Omtale: XTZ 99W12 12" aktiv subwoofer - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 21 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 410
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    EQ-switch var ikke aktivert i går.
    OK. Da synes jeg det var betenkelig at subben i mine ører fikk en pukkel nederst i frekvensområdet med en av portene åpne. Denne lyttesessionen bekrefter lyttemessig den pukkelen som på målingene i første posting i tråden ligger i overkant av 32Hz. Jeg har tidligere tilskrevet den til rompåvirkning, men nå er jeg neimen ikke så sikker lenger. Kan det være at denne subben egentlig har litt for lite kabinett i forhold til elementet? Det kan nemlig skape slike pukler rett før avrullingen nedover.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Mitt personlige høydepunkt ble den (alt for korte) lyttesessionen med Doxa stereotrinn på 2x140W tilkoblet store Martin Logan elektrostater. Me like!
    Me to

Det var gøy i går, mange spennende konklusjoner og enda mer spennende testing. Takk for hyggelig selskap :-D

Sorry OT

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan var det med portstøy under denne testen? Kan den i det store og hele brukes med en port lukket?

Jeg kan også se på svenske forum at Fyndbørsen når de blir spurt om hvordan XTZen yter svarer at "man ikke kan høre forskjell på den og en Velodyne til 35000kr" Huttetu

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har en del portstøy, hvilken frekvens den er mest fremtredende ved jeg ikke, men jeg tror det er ved en av de frekvensene "Darla-scenen" består av. På normal musikk er det ikke veldig mye. Jeg har fortsatt subben, så jeg kunne kjørt en sveip, og hørt når den kommer. Får se om jeg får tid/gidder... XTZ-en er forresten testet i nye D&H, med godt resultat i forhold til prisen.

DD18 vs. XTZ blir nok en tøff sammenligning, men selgere er nå engang selgere... Har du en link til det svaret Manic Miner?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.minhembio.com/forum/index...0&searchtime=#

Portstøy med musikk som materiale er meget sjelden kost. Jeg kjører selv min Plus i 12hz tune til musikk uten antydninger til portstøy. Høyt volum, og film så blåser den derimot litt.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil driste meg til å komme med en konklusjon, fordi jeg føler at ting begynner å bli litt spent...

- XTZ-en er en meget god sub til prisen. Den har utseende med seg, den har et hav av tilkoblingsmuligheter, og byggekvaliteten er tilsynelatende i toppklasse. Den puster en del under visse forutsetninger, og den oppfører seg mest korrekt med begge portplugger montert. Det kan tyde på en noe lettvinn konstruksjon, som kanskje baserer seg på at "ser det ut som gull, er det gull!". Den er sannsynligvis den beste subben som er å finne i denne prisklassen, og vil derfor være et godt kjøp, hvis man har satt et tak ved 3200,- + frakt/mva. Den har etterhvert blitt testet av flere, og de som har testet den er forsåvidt enige i dens begrensninger, men formuleringene og preferansene man bruker spriker som en gledespike i Rotterdam. Kanskje vi alle må gå i oss selv, og huske på at vi alle bør dra i samme retning, siden vi har samme mål?

Da er vi er alle enige i om at subben er god, og vi er alle enige om at det finnes bedre subber i høyere prisklasser.

Jeg vil få takke for en glimrende diskusjon, og jeg tror vi alle har lært en del :-D

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg vil driste meg til å komme med en konklusjon, fordi jeg føler at ting begynner å bli litt spent...

...Da er vi er alle enige i om at subben er god, og vi er alle enige om at det finnes bedre subber i høyere prisklasser.
    Gjelder dette utsagnet SVS også?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen sagt noe annet? Til og med SVS sier at det finnes bedre...

Jeg har i alle fall ikke hevdet at SVS lager verdens beste subwoofere, men selv om de er billige hevder de seg godt. Du vet like godt som meg at hvis pris ikke er noe tema, så finnes det mye snacks der ute.

Hva var hensikten med spørsmålet?

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ren provokasjon, og noen måtte jo gå på den. :grin:

Neida, det var for å bekrefte at man får hva man betaler for. Selvsagt er det bomkjøp ut og går i denne bransjen også. Jeg låner meg en sub med svoger`n og den er en typisk brumlesub, (B&W ASW1000). Det kan jeg slå fast uten å ha sammenlignet den med noen. Er på jakt etter en musikalsk sub, selv om jeg ikke kommer til å bruke den på musikk. Synes jo at subben bør gjengi mest mulig korrekt det som er innspilt på 0.1 sporet. Hvis ikke blir jo alt hørende ut som samme smellen uansett.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Ren provokasjon, og noen måtte jo gå på den.
    ...derfor la jeg også inn spørsmålet til slutt.

Som du selv konkluderer med, så er vi ute etter best mulig produkt, til lavest mulig pris. Jeg er i alle fall det :-D

Livet er for kort til å dvele ved produkter som ikke gir en det en er på jakt etter.

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden Fyndbörsen har linket til denne omtalen, føler jeg det er på sin plass og få med erfaringer fra norske kunder som har bestilt denne sub'en. Her er en tråd med erfaringer med bestilling av sub fra fyndbörsen.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng, listen. Jeg er personlig drittlei hele Fyndbørsen etter dagens e-post fra dem.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Fint at du linker til tråden, men la oss allikevel forholde denne teknisk (er bare litt føre var...)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej, mitt namn är Jim, och jag bor i Stockholm. Jag har följt denna tråd med stort intresse. Jag vill inte trampa någon på tårna, men 3.595:-SKR tycker inte jag är mycket, inte i min Hi-Fi-värld i vart fall. Jag har köpt ett par XTZ 99 WMT i svart pianolack, pris 2.195:-SKR! Den har en "banddiskant" + en 6,5 tummare i bas/mellanregister, efter lite tweekande låter de väldigt bra.
    Så jag har beställt en XTZ W12 subwoofer efter ris/ros på på denna sida. Jag tycker att bara godset är värt pengarna, svart (fin) pianolack, stort, tungt baselement med väldigt kraftig mangnet, Tvärstagad (upp/ner/sidorna) låda, en 500VA trafo + 2 10000 uF lytar mm. Massor med anslutningar...men tyvärr var mitt slutsteg inte helt, så ett mail i lördags till fyndbörsen med förklaring, jag fick ett svar idag, 08:58, som löd:

Hej Jim,

Vi skickar en utbytesförstärkare samt en returadresslapp för den trasiga. Så kan du bara byta förstärkaren och skicka tillbaka den trasiga.

MVH Pelle

Så jag har som ni förstår inte kunnat lyssna på subben än, men det återkommer jag med. Vad jag ville var bara tala om för eventuella köpare att jag har bara possitiva erfarenheter av Fyndbörsen, och nej, jag jobbar inte där.

Min anläggning för tillfället består av:

Förstärkare: Antique Sound Lab Leyla 845, vilken låter "bättre" än Hurricane, tycker jag.

CD: Shanling CDT100C, rör-cd.

Skivspelare: Blou Note Piccolo m Rega B300 tonarm, Dynavector 10x5 pickup, Project Tube Box (rör-RIAA).

Kablar: Nordic Concept mellan elektroniken + fyrflätad finsilver (0.8 mm, 99,999 % renhet) till högtalarna.

Allt vilar på fjädrande fötter från Solid Tech som står på en bänk i 100 kg klassen.

PS. Mina förra högtalare var ett par CM3 Pro Ultra, en 1600x40x40 (HxBxD), 90 kg tunga monster. DS

Hej, på återhörande...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lang tid tar det fra man bestiller til man får subben? Tok verken hurtiglevering eller hjemkjøring. Og kommer den til mitt lokale Post i Butikk eller må jeg til tollkontoret å hente den selv? (Med tanke på vekt/størrelse:grin

Newcomer LemonDog sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kommer relativt fort, men den kan bli liggende hos DHL hvis de ikke har nok opplysninger til å fortolle suben. Du bør ringe DHL 4-5 arbeidsdager etter at du har bestilt suben og gi dem opplysningene de trenger, så vil de fortolle suben for deg og levere den på døra.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Min kom til Bergen 2 dager etter levering og ble levert på døren av tollpost.
    De ringte og spurte om jeg ville hente hos dem i arbeidstid, eller kjøre ut til meg etter arbeid.
    Er det DHL som leverer er det ikke sikkert den kommer fram i det hele tatt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Er det DHL som leverer er det ikke sikkert den kommer fram i det hele tatt.
    Hey! Ikke mobb mitt favorittselskap innen spedisjon. :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hehe, virker som ting "faller av bilen" av og til hos DHL. De bør få sjekka de bakdørene på bilene sine

Newcomer petterjacobsen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min ble sendt fra sverige 7.3. Har vist ligget i oslo i 4-5 dager nå... Var ferdig skannet og klar for forsendelse 13.3 (de var den dagen jeg ringte første gangen), men ligger fortsatt på vent i Oslo.

Har snakket med DHL 3 ganger nå, men får beskjed om å ta kontakt med saksbehandleren min (som aldri tar telefonen....).

Snakket med en annen dame nå og hun skulle be saksbehandler ringe meg.

Har selv jobbet med transport så jeg vet hvordan dette er, men vi tillot oss aldri å drøye pakkene så lenge. Utkjøring med en gang eller så fort kunden var hjemme, også på kveldstid.

EDIT:
    Da ringte saksbehandler. De manglet personnr mitt... De hadde sendt meg et brev (som jeg ikke har fått), men hvorfor ikke bare ringe? Istedet for å bruke 3-4 dager på brev så kunne man løst det på 2 min over tlf....Skulle prøve å få sendt den i morgen...

Skal bli veldig spennende å teste den i stua mi med tanke på at den absolutt ikke er ideel til stereo. Får håpe jeg også får nye bassen og ikke bare naboen

Side 17 av 21 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •