Test: Arcam AVR-350 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 54
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Meget fin test! savnet litt mer om hvordan den er flerkanals oppsett, men alt det andre veier opp for det!
    Noen formeninger om AVR 300 + Audiovector mi3 super?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pitchyou
    Meget fin test! savnet litt mer om hvordan den er flerkanals oppsett, men alt det andre veier opp for det!
    Noen formeninger om AVR 300 + Audiovector mi3 super?
    Arcam og Audiovector er i mine ører en kremkombinasjon. Har tidligere hatt AVR350 og Mi3 Signature, med godt resultat.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Det er hyggelig å se at det i 2007 fortsatt finnes folk som kan skrive produktomtaler uten alt for mange floskler og utenomsnakk, noe som dessverre skjemmer (alt for) mange av dagens spesialblad, ikke minst innen hifi-kategorien.

Når man i tillegg behersker det litterære mesterskapet på stram line over faguttrykk, subjektivitet og språkferdigheter på en forbilledlig måte, så blir resultatet det; at leseren sitter igjen med en stor grad av troverdighet overfor teksten etter å ha lest din artikkel, kenti.

Kvaliteten på bildene taler for seg selv.

Mvh 777

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Arcam og Audiovector er i mine ører en kremkombinasjon. Har tidligere hatt AVR350 og Mi3 Signature, med godt resultat.
    Ja og nei. "Audiovector" er et vidt begrep: Mi1, Mi1 Super, Mi1 Signature, Mi1 Avantgarde, Mi3, Mi3 Super, Mi3 Signature, Mi3 Avantgarde, K3, K3 Super, K3 Signature, osv...

Vil anbefale å prøve Arcam 350 mot den aktuelle Audiovectormodell i eget rom. Bottomline: Er rommet hipt og moderne med lite absorberende flater/møbler så...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han hadde Mi3 Super og da er mitt svar basert på den høyttaleren matchet med Arcam.... ;-)

Er selvfølgelig klar over de forskjellige modellene.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget mitt var bare at diskanten i Super og Signature er ulik, og at Arcam muligens ikke passer Super...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok flisespikkeri dette her, men jeg har hørt Arcam med Mi3, Mi3 Signature og Mi3 Avantgarde. Da antar jeg at det bør gå greit med Super'n også.... ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he. Poenget med AV-hobbyen er jo å spikke fliser i overført betydning.

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer denne når jeg oppgraderer, men vil en AVR 350 være en signifikant oppgradering fra Primare SPA21?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe! takk for innspill
    Vurderer både arcam og primare, men er litt småusikker!
    Tiger: ymter du til at arcam og AV super ikke er noe god match?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt Arcam AVR350 på AV Super. Det jeg vet er at jeg har selv hatt M3, M3 Super, M3 Signature og M3 Avantgarde. Av disse 4 så var Super den desidert lyseste i diskanten. Arcam påstås å være nøytral/lys så det er grunnen til at jeg ville vært varsom dersom rommet ditt i tillegg har lite demping/diffusorer (få møbler og nakne vegger).

Men, nå er jo alt dette teori. Det eneste sikre er å prøve selv...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 777
    Det er hyggelig å se at det i 2007 fortsatt finnes folk som kan skrive produktomtaler uten alt for mange floskler og utenomsnakk, noe som dessverre skjemmer (alt for) mange av dagens spesialblad, ikke minst innen hifi-kategorien.

Når man i tillegg behersker det litterære mesterskapet på stram line over faguttrykk, subjektivitet og språkferdigheter på en forbilledlig måte, så blir resultatet det; at leseren sitter igjen med en stor grad av troverdighet overfor teksten etter å ha lest din artikkel, kenti.

Kvaliteten på bildene taler for seg selv.

Mvh 777
    Det var da ikke måte på til hyggelig tilbakemelding da Takker så meget for de hyggelige ordene, slikt er i aller høyeste grad virkelig inspirerende må jeg si.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder diskusjonen rundt hvorvidt Arcam og Audiovector er en god match eller ikke skal jeg ikke påstå noe veldig hardnakket. Anfield har jo førstehåndserfaring med en slik kombinasjon, så han har nok litt peiling på hvordan dette er sammen. Jeg har selv hatt Mi3 Avantgarde og Mi3 Super center, så litt erfaring har jeg med merket. Jeg kan derfor si at jeg nok kan komme på en god del merker som vil matche AV dårligere enn Arcam for å si det slik. Mitt inntrykk av AVR-350 er at den absolitt ikke er typisk "lys" i toppen, men det er selvfølgelig vanskelig å si hva som er rett for hver enkelt. At Arcam har fått dette på seg synes jeg er litt rart..

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kefcam
    Vurderer denne når jeg oppgraderer, men vil en AVR 350 være en signifikant oppgradering fra Primare SPA21?
    Dette er vanskelig å si. Resten av utstyrsparken har jo også litt å si for hvordan det vil låte. I tillegg har vi jo dine preferanser for hvordan du mener det skal låte. Hva er grunnen til at du vurderer å bytte? Primare leverer jo forsterkere som gir godt med strøm de også, så i hovedsak vil jeg tro at det er lydsignaturen du kan få forandret noe.. Er ikke på helt trygg is her i og med at jeg ikke kjenner veldig godt til nevnte Primareforsterker, men det er kanskje noen andre her som har det, som Anfield kanskje?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder Arcam vs Primare er min personlige mening:

MItt gjennomgående inntryk av Arcam er at det er nøytralt, ting gjengies ekte og organisk. Opplever ikke Arcam som "lystklingende". Primare har i forhold til Arcam noe mer trykk i mellombassen, er noe "roligere" i toppen og kan sånn sett ofte være en god match med Audiovector. AV er en høyttaler som en enten elsker eller "hater" på grunn av at den kan oppleves som litt pågående i diskanten. Arcamen "slipper mer igjennom" det signalet den får. Mellomtonen er meget god på begge og begge evner å tegne opp et deilig lydbilde med AV.

Primare er veldig strømsterkt, har selv testet ut I30 på Mi3 Signature. Den har vel 2 x 800VA strømforsyning i en ren dual monokonstruksjon. Det var en kanonmatch. Bedre enn Arcam? Vel, kommer an på ørene som hører. Jeg foretrekker Arcam.

Det er rom for smak, behag og preferanser.

PS! Har ikke erfaring med SPA21, men mine inntrykk er basert på forsterkeren I30, samt CD-spillerne CD21 og CD31.

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Dette er vanskelig å si. Resten av utstyrsparken har jo også litt å si for hvordan det vil låte. I tillegg har vi jo dine preferanser for hvordan du mener det skal låte. Hva er grunnen til at du vurderer å bytte? Primare leverer jo forsterkere som gir godt med strøm de også, så i hovedsak vil jeg tro at det er lydsignaturen du kan få forandret noe.. Er ikke på helt trygg is her i og med at jeg ikke kjenner veldig godt til nevnte Primareforsterker, men det er kanskje noen andre her som har det, som Anfield kanskje?

Lydmessig har jeg ingen ønsker om å bytte forsterker, men ved innkjøp av HD-DVD og evt. Ps3 til junior så er det kanskje enklere å la Arcamen få styre HDMI isteden for å bruke 15-20 000 på en videoprosessor?
    Arcam er den eneste Recieveren jeg vil ha hvis jeg ender opp med å bytte, var lykkelig eier av en AVR 100 i flere år.

Newcomer Trondster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en AVR350 jeg er storfornøyd med.
    Har lyst til å prøve litt mer krefter til frontene - har et par Dynaudio Focus 220, som ikke kan biampes.

Er det noen som har prøvd et par P1 til en AVR350, eller har andre forslag til effektforsterker?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    P1000 er en veldig godt match sammen med AVR-350 mener jeg. Men den koster jo fort litt, og det føles kanskje ikke helt riktig å bruke såpass med penger på en 7-kanals effekt hvis man kun trenger til to. Men nå er det vel slik at P1000 utnytter alle 2200VA på to kanaler om det er det man kjører, og et par P1 vil jo koste flesk de også. Uansett, sjekk om det er mulighet for å låne enten P1 eller P1000 hos deg å prøv. Tror de vil falle i smak om du liker lydsignaturen i AVR-350. P1000 gjorde diskantgjengivelsen et snev lysere hos meg, noe jeg ikke synes gjør noe. Bassen ble ikke overraskende strammet opp en del også.

Newcomer Trondster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    P1000 er en veldig godt match sammen med AVR-350 mener jeg. Men den koster jo fort litt, og det føles kanskje ikke helt riktig å bruke såpass med penger på en 7-kanals effekt hvis man kun trenger til to. Men nå er det vel slik at P1000 utnytter alle 2200VA på to kanaler om det er det man kjører, og et par P1 vil jo koste flesk de også. Uansett, sjekk om det er mulighet for å låne enten P1 eller P1000 hos deg å prøv. Tror de vil falle i smak om du liker lydsignaturen i AVR-350. P1000 gjorde diskantgjengivelsen et snev lysere hos meg, noe jeg ikke synes gjør noe. Bassen ble ikke overraskende strammet opp en del også.
    Vel, i følge Arcam gir en P1000 i 4 Ohm 7x210W med alt i drift eller 2x250W med to kanaler i drift. Et par P1'ere gir også 2x250W.

..Eller vi andre merker kunne gi bedre alternativer her, hvis jeg bare skal ha ekstra effekt på de to hovedkanalene?

Edit: Hum - jo, forumet poster visst karakterene igjen, selv om jeg ikke krysser av for det..

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva de respektive forsterkere er oppgitt til å levere av watt er ikke noe jeg henger meg så veldig mye opp i egentlig. Både P1 og P1000 er forsterkere med gode strømreserver.

Det er selvsagt mye annet bra på markedet, og med tanke på at du nevner P1 går jeg ut fra at du har et greit budsjett å rutte med. Dette gjør jo at du kan velge blant mye, og gjøre virkelig gode kjøp hvis brukt kan være et alternativ for deg. Er vanskelig å komme med spesifikke forslag, noe som vil bli mest synsyng.

Hva ønsker du å oppnå ved å anskaffe deg en effekt, foruten mer effekt selvsagt..? Ønsker du å beholde lydsignaturen Arcamen din gir er jo Arcam-effekt rimelig trygt.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •