående å kjøpe den nå.
    Det er sikker sant at du har kjøpt den på "privat basis", men det er selvfølgelig til god personalpris. Grunnen til det er jo så innlysende det er mulig. HFK ønsker at de ansatt skal bli bedre kjent med produktene, kunne profilere, selge den fra dag -20 og ikke minst nærmest misjonere ute i forkant av lanseringen. Det greide du jo tydelig med denne testen.
    Hvorfor skulle de ellers bruke de få eksemplarene de har til internt salg som de taper penger på??

Det er en helt ærlig sak, da får man ihvertfall være åpen med det.

Edit, jeg skjønner du bare ville godt så takker for testen. Jeg har fått frem poenget mitt.. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Kan du ikke legge den ut her i tråden? Så kan vi selv lese den med hvilke øyne vi selv har (ref ansatt i HFK)?

PS: jeg er ikke ut etter å bry meg om hvor du jobber, men synes det er ok at de som er ansatt i bransjen opplyser om det
    Mottatt og mottat.. Er første testen jeg har lagt ut så skal passe på det til neste gang.. Jeg legger ut testen ikveld/ettermidagg.

MVH
    Lars B

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Om du er lørdagshjelp som jobber 5 timer i uken eller butikksjef eller til og med kjedesjef er vanskelig for andre å vite så lenge du ikke opplyser noen verdens ting om ditt forhold til HFK.

Dacmagic er ikke i salg enn å i Norge. Den er helt umulig for utenforstående å kjøpe den nå.
    Det er sikker sant at du har kjøpt den på "privat basis", men det er selvfølgelig til god personalpris. Grunnen til det er jo så innlysende det er mulig. HFK ønsker at de ansatt skal bli bedre kjent med produktene, kunne profilere, selge den fra dag -20 og ikke minst nærmest misjonere ute i forkant av lanseringen. Det greide du jo tydelig med denne testen.
    Hvorfor skulle de ellers bruke de få eksemplarene de har til internt salg som de taper penger på??

Det er en helt ærlig sak, da får man ihvertfall være ærlig med det.
    Nå er det jo faktisk slik at Dacen er i salg i Norge for i rette på deg det, om noen tviler så kan de sende meg en pm så kan jeg fortelle dere hvor dere kan få handle dacmagic...... Som jeg har nevnt før dette er en privat test i mitt oppsett, jeg er da like glad i lyd som alle andre og ville uansett pris ikke brukt penger på noe i mitt oppsett som IKKE ville forbedret lyden min..
    Men, i neste tester om det blir flere skal jeg sette ref: ansatt i hfk.

MVH
    Lars B

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin test og et veldig aktuellt produkt. Og selvfølgelig burde du legge ut din sammenligning mot Denon DCD-2000. Og hvordan er den sammelignet med DAC i AVR-3806? Er oppgraderingen verdt prisen?

Men jeg også mener absolutt at du burde være åpen på at du faktisk jobber i bransjen, det spiller ingen rolle HVOR du har testet produktene, det sier seg selv at du antagelig er mer eller mindre påvirket av produktene du selger til daglig. Om ikke annet har de kanskje en lydsignatur du er vant med, og derfor foretrekker?

For all del, fortsett å gi oss din mening om produkter, bare vær åpen på at det er opp til hver enkelt som leser testene dine og avgjøre om du er nøytral i dine uttalelser eller ikke.

Newcomer HFidelity sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lars, er DacMagic til salgs i Porsgrunn nå? Kjekt å vite, så slipper jeg å kjøre ut annenhver uke for å sjekke om den har kommet inn

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFidelity
    Lars, er DacMagic til salgs i Porsgrunn nå? Kjekt å vite, så slipper jeg å kjøre ut annenhver uke for å sjekke om den har kommet inn
    Det er den..

MVH
    Lars B

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om noen er har interesse av å lese testen opp imot DCD-2000 er det bare å sende meg pm...

MVH
    Lars B[/QUOTE]

Jeg hadde også satt stor pris på om du legger ut sammenligningen i tråden.

Vil være meget interessant å se disse to mot hverandre. Da begge produktene føres av HK bør det vel neppe være noe problem.

Mvh
    Peter

Newcomer Mesa/Boogie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt hvorfor folk gidder å legge seg så opp i at han jobber i HFK og arrestere ham for det.. Dette er en helt fantastisk DAC som har egenskapen til å heve mange anlegg fler hakk! Jeg kunne nesten høre forbedringen da jeg så utstyret det ble testet på, og det overrasker meg ingeting at lydkvaliteten økte et par terningkast med en slik påkoblet.

Om det er avgjørende hvor en anmelder jobber for å bestemme seg for å kjøpe en DAC som har XLR-utganger til 1600,- skjønner jeg ikke stort. I mine øyne hadde denne DACen vært verdt det dobbelte selv om jeg ikke hadde hørt den bare med tanke på specs og pris

PS:Jeg er forøvrig i forsikringsbransjen om det er viktig informasjon for noen.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mesa/Boogie
    PS:Jeg er forøvrig i forsikringsbransjen om det er viktig informasjon for noen.
    Jeg tror faktisk ikke du forstår problemet....

Newcomer Mesa/Boogie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg tror faktisk ikke du forstår problemet....
    Jeg slenger inn at det var sarkasme, om det det i hele tatt trengs.
    De fleste vet at Cambridge leverer gode produkter og en DAC med XLR til den prisen er et godt produkt uansett! Jeg skal ærlig nok innrømme at jeg ikke forstår problemet ja, eller kanskje jeg heller skal si at jeg ikke kan forstå at det i det hele tatt er et problem.

Jeg blir bare irritert når det alltid er noen som må komme med negative bemerkninger til slike tester da det er altfor få av disse testene.
    Det er mange nykommere samt erfarne forummedlemmer som setter pris på at det er noen som gidder å sette sine erfaringer om et nytt produkt ned i ord.

Jeg er helt sikker på at de fleste her kjenner seg i igjen i følelsen man har når man er interessert i et produkt og søker nettet opp og ned etter informasjon om dette og blir glad når man finner slike tester.
    Jeg er helt sikker på at det er mange som leser denne anmeldelsen og kjøper produktet, for så å være kjempe fornøyd i etterkant fordi beskrivelsen faktisk stemmer.

Jeg kan være enig i at det kan virke fishy om en som er ansatt reklamerer om et produkt han skal selge, men ser ikke helt alvorligheten i dette tilfellet.
    Om han i verste fall hadde drevet ren reklame for HFK og denne DACen ser jeg faktisk ikke noe negativt i det i dette spesifike tilfellet heller, da dette er en vinner i sin kategori og mange kommer til å få nye lydopplevelser med!

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er denne bestilt! Så får vi se...;-)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Da er denne bestilt! Så får vi se...;-)
    Samme her, er dog skeptisk.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En smule ja. Men er heldighvis ikke rare investeringen, hvis det er en investering i det hele tatt. Tid vil nå hvertfall vise...

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor så skeptisk?

Jeg undres litt over hvorfor folk er så skeptiske til kvaliteten på denne (og andre tilsvarende produkter i samme prisklasse).

Mange vil velge denne som et alternativ til DACene som sitter i sin surroundreciever eller prosessor, jeg kan gi noen argumenter til hvorfor den muligens kan være bedre enn overnevnte alternativ.

• I kraft av å være en dedikert løsning vil alle komponentene i denne enheten ha et enheltig mål om å skape de beste mulige arbeidsforhold for DA konverteringen. Dette er i motsetning til i en prosessor der dette er en av mange oppgaver. All R&D har blitt fokusert på denne ene oppgaven i motsetning til alle de forskjellige oppgavene en reciever skal utføre.
    • Prisen på interne DA konvertere i recievere er ofte middels gode konvertere (avhengig av recieverens prisklasse osv.) Innkjøpskostnadene for slike konvertere er minimal for store elektronikkprodusenter, hvor det overordnede målet er kostnadseffektivisering og rasjonalisering av produktet uten å minimere funksjonaliteten. I en dedikert løsning vil det med stor sannsynlighet benyttes dyrere og bedre (som den aktuelle <Texas Instruments TMS 320VC5501 DSP) konvertere.
    • DACen har ekstern strømforsyning som bidrar til å minimere interferens i tillegg til å være fri for annen elektronikk som effektforsterkere, display, DSP-kretser og tilsvarende som kan påvirke resultatet i negativ retning.
    • Den tilbyr variabel upsampling, har DACer i dual differential mode som minimerer jitter, kan vende fase, har flere filtreringsvalg, har større båndbredde enn vanlig integrerte løsninger (innen rimelighetens grenser), flere tilkoblingsmuligheter, kan benyttes som lydkort osv.

PS. Jeg har ikke hørt denne DA konverteren og har ingen planer om å kjøpe den, jeg har heller ingen tilknytning til forhandleren.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo endel her inne som enten har sterke bånd eller har tilhørighet til butikker og importører i Norge og som nyter godt av sine relasjoner her inne.

Da vil det stilles tvil til din posisjon i forhold til produktet..

...nå må det riktignok presiseres at DacMagic ble av Hi-fi Choice kåret til årets Dac og samtidig tok tittelen som årets produkt. Hvilket vil si at den etter sigende burde være ett meget godt produkt.

Noen andre her inne som kunne tenkt seg til å låne den? Bare for å få en bekreftelse?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal være den første til å innrømme at jeg har minimalt med peiling på DAC. Jeg har en dedikert prosessor til ca 25.000 og det sies at den er overraskende billig i forhold til kvaliteten og hvor mye fagpressen tippet at den ville koste. Derfor er jeg skeptisk til om en Dac til et par tusen virkelig kan overgå Dac-ene i denne prosessoren. Jeg vil jo tro at det er lagt noe penger og arbeid i Dac-ene i en prosessor i denne prisklassen også, selv om jeg absolutt forstår hva du skriver, Gwandarion.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, er helt sikkert rett det du skriver Gwandarion. Men jeg blir hvertfall lett skeptisk til slike "billigprodukter", bare fordi den er så skammelig billig i mine øyne. Syns det liksom er litt rart når omtrent alt annet som skal bringe oss nærmere lydnirvana, koster skjorta og enda litt til. Velger da og være skeptisk og heller bli positivt overasket, enn omvendt. (har faktisk ikke peiling på dac i det hele tatt, da dette blir min første)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Da har jeg forlenget testen litt etter ønske på pm..

MVH
    Lars B

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempefin beskrivelse av lyden opp mot DVD-2000!
    Håper du også kan teste den mot den interne dacen i AVR, og mot den innebyggede i Sonos. Det er vel den tilnærmingen de fleste har når det gjelder bruksområdet for denne.
    De som ønsker ekstern dac til oppgraderingen av cd-spillere satser vel i et noe høyere prissjikt antar jeg.

Nå har jeg også liten peil på dac, så hvorfor blir det så mye bedre om man benytter XLR? Og hvorfor er det bare da man kan benytte upsampling?

Kjempefint at du deler lytteinntrykk og tester med oss! :-D

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan sikkert paralellimportere den, bruke dremelen litt og re-brande den for deg. Da kan jeg la den gå for kr 9000 pluss oppgradert strømforsyning (kobberplater og lit bitumen) inkludert et par Shakti steiner på toppen for de "ekstreme".

Spøk til side. Poenget er som du sier at mange ikke stoler på egne lytteopplevelser når prisen er så lav. Enten man ikke tror at man får kvalitet for den summen eller at et slikt produkt har for lav "status" i miljøet - så begår man en grov feil dersom man velger den bort eller ikke velger å prøve den. Det kan jo vise seg at den faktisk er et godt produkt til prisen

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •