Abrahamsens CD-spiller og integrerte forsterker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gismo
    Har alltid sett på Hegel som et seriøst merke ( Obs! har ikke hegel selv) men å bli beskrevet som det opp mot en Abramsen...?? Hva er dette Tiger??
    Kan dette være "ufarget" eller seriøst?
    Se andres og min kommentar lenger oppe i denne tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slettet.

Slettet.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet da jeg heller tar dette videre via riktig kanal.

Newcomer StriferNet sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser rimelig fett ut det opsettet der. Kunne likt å høre det på noen høytalere.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fin test tiger bra jobb ,lyst til å prøve disse)

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg tiger. Hegel er oppskrytt på musikk.
    På film er det bare RÅTT 8)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Enig med deg tiger. Hegel er oppskrytt på musikk.
    Nåja. For the record og unngå misforståelser: Jeg synes ikke Hegel H200 er oppskrytt. Tvert i mot så er dette en svært kompetent forsterker. Det var bare det at jeg den gangen omtalen ble skrevet måtte velge (ref. konklusjon), og valgte V2.0s mer fargede lyd.

Tidene endrer seg, og egne lydpreferanser likeså. Det er ikke sikkert jeg hadde valgt V2.0 en gang til på Focus 140. Til Klipsch så passer Abrahamsen fantastisk bra. Til Focus 140 (som jo ikke er en nøytral høyttaler) så skal du ikke se bort fra at jeg i dag noen år etter hadde valgt H200 til Dynaudio Focus-serien.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Nåja. For the record og unngå misforståelser: Jeg synes ikke Hegel H200 er oppskrytt. Tvert i mot så er dette en svært kompetent forsterker. Det var bare det at jeg den gangen omtalen ble skrevet måtte velge (ref. konklusjon), og valgte V2.0s mer fargede lyd.

Tidene endrer seg, og egne lydpreferanser likeså. Det er ikke sikkert jeg hadde valgt V2.0 en gang til på Focus 140. Til Klipsch så passer Abrahamsen fantastisk bra. Til Focus 140 (som jo ikke er en nøytral høyttaler) så skal du ikke se bort fra at jeg i dag noen år etter hadde valgt H200 til Dynaudio Focus-serien.
    Nja..nå ordla jeg meg vel kraftig da.men gjalt ikke H200.
    Mener vel at det er litte grann oppskrytt.. ser en på tester i norske blader så får Hegel terningkast 6 hele tiden. Så da lurer en jo på..har jeg for dålige høyttalere eller er det oppskrytt? Nå skal det sies at jeg syns det spiller bra.
    Men..savner litt mer trøkk i mellombassen, mer slam. Har vel egentlig alltid syns Hegel imponerer på detaljer og sånt.
    Men kanskje det må bedre høyttalere til? eller sikkert bare større elementer en mine små 6 tommere. Dypbassen er imponerende det må sies.
    Men det er kanskje bare meg. Jeg er og livredd for at jeg er blitt altfor kresen på lyden og at for å få det jeg vil ha, må jeg opp i flere hundre tusen..Vilt isåfall, men håper jeg slipper det. Det hjalp jo ikke at jeg Lørdag var innom Roald i Bergen og fikk mine livs beste lyttetimer på han store oppsett..
    Se link, siste bilde.. Hyggeligt besøk i den nye butikken til Roald Mikkelsen i Bergen!
    Det spilte så utrolig bra på slagverk, så realistisk en kan få det, og det hørtes ekte ut,som at slagverket stod fremfor deg.
    Hørte og litt klassisk som jeg ikke er noe tilhenger av, men fikk gåsehud over Hele overkroppen..sinnsykt var det. Men igjen så håper jeg at eg slipper rimligere fra det.
    Kanskje jeg bør prøve H200 vis den er litt annerledes.
    På film (bluray) er Hegel brutalt bra. Så kan ikke helt skjønne at forsterkeren det står på heller.. muligens cd spilleren?
    Kan det vere en ide å bruke blurayspilleren med en DAC mellom?
    Bluray spilleren er en Pinoneer XL 52
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •