Omtale: XTZ 99W12 12" aktiv subwoofer - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 21 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 410
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Akto skal vel teste den nå snart så vi får vel vente og håpe på positive resultater, blir det positivt så blir det vel løp og kjøp for mange av oss!!!!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Nå strekker du strikken litt langt for å underbygge egen negativitet synes jeg, Manic Miner. Du har helt rett i at undertegnede ikke har spesielt god erfaring med testing av subwoofere, noe jeg også har understreket i omtalen.

Videre er din spekulasjon i linken mot annonsør selvsagt uten hold, vi må da kunne få omtale produkter også fra våre annonsører. Som nevnt tidligere i tråden skal jeg være enig i at omtaler og tester ikke bør love gull og grønne skoger hvis så ikke er tilfelle (spesielt i tilfeller der testproduktet leveres fra en annonsør), men gjør vi dette skyter vi jo oss selv i foten. På et åpent forum som dette vil jo en omtale eller test som ikke baseres på faktiske inntrykk veldig raskt bli avslørt av våre våkne brukere.

Jeg synes videre på generell basis at dine spekulasjoner er noe drøye gitt at du aldri har testet produktet som diskuteres, kanskje du til og med er litt enig?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Det er også viktig å få med seg at de 22hz er oppgitt til +/-6db, og i praksis betyr det så godt som alltid -12db.
    Dette er ren synsing. Måleresultatene er jo viktigere enn oppgitt frekvensområde.

Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Subben er sikkert god den, men jeg ville tatt denne testen med en stor klype salt. Det er også kanskje litt uheldig at Avforum selv velger å teste produkter fra XTZ som for meg ser ut til å være forumets hovedsponsor. I mine øyne gir det troverdighetsproblemer, og jeg tror alle parter er bedre tjent med at fremtidige tester gjøres av noen som ikke er involvert med Avforum eller XTZ.
    Tydelig at du ikke kjenner Gorm. Det som virkelig ville gi troverdighetsproblemer er vel hvis han som journalist hadde testet uten å være nøye på integriteten. La meg spørre: Tror du på testene i hifi-blader når de tester produkter det annonseres for i samme blad?
    Og så synser og antar du igjen når du påstår noe om hvem som er forumets hovedsponsor. Såvidt meg bekjent er ikke XTZ noen hovedsponsor for avforum.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm lyver ikke, jeg kjenner ikke Gorm godt, men jeg kjenner han nok godt nok til å vite at han aldri ville løyet på noen som helst måte med noe slikt, da hans troverdighet ville falle sammen, og hans renomè som journalist ville fått seg en alvorlig knekk.

Videre vil jeg si at ingen bør "vente" på at jeg skal prøve den, før de eventuellt vurderet ett kjøp. Brukererfaringene finnes der ute (ref: linker tidligere i tråden), og de er delte. Noen er possitive og noen er negative. Det kommer an på hvilken preferanser man sitter med. Det som er sikkert, er at man får som regel ikke gull for under 10.000,-, men det har vist seg før at det finnes hederlige unntak, slik som PB10 fra SVS.

Gorm sitter med mye erfaring innen lyd og bilde, og erfaringene han sitter med er nok av den eneste typen erfaring som i det hele tatt kan sies å telle. Det er altså praktisk erfaring jeg prater om her. Hvis jeg leser rett mellom linjene i omtalen, så vil heller ikke denne subben levere noe lydmessig nirvana, men den er uhyre god til prisen, og godt bestykket på utstyrsfronten.

Spørsmålstegnene som stilles her er vel fordi det kan virke som om XTZ gir oss en teoretisk spec, som ikke er så veldig god. Føler vi mangler noen målinger fra fabrikantens sin side, i riktige omgivelser. Praktiske målinger gjort på www.avsforum.com (beklager direkte link til annet nettsted) viser at SVS PB10 leverer +/- 1 dB fra 19 til 180 Hz, mens XTZ sier +/- 6 dB fra 22 til 180 Hz. Det må sies å være en betydelig forskjell, og ville i mitt tilfelle vært utslagsgivende for valget av sub, hvis jeg skulle kjøpt uhørt.

Jeg gleder meg til å få kloa i denne subben, ikke for å bestride eller overprøve noe som helst, men rett og slett for å "kjenne" litt på den :-D Best mulig lyd til billigst mulig penge er stikkordet.

....Og...room gain skal man ikke kimse av

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren:

Ville det nettop da ikke være en god ide å la noen med de riktige forutsetningene foreta testen? Det hele blir litt som om jeg som bælmer øl skulle begynne å synse om finere vin.

Det virker på meg som om man fra Avforums side har tenkt å fokusere på XTZs produkter i tiden fremover. Dette faller da sammen med at XTZ ser ut til å ha overtatt som hovedannonsør. Det er mulig at jeg fikk en overdose X-files som liten, men i mine øyne kan det virke suspekt.

Jeg har ikke utalt meg negativt om produktets lydkvalitet, finish, eller annet som det kreves en "hands on experience" for å kunne si noe om. De tingene jeg har kommentert har vært basert på faktuelle opplysninger, og generellt folkevett.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Dette er ren synsing. Måleresultatene er jo viktigere enn oppgitt frekvensområde.
    Nei, det er fabrikantens egne data. Målingene gjelder kun for den posisjonen micen stod i, i Gorms rom.

Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Tydelig at du ikke kjenner Gorm. Det som virkelig ville gi troverdighetsproblemer er vel hvis han som journalist hadde testet uten å være nøye på integriteten. La meg spørre: Tror du på testene i hifi-blader når de tester produkter det annonseres for i samme blad?
    Og så synser og antar du igjen når du påstår noe om hvem som er forumets hovedsponsor. Såvidt meg bekjent er ikke XTZ noen hovedsponsor for avforum.
    Jeg leser alle tester med en porsjon skepsis. Sist gang jeg lot meg lure var da Ace Bass 2 ble hauset opp til å være et dypbass monster av en nesten fulltallig hifipresse. Den var oppgitt til 18hz, men stanset ved 33, ikke et blad fant det verdt å nevne. Ikke en gang High Fidelity som til og med målte den valgte å kommentere målingene.

Det er pga det jeg i dag vet litt mere om subwoofere. Jeg bestemte meg helt enkelt for at jeg ikke skulle bli lurt flere ganger.

Du ser annonsen på toppen av siden? XTZ er som jeg forstår det Fyndbørsens eget merke. Om du er i tvil vil jeg anbefale deg å skrive til Fyndbørsen og si at du vurderer en Audio Pro subwoofer. Du vil da få til svar at XTZ er et langt bedre merke, og at du heller bør vurdere en slik

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du gått glipp av fyndbörsen-logoen i reklamebanneret...?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns denne subben ser utrolig bra ut. Også på papiret. 300/500 watt RMS/PEAK er ikke ille på en 12". 30kg indikerer også solid byggekvalitet. Tror dette er en SUPER sub. Spessielt til de som tenker på lommeboka, lurer på hvordan den er på f.eks B&W 602s3 og 601s3, som er en veldig populære stativ høyttalere ifra hifiklubben.

Lekker er den også . Den går nok ikke like dypt som SVS modellen, men den koster jo hele 2000kr mindre, og ikke alle trenger en sub som går flatt ned til 20hz..

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm: mulig Fyndbørsen har feiloppfattet dette noe?

Sitat // Den norska tidskriften DVD&Hjemmekino har för Avforums räkning testat XTZ:s nya subbas 99 W12. //

Sitatet + hele testen ligger på Fyndbørsens hjemmeside.

Ellers trolig en interessant SUB for min stuekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett mere puslete 12" elementer enn den har. Se f.eks her

http://www.hifi-musik.dk/files/klipsub6.jpg

Det er elementet til en Klipsch KSW12, jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Intet ville gjøre meg mere glad om denne subben kunne være det samme for 3000kr prisklassen som PB10 er for 5000

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    Hmmm: mulig Fyndbørsen har feiloppfattet dette noe?

Sitat // Den norska tidskriften DVD&Hjemmekino har för Avforums räkning testat XTZ:s nya subbas 99 W12. //

Sitatet + hele testen ligger på Fyndbørsens hjemmeside.

Ellers trolig en interessant SUB for min stuekino!
    Det der er mer enn en missforståelse, det er jo direkt feilinformasjon.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da bør du kontakte Fyndbørsen, for det står mye om testen deres der !

http://www.fyndborsen.se/nyhetsarkiv.html

Til og md en lenke til testen på AVforum!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ville vært en spesiell situasjon dersom AVForum skulle betalt DVD&Hjemmekino for at de skulle teste en subwoofer. Trodde ikke Hi Fi bladene fikk betalt for å foreta tester, men at leserne kjøpte bladet nettopp for at slike tester var foretatt. Men hva vet jeg !

Man hadde slitt litt med habilitetsspørsmålet her ? :shock:

Når det er sagt, så liker jeg slike tester som foretas av "ikke eksperter" (ikke vondt ment Lygren). Dette kan gi en pekepinn for oss dødelige hva vi kan forvente av subwooferen. Jeg lytter enda mere til ekspertene, deriblant Gorm, men som han selv sier så er både han og Flageborg litt "bass ødelagte" etter å ha fått smake på de dyreste og beste fruktene. Når han også sier at førsteinntrykket av subwooferen er meget bra, så er dette en indikasjon på at de fleste av oss ville kunne leve med dette billige "vidunderet", og vel så det.

Hmm, kanskje jeg skulle kjøpe en XTZ og ha som subwoofer nr 2 i tillegg til SVS PB10 ?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det der er mer enn en missforståelse, det er jo direkt feilinformasjon.
    Flytt hele denne tråden et annet sted og legg igjen en melding om at Fyndbørsen har gjort seg bort i linken de peker til.

Ingen vits med makt om en ikke kan bruke den! Er ikke du moderator dah? :lol:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en annen side så linker det jo rett mot denne diskusjonen da. Og her kommer det jo ganske klart fram at fremstillingen på Fyndbørsen er feil.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå bestilt subben. Tar sjansen på at den gjør nytten hjemme hos meg. Kan vel kjøpe en til hvis jeg vil ha mer bass, er jo ingen formue for denne akkurat.Kan jo skrive noen ord om hva jeg synes når jeg får hentet denne.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei fra Tenerife! Fyndbörsen har nok värt litt ivrige her, skal sende dem en mail og be de endre dette til det det faktisk er; en omtale foretatt av undertegnede der jeg har fått innspill fra Gorm uten noen kobling til DVD&Hjemmekino.

Makan til mye greier det skulle bli av denne lille omtalen da? Tydelig at SUBBBB er i vinden om dagen!

Når det gjelder dine videre spekulasjoner, Manic Miner, tror jeg nok du bör kutte ned litt på X-files, serien suger jo etterhvert uansett...

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble rimelig høy crap factor over innleggene etterhvert her gitt.

Jeg for min del kunne ikke drite mer i spesifikasjoner med unntak om noen tatoverte de i panne på meg.

Rart de fleste høyttaler, forsterker og subwoofer innleggene alltid ender opp i en db, watt og annet dilldall.

Jeg leser med stor interesse det Gorm og Lygren skriver om produktet, og vurderer å teste en slik mot den Klipsch suben jeg har idag.

Made In China betyr for min del oftest mest for pengene når det gjelder lyd. Med erfaring fra jobb i musikk forretning og har eget hjemmestudio så kjenner jeg godt til "tyske" Behringer. De har en postkasse og utviklingsavdeling i Tyskland og en Iso 9000 sertifisert fabrikk i Kina som lager alt. De startet med noen studio komponenter som kompressorer, idag lager det meste ett studio/band trenger, i tillegg gitar/bass/keyboard forsterkere, effektpedaler til gitarister, PA kasser, mikrofoner m.m. Har selv en Samson Control Room boks som gir meg flere utganger til studio monitorer, talkback mic m.m. som mangler på rimeligere HD opptaks utstyr. Denne koster kr. 1490,-. Behringer har lansert en kopi av denne som kommer ut på markedet før sommeren til kr. 590,- ...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Made in China gjelder i dag så godt som alt mainstream hifiutstyr, så det kan man velge å like, eller ei, men man kommer ikke utenom.

Newcomer Kalle167 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle167
    Etter god review, vurderer jeg nå denne suben, framfor hva jeg trodde jeg hadde bestemt meg for, nemlig SVS PB-10. Så før jeg evt. tar det store skittet og skifter leir, ønsker jeg å få svar på noen spørsmål.

1. De fysiske målene sier jo noe, men hvordan oppleves forskjellen, virker XTZ mye mindre? Vil den falle bedre i smak hos samboeren min, som er stor tilhenger av WAF?
    XTZ 99 W12 Mål (HxBxD) 50 x 35 x 40 cm
    SVS PB-10 Mål (HxBxD) 48 x 39 x 54 cm

2. Hvordan kobler man den opp fra Sub pre out? velger man en av RCA koblingene, eller må man splitte, og bruke begge?

3. Noen som har erfaringer med pris, bestilling og levering av denne?
    Altså: Hva kommer den totale prisen på ved levering hjem, og hva blir den når hentet på postkontor i Sverige? Hvor lang tid har levering tatt fra bestilling til levering på begge måter? Lsound har jo riktig så rask levering.

4. Og sist og minst; har Fyndbørsen noen sub kabel som er verdt å ta med? Skal bruke SUB Pre Out... Er det andre kabler jeg bør vurdere isteden?

Og til helt sist...
    Jeg har ikke sett noen av dem i levende live. Så om noen i Oslo-området har den ene, den andre eller enda bedre; begge, og kunne tenke seg og demonstrere, ville det vært topp!
    Ikke meningen å bumbe min egen post, men siden det klages så på innholdet i denne tråden nå, tenkte jeg det kanskje ville hjelpe med noen punkter som kaster lys over denne suben. (Beklager om jeg tråkker over streken Gorm og Lygren. Bare si ifra om jeg bør heller lage egen tråd rundt dette...)

Synes for øvrig at denne reviewen var veldig bra jeg! Skulle hatt litt flere bilder av den i rommet til Gorm. Lettere å se størrelsen da.

Side 6 av 21 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •