Dybdetest: XTZ 99.25 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Meget bra utført test Kenti, det eneste jeg savnet var et oversiktsbilde fra lytteposisjon, for og få litt mere inntrykk av størelsen. det var imidlertid et bilde fra siden så en viss peiling får vi jo.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott og veldig fristende omtale...

Selv har jeg liten erfaring med bånddiskanter, men var borti et eksemplar på en messe. Flott lyd når en satt i sweetspot, men sweetspot var så alt for smalt. Hvordan opplevde du "bredden" på sweetspot med XTZ sin bånd-diskant?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det planlagt noen test av 99.36?

Newcomer Rockhardt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Streng ordbruk

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Rockhardt, det er hyggelig at du åpenbart er entusiastisk rundt disse og tilsvarende høyttalere, men ordbruken synes jeg du kan spare deg. Spekulasjoner rundt produktets opphavssted/fabrikk er både udokumentert, og passer heller på ingen måte inn som en kommentar til en dybdetest. Videre diskusjon rundt dette temaet får en ta ved å opprette en ny tråd hvis det skulle være interesse for dette, men slike spekulasjoner er vel i utgangspunktet bare tull å dra for langt. ALT produseres jo stort sett i Kina, men spesifikasjonene varierer også alltid, selv fra samme fabrikk. Før en får tatt en A-B-C-test på aktuelle "mistenkte" kandidater blir det bare tull å spekulere, i det minste hvis tonen er såpass "streng" som her.

Uansett, fortsett denne diskusjonen under de tekniske fora, kommentardelen på testene er i utgangspunktet tiltenkt kommentarer (fornuftige som sådan) rettet mot selve testen.

Takker!
    Beklager sterkt ordbruk, det var kun en intensjon: Provosere litt? I all respekt, så har XTZ her sikkert kommet opp med en finfin monitor. Det som er litt spesielt på denne (for en tidligere selvbygger og entusiast for elementteknologi) er at tweeteren i denne monitoren er en "ribbon" diskant i samme stil som eksempelsvis Reallity mkII fra Proson, ikke nødvendigvis et båndelement - derav Proson lukten. Om det er de samme folka som står bak er for meg (og andre) sikkert likegyldig så lenge høyttaleren er verdt penga - og det er den tydligvis.

Newcomer Rockhardt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundispower
    du skal få komme til meg å lytte hvis du vil
    Må jeg til deg for å lytte, eller finnes det forhandlere utenom surround.no ???

Newcomer stephenm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rockhardt
    Beklager sterkt ordbruk, det var kun en intensjon: Provosere litt? I all respekt, så har XTZ her sikkert kommet opp med en finfin monitor. Det som er litt spesielt på denne (for en tidligere selvbygger og entusiast for elementteknologi) er at tweeteren i denne monitoren er en "ribbon" diskant i samme stil som eksempelsvis Reallity mkII fra Proson, ikke nødvendigvis et båndelement - derav Proson lukten. Om det er de samme folka som står bak er for meg (og andre) sikkert likegyldig så lenge høyttaleren er verdt penga - og det er den tydligvis.
    Her kan du lese mer om bånddiskanten som er brukt i XTZ 99.XX. Som du ser dreier det seg om "ekte" saker.
    Fountek NeoCD30

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rockhardt: Jeg skjønner at du så godt du kan prøver å provosere, men holder meg for god til å svare. Alt jeg kan si er at du tydeligvis ikke har hørt disse høyttalerne. Om du bryr deg mer om hvem som har satt de sammen enn hvordan de låter får være din prioritering. For meg er det lyden som betyr mest. Som lygren skrev, har du noe du vil diskutere rundt dette må du gjerne opprette en tråd om emnet.

Når det gjelder forhandlere er det Surround.no som fører XTZ i Norge. Du får spørre pent om du får komme hjem til noen i nærheten av deg som evt har de.

Nitro: Jeg har faktisk et (dårlig) oversiktsbilde liggende. Legger det som vedlegg, så får du enda litt mer peiling.

Kokken: Jeg opplevde ikke spredning på diskant som veldig snever. Deet låter så klart bedre og mer riktig i sweet-spot, men klangkarakteren endret seg ikke nevneverdig utenfor. Grunne til at opplevelsen blir bedre i sweet-spot er jo også at man da får et bedre stereoperspektiv, dypde, og holografi.

pahf: Det er ikke noen planlagt test av 99.36 per dags dato, nei. Men må si at de virker litt fristende etter å ha testet 99.25.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kolossal center du har der, kenti............. er den ikke vel stor i forhold til 99.25?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Senteren kan da ikke bli for stor!

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker,får et litt bedre størelse inntrykk med et slikt bilde .

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne testen fikk meg til å ha sykelig lyst på de høyttalerne! ;D

Sukk, kommer vel til å selge det jeg har av anlegg og kjøpe meg ett par av disse! :P

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra test! Jeg er overbevist! Hvor kan jeg få tak i stativene fra Sound Organisation? Synes de ser bra ut.

Newcomer cupa sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flotters, skal jakte på disse til demo.