Dybdetest: Martin Logan Vista - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Til de som har hørt Vantage og Vista:
    Mener dere at det er verdt å gå så mye opp i pris for å få Vantage ift Vista ?

Panelene er vel like på begge to (som jeg kan se) så det eneste vi får med Vantage er bedre bass. Men hvor mye bedre ?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den tanken slo også meg, Jerome. Jeg har ikke testet de side ved side i samme rom, men jeg har også hørt Vantage tidligere og ut fra det føler jeg kanskje ikke at prisforskjellen kan forsvares. Ta dog dette med en klype salt da jeg kanskje hadde ment noe annet hvis jeg hadde hatt Vantage hjemme til test selv.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisforskjellen kan nok diskuteres - særlig om en heller kjøper inn et par gode subwoofere...

Vantage går skremmende dypt, men oppover er Vista vel så god.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Den tanken slo også meg, Jerome. Jeg har ikke testet de side ved side i samme rom, men jeg har også hørt Vantage tidligere og ut fra det føler jeg kanskje ikke at prisforskjellen kan forsvares. Ta dog dette med en klype salt da jeg kanskje hadde ment noe annet hvis jeg hadde hatt Vantage hjemme til test selv.
    Det er også problemet mitt. Jeg har hørt Vista hos MrMyagi og Vantage hos JFS SoundSystems i Drammen et par uker seinere. Det er umulig for meg å si at Vantage var bedre, spesielt når de hadde satt opp Vantage forsterkeren på -10 og har ikke verdens beste demo rom ...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker omtrent utelukkende Vista med sub. Dette grunnet at de ikke yter godt nok i bassområdet slik jeg har de plassert nå i mitt rom. Jeg savner derfor ikke noe i bunnen så lenge de er parret med SVS PC Ultra, men om jeg skulle kjørt utelukkende uten sub kan det godt hende at Vantage hadde kommet mer til sin rett hos meg. Spørsmålet blir derfor litt vanskelig å svare på som du skjønner.

Har du tenkt å bruke MLene med eller uten sub?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Jeg bruker omtrent utelukkende Vista med sub. Dette grunnet at de ikke yter godt nok i bassområdet slik jeg har de plassert nå i mitt rom. Jeg savner derfor ikke noe i bunnen så lenge de er parret med SVS PC Ultra, men om jeg skulle kjørt utelukkende uten sub kan det godt hende at Vantage hadde kommet mer til sin rett hos meg. Spørsmålet blir derfor litt vanskelig å svare på som du skjønner.

Har du tenkt å bruke MLene med eller uten sub?
    Jeg har ikke bestemt meg enda. Jeg skal ha en ny sub og jeg hadde tenkt å kjøpe en film-sub (SVS PB10 eller 12 for eks), siden flere her har skrevet at det er ikke strengt tatt nødvendig å ha en sub med Vista'ene (det stemmer med det jeg har hørt hos MrMyagi). I tillegg ser det ut som det er mange som ha Vista og få Vantage.
    Men viser det seg at jeg må ha en sub som kan spille for både film og musikk så må jeg tenke litt mer.

Vanskelig valg dette her ... :?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield bruker heller ikke sub til musikk.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Anfield bruker heller ikke sub til musikk.
    Som jeg skrev er det avhengig av plassering og lytteposisjon. Rommet til Anfield er ikke akkurat en bass-dødare heller...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •