Kort test Black Magic Revelation - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 99
    Active hifiguru 2 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    for det første kondolerer til trådstarter, som sikkert i god trod trodde brukeromtaler var velkommen her på forumet. Det er det tydeligvis ikke, i stede blir han halshugd av en gjeng bedrevitere som er rasende god til å kritiserer og komme med dritt.

Så til sutrekoppene, hvorfor krever dere ikke allverdens målinger når noen har testet eller kjøpt nye forsterker eller nye høyttalere?

Er det slik at skal man skrive noe som helst om brukererfaringer om et eller annet produkt, er man nøtt til å legge ut dokumentasjon og målinger som selvsagt er gjort under kontrollerte forhold ? Av det dere skriver her så regner jeg med at svaret er ja. Da er det kansje på tide at dere også begynner å dokumentere alt dere kommenterer her på forumet.
    Bravo bravo

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser med dette at "alle" liksom er ute etter å ta hverandre?
    Klassisk for slike tråder. Man ser liksom aldri noe som "konstruktiv" kritikk. :?

Jeg skriver at jeg har ingen problemer med å godta/akseptere/skjønne at trådstarter opplever det han gjør. Dette på lik linje med andre opplevelser - som vi jo alle har fra tid til annen.

MEN, og det er et stor MEN her; alt jeg (og enkelte andre) etterlyser er en bekreftende oppfølging. Dette ene og alene fordi opplevelsen er av en slik art at det faktisk er innenfor området typen fenomen/opplevelser som bør kunne la seg bekrefte via måling.

Hadde opplevelsen vært av en slik karakter at den lyttermessig slo ut i nyanser og lydbildemessige endringer, ville alt vært lite dokumenterbart. Og således på lik linje med det de fleste refererer til når man skal beskrive sine opplevelser.

Jeg har intet behov for å verken få bekreftet dette eller ei. Alt jeg er interessert i er om trådstarter også selv synes det kunne være moro å faktisk få dette bekreftet. På dette vis kunne kanskje flere av oss bygge videre erfaringer på dette grunnlaget?

OG, som nevnt tidligere - PM Audio har ikke vært spesielt villige til å låne oss kabler. Det har bare "kokt bort i kålen" der borte...
    Gode ord og lovnader, men liten vilje til å omgjøre det i faktiske forhold.

PM Audio som firma har uansett lite med denne tråden å gjøre, all den tid det er brukernes vilje til å utforske noe som ikke er til stede - og således det det hele dreier seg om.

Dersom det er noen i denne tråden som "sutrer", så er det i alle fall ikke jeg!
    Jeg bare konkluderer med at andre ikke gidder å gå ett fattig steg videre i opplevelse-/læringskurven...
    I dette tilfellet altså enkelt, men likefullt helt håpløst... :?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg må si at de fleste kabeltrådene er mye av det samme når man kommer forbi innlegg #10.

Dog - når man i denne og andre tråder sier at ved å bytte kabler blir opplevelsen slik: "Det første jeg la merke til var at bassen gikk hørbart dypere og med mer pondus helt nederst enn med MIT-kablene." Det burde det vel gå an å måle responsen ved kabel X og se når lyden i rommet ruller av og så kople opp kabel Y og måle dens respons og se om den faktisk går dypere, eller om det er andre parametre som spiller inn på lytterens opplevelse av dypere respons?

Jeg skal ikke skjule at jeg selv er kabelskeptiker og jeg har større tro på god skjerming, nok tverrsnitt og gode kontaktpunkter fremfor diverse merker og blandinger...

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og slik står kabeldebatten etter over 30 års diskusjon. På nesten alle andre områder så har diskusjonen fremgang. Noen som har hørt om en forsterkerskeptiker eller kildeskeptiker? Det sier ikke så rent lite.

Jeg engasjerer meg i denne debatten fordi det ser ut til at kabelprodusenter er fullstendig fritatt fra å dokumentere sine påstander. I de fleste andre bransjer har en ikke anledning til dette. Det må kunne gå an å dokumentere at en kabel gir bedre bass hvis 9 av 10 mener dette. Kanskje jeg til og med er en av de 9. Jeg påstår ikke at jeg vet. Jeg er bare kritisk.

Folk må kunne få lov til å poste sine brukeropplevelser på dette forumet, men ingen skal tro at de helt ukritisk skal kunne påstå alt mulig uten at noen stiller spørsmål ved utsagnene.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Noen som har hørt om en forsterkerskeptiker eller kildeskeptiker?
    Jupp... En av de fremste "kabelskeptikerne" mente at han ikke hørte forskjell på en DVD til 2K og en CD til 10K. Visstnok hadde han målt begge 2 før den tid og funnet ingen forskjeller der heller, så

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av catosan
    "Det første jeg la merke til var at bassen gikk hørbart dypere og med mer pondus helt nederst enn med MIT-kablene."
    I jakten på forbedringer har jeg kartlagt frekvensresponsen med MIT kabler i mitt eget system. Nå mangler jeg bare et par BM kabler for å foreta en direkte sammenligning.

Hvis det er noen som kan stikke innom her med et par BM kabler og bli med på testen - er det bare å gi beskjed.

Kablene fra
    måler som denne skissen viser:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testen er utført både med og uten B&W sitt aktive filter som er plassert i signalveien før ekstern forsterker som driver B&W801 med MITkabler.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden går gemyttlig for seg enda, men jeg vil oppfordre allle til å tenke to ganger over hva de skriver før de poster. Det er veldig fort gjort at slike debatter blir FOR opphetet.

Vis respekt for andres meninger.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som skrevet er selvsagt respekten for andre meninger der. Skulle bare mangle.
    Den er subjektiv.

Imidlertid er det den totale avfeiingen av ønsket om å teste videre ut noe som beskrives på en slik måte at det skal være målbart jeg ikke forstår.

Er det kun jeg som synes dette burde være i det minste litt spennende å teste ut...?

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Testen er utført både med og uten B&W sitt aktive filter som er plassert i signalveien før ekstern forsterker som driver B&W801 med MITkabler.
    Hallå Flagis!

Har du mulighet til å bytte ut til "skolisse-kabler", og poste en frekvenskurve med de?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi

Har du mulighet til å bytte ut til "skolisse-kabler", og poste en frekvenskurve med de?
    Først må det bli en kontrollmåling av BM kabel.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært mer interessant å se resultatet av en måling av en 4 kvadrat biltema mot MIT kablen du allerede har testet. Jeg har et par BM-kabler, men det er dessverre litt for langt ned til deg. En måling mellom MIT og en billigste sort kabel med ok tverrsnitt kunne få alle målespørsmål ut av veien. Er det ingen målbar forskjell her vil ingen andre tester være relevante uansett
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et sitat fra en omtale av en annen BM kabel, som jeg også ser fram til å kontrollmåle frekvensresponsen på.

"Og så bassen da! Dette er antakelig den mektigste bassgjengivelsen på denne siden av Transparent Audio Reference til 60 000. Her er kjempedynamikk, en ekstra oktav nedover, og en usedvanlig «gøy»-faktor, som jeg aldri tidligere har hørt fra et produkt fra PM Audio. Symptomatisk for dette utsagnet, var et spørsmål fra en besøkende i jula, som så en film på hjemmekinoanlegget mitt: «Hvor har du plassert subwooferen?, undret den besøkende seg mens han kikket bort på mine små stativhøyttalere, B&W Nautilus 805S. Jeg kunne bare smilende svare at «nei, jeg har ingen subwoofer!
    Om du dermed tror at denne HT-kabelen har spesielle imponator-egenskaper i bassområdet, så blir det feil. Men den går dypere, er fyldige og har betydelig mer dynamisk kontrast enn de aller fleste kabler på markedet - midt i blinken etter min smak."

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej

En måling mellom MIT og en billigste sort kabel med ok tverrsnitt kunne få alle målespørsmål ut av veien.
    Tvert i mot.

I alle omtaler er det BM kabelen som ALLTID "går dypere" - enn konkurrentene

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Det hadde vært mer interessant å se resultatet av en måling av en 4 kvadrat biltema mot MIT kablen du allerede har testet. Jeg har et par BM-kabler, men det er dessverre litt for langt ned til deg. En måling mellom MIT og en billigste sort kabel med ok tverrsnitt kunne få alle målespørsmål ut av veien. Er det ingen målbar forskjell her vil ingen andre tester være relevante uansett
    Det er tross alt BM-kabelen denne tråden handler om, så vi får vel i anstendighetens navn kjøre DEN testen først.

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er mange som ville kjøpt denne kabelen hvis frekvensresponsen viser store forbedringer.
    Spennende å følge med!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir artig å se om de faktisk lever opp til haipen. Staying tuned!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Det er tross alt BM-kabelen denne tråden handler om, så vi får vel i anstendighetens navn kjøre DEN testen først.
    Sant det Roko.
    Poenget mitt er at viser en test at det ikke er målbare forskjeller mellom en dyr MIT kabel og en billig biltemakabel har man vel langt på vei bevist at disse målingene ikke samsvarer med oppfattelsen til det individuelle øret. Er det målbare forskjeller har man bevist det motsatte.
    En test av BM, MIT og biltema vil selvfølgelig være enda mer spennende da det også vil vise oss forskjeller i forhold til pris.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Biltema 2.5mm2 til subben i bilen og den spiller ihvertfall dypt i bassen

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som er så skeptiske til denne kabelen, og ikke får et gratis prøveeksemplar av PM Audio, kan vel bare kjøpe kablene.

Teste dem - og skulle de ikke leve opp til det som loves av bl.a. PM Audio, så er det bare å benytte seg av kjøpslovens angrerett og be om å få pengene tilbake.

Hvis de ER så gode som det hevdes, ja da har man jo fått svært mye for pengene.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •