Kabeltest: Accurate Twisted 4x2,5mm EXCLUSIVE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabeltest: Accurate Twisted 4x2,5mm EXCLUSIVE

For en liten måned siden bestilte Ak og meg den etter hvert nokså omtalte XTZ subben. Jeg trengte kabler og Fyndborsen forslo noen nye de hadde fått inn fra et merke som het Accurate. Da jeg mottok esken fikk jeg litt følelsen av dyrere kabler. Jeg har brukt Netthandelen (heretter NH) sine Proson kopier som sammenligningsgrunnlag gjennom testen, da disse faller i omtrent samme priskategori.

Det er solide bananplugger, disse er vesentlig bedre festet enn hva jallakablene fra NH kan sies å være. I mangel på et bedre ord så ser bananpluggene ut som de som Nordost bruker på sine flatline kabler. Dette betyr stor kontaktflate.

Selve kabelen er litt tynnere enn dem fra NH, men det virker likevel som om selve kabelmassen er tykkere. I NH sine kabler er den en del "luft" inne i kablene som gjør dem større. Med Accurate kablene har de heller prioritert å lage kabelen så stor som den må være, men heller ikke mer. Den er trukket i en sort og hvit kabelstrømpe. Kan nevne at kablene er 3m per kanal. Det er viktig å merke at prisen på 250SEK er per kabel. Du trenger med andre ord 2 stk i et stereooppsett.

Så til litt mer om lydkvalitetene til kabelen. Jeg har nå hørt på NH kabelen i 1 måned, og liker lyden rimelig greit. Den gjør litt av seg, og må sies å helle litt mot det varme og være litt tam i mellomtonen. Med Accurate kabelen var det litt andre boller, den var klart mer nøytral og "riktig" enn hva NH kabelen er. I det lengre løp (cirka en ukes testing) så kan jeg ikke si at kabelen må spilles inn eller noe, den har beholdt sin åpne og nøytrale klang gjennom hele uken. Det som gjør at jeg føler at denne kabelen er tykkere enn den fra NH er en del mer kontroll over hele spekteret. Dette kan nok også være fordi jeg opplever kabelen som generelt mer åpen og nøytral, og derfor virker den mer jevn over hele spekteret. NH er litt mye bass og mindre fokus på mellomtone. Det flyter fortere over i kompliserte lydscenario med NH enn med kablene fra Accurate. Alt tyder på at de leverer mer strøm til høytalerne.

Skal jeg trekke en komklusjon etter en ukes høring, så er det at du får en mer korrekt kabel om du kjøper Accurate sin. Den gjør ikke så mye utav seg hverken ene eller andre veien. Dette er egentlig et veldig bra pluss ettersom det i mine øyne er best å ha ett ledd i signalveien som farger lyden i steden for flere. For å nevne en sammenligning som jeg føler er nokså relevant så kan jeg si at dersom du synes Nordost/Kimber blir for lyst og Monster blir for mørk så kan fort dette være løsningen for deg.

Det er vel og merke en grunn til at dem ikke blir værende i mitt oppsett, og det er fordi dem er for lange. De selges såvidt jeg kan se kun i 3m lengde og det kan være upraktisk for noen. Kan du leve med dette er dette en kabel som bør passe i de aller fleste oppsett.

Per nå ligger de her, og vil noen teste de selv er det bare å ta kontakt.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å få tak i den kabelen i Norge? For det er vel lite vits i å bestille bare den helt ifra Sverige?
    Har du testet den ekte Proson høyttaler kabelen?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ekte Prosonkabelen er visuelt helt lik NH-kabelen, både utenpå og inni. Bananpluggene er praktisk talt like også.

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er slik man bør selge sine AV-produkter man ikke lenger vil ha! Man skriver en review der man lovpriser produktet, men "Det passer desverre ikke inne hos meg."

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe

[QUOTE=sjefern]Så det er slik man bør selge sine AV-produkter man ikke lenger vil ha! Man skriver en review der man lovpriser produktet, men "Det passer desverre ikke inne hos meg." [/QUOTE

Må si det var en god måte å få solgt de på! Sendte han akkurat pm og spurte om han ville selge dem til meg :P

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revol2k
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Så det er slik man bør selge sine AV-produkter man ikke lenger vil ha! Man skriver en review der man lovpriser produktet, men "Det passer desverre ikke inne hos meg."
    Må si det var en god måte å få solgt de på! Sendte han akkurat pm og spurte om han ville selge dem til meg :P
    Hehe! Ja der kan du se.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin kort-test g-h. Det viktigste for meg i en slik test er å få greie på byggkvaliteten, og det har du beskrevet.

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Tja, jeg ser helt klart dobbelmoralen her, men samtidig så er det jo en ærlig sak. Reviewen var skrevet på bakgrunn av mine erfaringer. Dessuten så er en halvtime med skriving ikke verdt den xtra femtilappen jeg gjerne får av å skrive noe positivt.

Hadde det vært et produkt til 1000 kroner eller mer er jeg enig med deg, men her går vinningen opp i svinningen enkelt og greit

Testen er basert på hva jeg synes om kablene og ikke at jeg ville ha mest for dem. Tap er det jo uansett, og grunnen for salg er vel og grei skulle jeg tro?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare tuller med deg g-h. Må jo ikke ta det til deg. La du ikke merke til "winket" på slutten da?

Syntes folk egentlig burde være flinkere å skrive nøytrale reviewer av ting de har brukt. Det hadde kunnet hjulpet mange andre.

Keep up the good work!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •