Swans Diva 6.2HT

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Swans Diva 6.2HT

Jeg har lenge vært fan av Bower&Wilkins (B&W) høyttalere. Med lyttepreferanser innenfor alle ting a-cappella musikk, så har det alltid vært viktig for meg med en stram og definert øvre bass, og en rik mellomtone. Etter mange år med forskjellige B&W modeller, senest 604 S2, så begynte jeg å bli savne noe mer. Øvre bass føltes ikke lenger kontant nok. Mine Alesis nærfeltsmonitorer ved Mac’en i naborommet hadde mer punch, eller “sting”, eller hva man nå skal kalle det for noe, enn mine 604. Mellomtonen var jeg fortsatt svært fornøyd med, men diskanten var blek, tilbaketrukket, jeg følte at den “stod i taket”. Så jeg bestemte meg for å lete litt og se meg om etter noe annet. Lenge falt øynene på 700-serien til B&W, men ved en tilfeldighet så kom jeg over både navn og informasjon om Swans.

Det var for meg et ukjent merke og bekjentskap, men noen av omtalene jeg så på nettet gjorde at jeg bestemte meg for å ta kontakt med Soundwave, den norske importøren. Kort tid etter var jeg på et lang besøk på Skedsmokorset, og etter en svært hyggelig og interessant lyttetest bestemte jeg meg for å prøve et komplett 5.0 surroundsett hjemme av merket Swans Diva 6.2 HT. Kort tid senere kom Roger Engelstad i Soundwave innom med noen gedigne, tunge esker, og hjalp meg med å få beistene inn på plass...
    -
    Les resten og se bildegalleri her: Velpolert - Swans Diva 6.2HT | Høyttalere | egilDOTnet

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja.. kunne vært morro å høre disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wanna be B&W detta eller? samme opplegget med diskant. mange merker som prøver å etterligne b&w`s utseende. sony og/eller proson har ihvertfall det.

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, dette settet fikk jeg lyst til å prøve. Begynner å spare, for dette frister faktisk mer enn klipsch.. Helt nydelig utseende på høyttalerne.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •