Brukertest: Sunfire Cinema Grand vs Jungson AV-1000 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Er det slik at du utførte romkorreksjon med MCACC Advanced på HVER forsterker, før testing - med de samme plasseringene på mic'n ?
    Ja, det stemmer!
    Har du vært borte i JungSon?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Har du vært borte i JungSon?
    Nei, ikke den forsterkeren.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er en feil på denne modellen.
    Duet Audio har chippet denne selv for å få mulighet til å stille bl.a. delay på bakhøyttalere og det er mulig det har oppstått en alvorlig feil.
    Jeg skal følge opp dette og gi en tilbakemelding etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Jungsonen selv og må si jeg er meget godt fornøyd. Har du prøvd å stille diskanten og bassen på forsterkeren? Det kan jo være noen har fikkla med innstillingene før du fikk forsterkeren. Har du testa med koaks kabel fra cd til forsterker? Har selv opplevd at Jungsonsen spiller fletta av selv mye dyrere utstyr. Høytalerene jeg har som fronter er et par Sneller. Tror di har en følsomhet på 93-94db. Det kan jo selvfølgelig være at problemene ligger i rommet ditt uten at jeg har noen grunn til å uttale meg noe jeg ikke har sett/hørt selv. Veit bare at rommet kan ha uheldige bi-lyder som kan slå feil ut på ett komponent men ikke ett annet. Håper du finner ut av det. mvh

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimkong
    Har Jungsonen selv og må si jeg er meget godt fornøyd. Har du prøvd å stille diskanten og bassen på forsterkeren? Det kan jo være noen har fikkla med innstillingene før du fikk forsterkeren. Har du testa med koaks kabel fra cd til forsterker? Har selv opplevd at Jungsonsen spiller fletta av selv mye dyrere utstyr. Høytalerene jeg har som fronter er et par Sneller. Tror di har en følsomhet på 93-94db. Det kan jo selvfølgelig være at problemene ligger i rommet ditt uten at jeg har noen grunn til å uttale meg noe jeg ikke har sett/hørt selv. Veit bare at rommet kan ha uheldige bi-lyder som kan slå feil ut på ett komponent men ikke ett annet. Håper du finner ut av det. mvh
    Jeg synes også det er litt rart at den er så dårlig. Jeg har ikke testet å stille diskant og bass, da jeg mener at buypass ikke burde benytte disse kontrollene. Testet også digitalt med coax fra cd-drivverk og det ble litt bedre, men ikke bra.
    Regner med at det ikke ligger i rommet, selv om det er tunet med en annen forsterker. Er vel mest høyttalerne som spiller inn der. Det var for mye grums, så jeg tror det er noe galt med den.

-Morten

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke glemt denne, men Duet lovet en tilbakemelding på slutten av påsken og det har jeg ikke fått.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått noen tilbakemelding, så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Er den ikke god nok for kravstore høyttalere eller var det noe feil innstillinger jeg gjorde? Kjørte buypass, så det skulle ikke være noe med prosesseringen.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Har ikke fått noen tilbakemelding, så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Er den ikke god nok for kravstore høyttalere eller var det noe feil innstillinger jeg gjorde? Kjørte buypass, så det skulle ikke være noe med prosesseringen.
    Jeg har selv en AV-899C, en ting som skjemmer disse forsterkerene er den dårlige oversettelsen til engelsk. På min så er det ikke "Bypass" som ER Bypass. Det er en knapp på fjernkontrollen som heter "Hi-Fi", DEN er det som vi forbinder med "Bypass". Da mister man alle innstillingsmuligheter annet enn volum. I "Bypass" sender f.eks. forsterkeren signal til sub'en selv om frontene står oppført som "Large" hos meg, og man kan endog velge forskjellige DSP'er. Det som liknet mest på "Hi-Fi" hos meg var DSP'en "Live". Videre har den Simut?, movie, stadium, church, matrix og et par til. Om AV-1000A likner på min AV-899C i menyene har altså denne testen blitt utført på litt feil premisser for Jungsonen. Jeg er veldig godt fornøyd med min, men etter bytte av fronter vurderer jeg å oppgradere til AV-1000, så denne testen var litt foruroligende. Forøvrig lånte en kamerat min AV-899C og testet på sine B&W603, og det var ikke en vellykket parring.

Edit: Jeg har nå pratet med duet.no og der sies det at på AV-1000 så er det omvendt av på min AV-899 og at det dermed er riktig å benytte "Bypass" på AV-1000.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som liknet mest på "Hi-Fi" hos meg var DSP'en "Live". Videre har den Simut?, movie, stadium, church, matrix og et par til. Om AV-1000A likner på min AV-899C i menyene har altså denne testen blitt utført på litt feil premisser for Jungsonen.

Er det en nyere versjon ddu har?
    På min av-1000 er det ikke noen Dsp med simut,movie,stadium osv. Alle pengene skal visst være lagt inn der den burde bli brukt(liker å tro det selv):-D. Er di int. å kjøpe`n?

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimkong
    Er det en nyere versjon ddu har?
    På min av-1000 er det ikke noen Dsp med simut,movie,stadium osv. Alle pengene skal visst være lagt inn der den burde bli brukt(liker å tro det selv):-D. Er di int. å kjøpe`n?
    Jeg har allerede byttet ut min AV-899C i en AV-1000A. Bruker en Jungson HDCD spiller på HDCD inngangen og Sony DVD spiller på TosLink. Jeg er meget fornøyd med lyden. Også denne forsterkeren er skjemmet av menyene og litt grums. Men til prisen tror jeg imidlertid ikke det lar seg gjøre å få bedre lyd, og det er det jeg har valgt å legge fokus på.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •