Creek - Hodetelefon Forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Creek - Hodetelefon Forsterker

Jeg fikk akuratt min første skikkelige hodetelefon forsterker.

Jeg tok en fra Creek kalt OBH-21 SE, en såkalt Special Edition

Denne brukes sammen med min PC hvor jeg har ett Creative X-FI Xtreme Music lydkort som lydgiver. Fra det bruker jeg en Audioquest Mini-1 kabel, en 3.5mm til 2xRCA kabel.

Creek forsterkeren er meget lurt oppbygd. Den har kun 1 RCA inngang, men har også en RCA utgang, slik at man kan rute signalet videre når man ikke bruker forsterkeren. Jeg hadde allerede kjøpt en splitter for signalet ut av PCen, man slapp dette. Denne utgangen er også aktiv selv når Creek er slått av.

Den har 1 inngang, og 1 utgang bak, ikke mer, foruten av/på bryter og strøm inn.

På fronten har den 2 utganger for 6.3 mm plugger, 1 indikator på at den er på og 1 volum hjul.

Selv om forsterkeren er meget lett, så virker den meget god bygget. hele skallet er av aluminium, sort med kjøle riller bak, oig 3-4 mm tykk frontplate i børstet aluminium. Den er faktisk meget lekker. Størrelsen er ikke mer enn 6x10x15 cm (tatt ut av hode, har ikke noe å måle med i nærheten)

Grunnen til at forsterkeren er lett, er at strømforsyningen er separat. Denne er ekstremt lur, da den er universal for alle spenninger. 4 plugg typer følger med.

Det virker som at den ikke har noe problem med å lever nok strøm heller. Nå jeg plugget inn mitt andre hodetelefon sett, så kom det ikke det normale spraket som det ellers gjør. Og volumet forandret seg heller ikke.

Så over til mine meninger om denne.

Har fra før brukt hodetelefoner rett i lydkort, senere har jeg brukt dem i hodetelefon utgangen på mitt Logitech sett, før Z-5500, nå Z-4.

Jeg har egentlig aldri klaget over lyden, men de få gangene jeg har fått lysten til å dra på så har ingen av de overnevnte levert nok lyd. Foruten Z-5500, men da gikk kvaliteten til *******

Jeg har både Sennheiser HD595 og ett billigere Philips SHP8900. Jeg foretrekker det nesten 1000,- billigere Philips fremfor Sennheiser. Fordi jeg liker måten Philips gir bassen mer liv. Sennheiser blir litt skarp og uengasjerede for min del.

Da jeg plugget i Creek for første gang, så var det naturlig at jeg putter på Dream Theater. Først favoritten "Glass Prison", så var det bare å starte "Live Scenes" plata.

Det var ikke vanskelig å høre at Creek ga valutta for pengene fra første sekund. Det kom frem utrolig mange flere detaljer i sangene enn det jeg noensinne har hørt før, både fra PC eller iPod (Med Klipsch Custom 1), alle brukt de samme MP3 filene på 256 kbps.

Dette var enormt morsomt. Må vel lage meg en batteripakke så jeg kan ta med med denne i sekken og bruke den mot iPoden tipper jeg

Pluss:
    +Enormt detaljert og klar lyd.
    +Bra bygg kvalitet.
    +Universal strømforsyning
    +Liten og fin i størrelse
    +Forblir kjølig
    +Utgang for videre kopling. (Slipper splitter ved kun 1 utgang)

Minus:
    -Har ikke av/på bryter i front
    -Må ha overgang til 3.5mm plugg
    -Kun 1 inngang
    (Ingen av minusene gjør meg egentlig noe spesielt, men de er i hvertfall greie å nevne)

Creek OBH-21 SE blir i hvertfall anbefalt fra min side. Har lenge tenkt på å skaffe egen hodetelefon forsterker, og angrer nå på at jeg ikke gjorde dette før.

Jeg kjøpte min Creek herifra: http://www.thecableco.com/product.php?id=5066

De har også en som er $125 billigere. Begge kvalifiserer til gratis frakt (over $300). De er kjappe på å sende hvis leverandør har varen inne. Min bestilling tok 1.5 måned pga Creek akuratt drev å byttet strømforsyningstype (til universal). Normalt ville forsendelsen ta rundt 1 uke.

For egen nygjerrighet, noen som vet om man får kjøpt disse i Norge?

EDIT: Taaimport har disse i Norge, pris 3453,-

Her er en test fra WhatHIFI: http://www.stoneaudio.co.uk/resource...thifiobh21.pdf

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefalt utsalgspris er 3453kr i norge.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant det på Taaimport.

Sparte vel nærmere 1000,-. Så den også ett annet sted i USA for $449, men sjekket ikke der om hva porto osv ble på da.

EDIT: Hos Taaimport så står det litt rart. Det ser nesten ut som at strømforsyningen må kjøpes ved siden av, da til 250,- eller 541,-.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner da med at det er med power . Men uansett, virker som et solid produkt
    dette. En egen hodetelefonforstekrer gjør så si altid underverker. Likte Vincent sin iallefall (samm prisklasse).

Newcomer royrov sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er dette noe for et Beyerdynamic DT770 Pro-80 tro ?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av royrov
    er dette noe for et Beyerdynamic DT770 Pro-80 tro ?
    Dette er noe for alle hodetelefoner. Oppgraderingen er verdt hver krone.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Dette er noe for alle hodetelefoner. Oppgraderingen er verdt hver krone.
    muligens litt generalisert , mistenker min Stax-SRM-323II gjør jobben velsåbra
    Men helt klart , juice up et eksisterende headset med en powerunit , aldri feil med muskler :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •