Omtale: XTZ 99W12 12" aktiv subwoofer - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 21 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 410
    Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    wolfer: hva i heiteste huleste er det du egentlig skriver her...?
    Med beste vilje forstår jeg ikke i det hele tatt hva du forsøker å formidle. Rett opp språket i ditt innlegg. Og vær vennlig - natt eller ikke - skriv mer forståelig neste gang.

PS: Det kalles høyttaler - ikke høytaller....
    Dessuten, å kalle den en "kritikerrost kasse" er vel å ta i vel hardt....

Hva er det du ikke forstår?
    Han ønsker test av subben opp mot dyre høytalere. Det står da ganske tydelig.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det var merkelig av Rokko dette ja. Men var kanskje litt for tidlig på morgenen for han .

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dere har lest innleggene av brukeren wolfer (og alle hans andre brukernavn) tidligere, så hadde sikkert saken stilt seg i et annet lys. Noen ganger - særlig om natten - er skriveriene av en slik art at en kan mistenke både det ene og det andre. Og Skorob, det er Roko - ikke Rokko (som lager kulturfilmer som levebrød)

Fortell meg poenget med å teste en høyttaler mot en subwoofer. Gjerne informer om fremgangsmåten og målgruppen for testen også.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Hvis dere har lest innleggene av brukeren wolfer (og alle hans andre brukernavn) tidligere, så hadde sikkert saken stilt seg i et annet lys. Noen ganger - særlig om natten - er skriveriene av en slik art at en kan mistenke både det ene og det andre. Og Skorob, det er Roko - ikke Rokko (som lager kulturfilmer som levebrød)

Fortell meg poenget med å teste en høyttaler mot en subwoofer. Gjerne informer om fremgangsmåten og målgruppen for testen også.
    Jeg har ikke lest alle wolfer sine innlegg, heller ikke vet jeg om han har flere brukere eller hva han skriver. Jeg bare henviste til det innlegget Roko refererte til, som han skrev han ikke skjønte. Som jeg mente kanskje ikke var så vrient å forstå. Om det ligger mye annet bak det innlegget kunne det jo da vært på sin plass å forklart det, da ville det jo ikke vært noen misforståelser. (som du nå har løst opp i Akto, takk for det)
    Grunnen til at jeg gadd å kommentere det innlegget tror jeg er forde det er brukt uthevet skrift, noe som i veldig mange tilfeller (på lik linje som store bokstaver) betyr at en "skriker" eller er sint. (kan hende jeg tar feil her, men det er min oppfatining.)

eks:
    jeg er vel ikke helt enig her.

JEG ER VEL IKKE HELT ENIG HER.

Jeg er vel ikke helt enig her.

Det blir veldig mye mere voldsomt med de siste to.

Men er enig med deg Akto, hva er poenget med en slik test. Jeg ser ikke noe stort poeng i det, om det ikke er hjemme hos seg selv, for ev. kjøp da.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det oppklarer litt for min del også

Jeg oppfatter uthevet skrift som trykk på ordene. Stor skrift oppfatter jeg som skrik. Vi oppfatter nyansene annerledes

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Ok, det oppklarer litt for min del også

Jeg oppfatter uthevet skrift som trykk på ordene. Stor skrift oppfatter jeg som skrik. Vi oppfatter nyansene annerledes

Flott.... :-)

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sub bytte.

Jeg har en klipsch ksw 12 som jeg lurer på å bytte ut med en xtz 99 w 12.Er det noen som har en formening om det er å oppfatte som en vesentlig oppgradering,eller vil jeg ikke merke noen stor forskjell?

Newcomer CW-Sephiroth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har bestillt 2 stk.... gleder meg

seph

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei...

subben er meget god den, ble enda bedre trøkk, men vanlige signalkabler...og 2 stk y-ledd...montert og 1 par kimber signalkabler...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MØKK, de hadde ikke flere inne på http://fyndborsen.no/
    Noen andre plasser jeg kan få kjøpt de i fra ??

seph

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det er nok utsolgt en god stund fremover... Tror XTZ har solgt litt mer enn de hadde planlagt, for å si det slik! Tror det kan svare seg å legge inn en forhåndsbestilling på Fyndborsen.se.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk beskjed om at de fikk inn i slutten av April.. får vel prøve igjen da,,,,

seph

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CW-Sephiroth
    fikk beskjed om at de fikk inn i slutten av April.. får vel prøve igjen da,,,,

seph
    Hørt med Surround.no da?

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CW-Sephiroth
    MØKK, de hadde ikke flere inne på Surround.no
    Noen andre plasser jeg kan få kjøpt de i fra ??

seph
    hei..

sourround.no har disse på lager vil jeg tro.jeg kjøpte gjennom dem..

lykke til..

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sourround.no har dem ikke inne nei...

Seph

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Please hold denne tråden teknisk - produkt og prisjakt har egne tråder!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Blir vel feil og sammenligne 2 stk XTZ mot 1 stk SVS PB12+2 da ingen er calibrerte med noe annet enn romkorreksjon.Vet jo at SVS har mye mer og gå på men hos meg så sleit vi med plasering og den fungerte dårlig til musikk med uren bass og mye"rumling" i bassen.påstår at mine XTZ fungerer langt bedre på musikk men går selvfølgelig ikke like dypt som SVS på film men til 50-50 musikk og film så er jeg knallfornøyd med XTZ.Byttet bort subben da jeg fikk nye høytalere og det er grunnen til at jeg kjøpte XTZ da jeg ga 5 lapper for 2 stk,jeg fikk ihvertfall hakeslepp i forhold til pris

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

?

Nå håper jeg på et greit og enkelt svar!?

Har en Yamaha P2500s PA forsterker sammen med en Thule PR150B, hvordan kobles denne XTZ12eren opp med kun ett par høytalerutganger?

Vh
    S

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nå ca 1 uke siden jeg fikk hjem 2 stk subwoofere som jeg skulle teste. Jeg er en musikkmann, og har ikke masse penger eller fancy anlegg. Jeg har heller ikke hodet stappa med teoretiske kunnskaper eller måleutstyr som koster like mye som resten av anlegget mitt. Jeg ønsket likevel å finne en sub for å fylle på nederst i musikken og de filmene jeg ser. Dette ble da selvfølgelig et valg mellom XTZ og SVS, nærmere bestemt XTZ 99 W12.16 (den er vel et lite hakk nyere enn W12), og SVS PB12-NSD (jeg har ikke subwooferutgang, og måtte derfor gå opp hos SVS, noe som jeg syntes er teit, de kunne i alle fall gitt den muligheter for RCA).

Som en førstegangskjøper av sub så må jeg si at jeg syntes XTZ'en var enklest å plassere. Ikke minst fordi den er mindre, men den låt også bedre nesten uansett hvor jeg plasserte den. Dette er sikkert noe ekspertene kune unngå, men jeg skriver dette ut fra mitt ståsted.
    Etter å ha flyttet rundt på subwooferene og funnet ut hvor jeg ville ha de plassert (samt funnet ut at jeg bør gjenoppta abbonementet mitt hos Sats), satte jeg i gang å lytte til musikk. Denne aktuelle dagen ble det mye rart, alt fra Eminem til System of a Down. Til musikk fant jeg XTZ til å fungere desidert best med begge portene lukket. Åpnet man 1 port, fikk jeg en følelse av at bassen rett og slett ikke hadde helt kontrollen som den hadde plugget igjen. 2 åpne porter var fantastisk på Eminem og Korn, men generelt syntes jeg den brummet litt mye for min smak. Begge subbene holdt følge med musikken og frontene mine veldig bra.

Til film vet jeg ikke hvor bra filmene jeg ser er for å måle bass. Jeg tittet gjennom Sweeny Todd, Transformers og Fantastic Four: Rise of the silver surfer.
    Om jeg ikke ble forelsket i drahjelpen i de lavere frekvensene under musikklyttingen, så ble jeg dette nå. Å se film var en fantastisk opplevelse, med begge subbene. Igjen likte jeg XTZ'en best med begge portene plugget igjen, selv om det lille jeg har lest trodde jeg begge åpne skulle fungere best.
    SVS viser her at de definitivt har mer krefter å gå med. Nå kostet den jo også nesten 3000 kroner mer, så det hadde jeg forventet. Under musikk var ikke denne forskjellen like merkbar.

Dette er egentlig et tynt grunnlag for å sammenligne 2 subwoofere som knapt kan sammenlignes. Mitt valg falt på XTZ, da jeg rett og slett mener denne ga meg mest valuta for pengene. Jeg angrer ikke på dette valget, selv etter noen dager ekstra med "tuning".
    Jeg understreker her igjen at jeg hører mest på musikk. Og på nettopp musikk syntes jeg at SVS ikke forsvarte prisforskjellen. Dette kunne sikkert vært anderledes om jeg hadde kunnet benytte SVS 10", men igjen så har XTZ fler tilkoblinger til en billigere penge, som gjør den mer fleksibel for nybegynner som meg, og kanskje mange andre, som går for stereo oppsett og har utstyr uten dedikert subwooferutgang.
    Mange vil sikkert himle med øyene med dette utsagnet, men å betale veldig mye ekstra for å flytte kaffekoppen min 2cm ekstra under en eksplosjon i en film er vanskelig å forsvare for meg. Jeg fikk masse trykk av XTZ selv på film, selv på "normalt" tv nivå, til å virkelig forstå at de brukte 10kg dynamitt for å sprenge bilen.

Alt i alt ble jeg kjempefornøyd med min XTZ. Jeg har ikke grunnlag til å skryte den opp i skyene, eller dytte den i møkka, og om man ser på selve ordet SUBwoofer, så er SVS en mer verdig holder av den tittelen om man ser på lydtrykket lengst nede. Men den koster en del mer, så mye at jeg ikke kunne forsvare det til min bruk av 90% musikk og 10% film.

Så nå er jeg en lykkelig eier av et anlegg som for meg er helt konge. Og en kamerat av meg som lever i hollywoodverden er den lykkelige eier av en SVS. Og da kan man vel ikke klage.

Til slutt har jeg et spørsmål. Er det ørene mine som lurer meg, eller er det forskjell på hvem av portene du tetter, med tanke på lyden hos XTZ. Jeg, og min bror mener begge å høre forskjell på om jeg tetter venstre eller høyre port. Er dette bare meg eller er det forskjell på de?

Enda mer til slutt håper jeg min subjektive oppfatning av XTZ'en opp mot en annen veldig god sub kan hjelpe noen. Frekvenskurver, målinger og teori er en ting, lyden du får og opplever kan veldig gjerne være en annen. Retter en takk til alle som har bidrat i denne "testen", først og fremst dere som sa hva dere mente om den i bruk, men også dere som lærte meg litt om subwoofere rent teoretisk. Det hjalp en god del mtp. plassering og innstillinger.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RaunaYmer
    Nå håper jeg på et greit og enkelt svar!?

Har en Yamaha P2500s PA forsterker sammen med en Thule PR150B, hvordan kobles denne XTZ12eren opp med kun ett par høytalerutganger?

Vh
    S
    Du kobler subben imellom høyttalerene. Fra forsterker til sub, fra sub til høyttalere.

Den har terminaler på baksiden for dette.

Side 20 av 21 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •