Omtale: XTZ 99W12 12" aktiv subwoofer - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 21 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 410
    Newcomer Kalle167 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av alibaba
    Hvor mye koster xtz suben levert i norge ?
    ta det heller i Produkt -og prisjakt-tråden:
    http://avforum.no/forum/produkt-og-prisjakt-audio/31523-xtz-99w12-12-aktiv-subwoofer.html

Newcomer alibaba sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på en liten ting.....jeg har KEF KHT2005 satelitt høytalere med medfølgende sub. Er ganske så førnøyd med satelittene, men desto mindre fornøyd med suben (8").Så det jeg lurte på er om den xtz suben ville vært et godt alternativ for meg?Noen ideer?

Newcomer alibaba sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ta det heller i Produkt -og prisjakt-tråden:

Sorry.

Newcomer TC3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg bestilte denne den 30/1-06 etter god omtale her på forumet.

Fikk den levert på døren i Bergen en uke etter. Til min store overaskelse uten at den har vært innom fortolling.

-20% svensk moms og en kurs på 0,882

Det vil si at prisen ble behagelige 3035,- nkr. dette inkludert 700,-sek i frakt. (Skulle det mot formodning komme regning på momsen i etterkant vil prisen bli ca. 3795,- + et ekspedisjonsgebyr på 2-300 kr.)

Jeg kan bare si er at den spiller med meget god dybde, punch og utrolig bra kontroll. Både til musikk og film. Det er ikke mangel på muskler.

Med de mange justeringsmulighetene som denne subben har vil jeg tro at mange har god mulighet å få tilpasset til den lyden/effekten de ønsker.

Synes også denne var forholdsvis lett å plassere. (Låt bra flere steder). Den spiller ivertfall fletta av min gamle Paradigm PS1200 Sub. Både når det gjelder musikk og film.

Subben er meget flott og veier betong. Den er uten tvil et meget godt kjøp til prisen.

Jeg har ikke tilgang til avanserte måleinstrumenter så mitt inntrykk baserer seg kun på grunnlag av hva øret hører.

Dette låter kanoonbra.

Anlegget forøvrig består av:

Denon 2105 sorround reciver
    NAD cd spiller
    Toshiba DVD m/HDMI
    Infinity Kappa 80 front
    Dali consept center
    Dali 450 rear
    XTZ 99 W12 sub
    Amoi 37" Lcd

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ekko på forumet i dag?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg, g-h og Tiger har nå testet denne subben litt, og vi ble alle imponerte. Den største svakheten er at den ikke kan brukes med bare en plugg i. Da puster og peser den veeeeldig mye. Helt tett eller helt åpen er ikke dette et problem.
    Etter litt frem og tilbake fant vi ut at i min stue på 24 m2, spillte subben både dypest og best helt lukket. Nå har jeg selvsagt slettet målingene vi gjorde, men jeg skal ta nye målinger etterhvert. Det som likevel er sikkert, er at den spiller under 20Hz, selv om det ikke er det helt voldsomme lydtrykket. Selv ved 14Hz var det liv.

Målinger kommer etthervt når jeg får tid.

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer i. Med 1 plugg hørtes det ut som en maratonløper med dårlig kondis. Med 2 plugger var den så kjapp og presis at Tiger satt med store øyne (siste inntrykket hans var PC+ 25-31). Med 2 åpne porter var bassen tregere, men litt mer fysisk.

XTZ'en kan TRYGT anbefales, og spiller veldig godt på musikk. For å dra en populær sammenligning så knuser den PB10 på musikk.

I Ak sitt 24m2 så kunne vi fint spilt så høyt at naboene hadde reagert, og det var bare med 1 sub. Vi manglet desverre en plugg for å kunne teste 2 subber samtidig.

Ellers så er de nye Quadralene til Ak noen UTROLIGE høytalere. Kunne virke som litt for slitsom for AX2 på de tyngste partiene, men med 30.2'en til Tiger så blomstret de.

Skal teste XTZ litt mer på mitt rom i morgen.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i rommet hadde dere subben plassert?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi prøvde først bak i et hjørne. Der var de så mye roomgain at subben ble ubrukelig under 30Hz. Foran, ved siden av høyre front, så spilte den flatt til 80Hz med +/-7 dB mener jeg å huske. Der låt den klart best også.

Den krever litt plassering, men finner du sweetspotten, så har du en kanonsub

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du husker riktig g-h, jeg er rimelig sikker på at det var +/- 7dB. Det som også var festlig var at frontene mine ga lyd fra seg på 14Hz :| :razz: Da var det snakk om elementmassasje...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe,

Må jo være nye måten å spille inn høytalere på. 14Hz sinustone i 100 timer

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert veldig fin medisin for stramme elementer... :-?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,636
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    XTZ'en kan TRYGT anbefales, og spiller veldig godt på musikk. For å dra en populær sammenligning så knuser den PB10 på musikk.
    Takker for den observasjonen.
    For å bruke et litt ømt tema; Med det sitatet skiller vi CV-erne fra B&W-erne.
    (BANG vs. finesse)
    Og jeg tilhører klart den delen som er ute etter en musikalsk pressis sub.
    Hadde lenge SVS-10'ern i tankene, men synes den var litt stor.
    Nå jeg så får vite at XTZ er mer musikalsk har jeg ingen tvil ved agjørelsen lenger.

Vil heller ha en korrekt bassgang i musikken min, enn 15 sekunder snøras i xXx.

Uansett. Overnevnte sitat er uten tvil det som vil avgjøre subvalget for meg i denne prisklassen.
    Takker!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hyggelig treff.

XTZ-en er så god som jeg håpet den skulle være. Det positive med bruk av 2 porter blokkert var, som nevnt tidligere, en utrolig stram bassrespons. Må jo være en glimrende sub til musikk. Til film så er jeg usikker på om begge porter blokkert er best kontra begge porter åpne.

Det er ikke reelt å sammenligne to ulike subwoofere så lenge de ikke er satt opp i samme rommet, men av og til får man stole på hukommelsen. XTZ-en et særdeles godt kjøp da den koster i underkant av halvparten sammenlignet med min tidligere subwoofer (SVS 25-31 PC+). At XTZ har en finish som er vanvittig bra, legger heller ikke noe demper på "value for money".

OT=on

Ellers så fikk vi anledning til å høre Aks Quadralhøyttalere på AX2 og Primare A30.2. Høyttalerne spilte i mine ører særdeles bra, og det viser seg (igjen) at et dedikert sluttrinn gir et løft i stereo.

HC3000 var også en projektor som imponerte med tanke på justeringsmuligheter og bildekvalitet. At chassis har en normal størrelse og utseende (les; ikke á-la TW600) er heller ingen ulempe.

10 meter HDMI kabel fra Denon 1920 til HC3000 fungerte også feilfritt.

OT=off

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Slik jeg ser det er det vel snart bare du som hele tiden drar paralleller mot PB10isd, noe jeg syns er latterlig. Selv om PB10isd spiller dypere (med mer trykk) så betyr ikke det at den er svaret på alles drømmer. At den er svaret på din drøm har vi alle fått med oss, og det trengs vel neppe å repeteres flere ganger. I hvert fall ikke i en tråd som omhandler en helt annen subwoofer.

Du skriver om slaglengde, effekt og kassevolum. Har du målt effekten fra forsterkeren? Vet du nøyaktig slaglengde på elementet som sitter i 99W12? Dersom du ikke har helt nøyaktige data på disse parameterne, ønsker i hvert fall ikke jeg å høre flere av dine ekspertuttalelser.
    Det er ingen som hevder at 99W12 er en bedre subwoofer enn PB10isd, men du må finne deg i at enkelte hevder at den, for dem, er et bedre kjøp/valg. For mange betyr det mye at den er nesten to tusen kroner rimeligere.
    Hallo-o?

Det var nå en gang i testen at sammenligningen med PB10 ble foretatt, en test som du deltok i.

Så vi skal nå gå ut i fra at forsterkern leverer langt flere watt enn oppgitt? Og at kabinettet er større enn målene tilsier?

Jeg har hele tiden sagt at dette ser ut til å være en god sub, og bedre konstruert enn mange andre. jeg har til og med postet et bilde av innmaten fra en Klipsch KSW12 for å vise hva subber i den prisklassen kan inneholde om man er riktig uheldige. Det er kun den hodeløse målingen av den, og det etterfølgende fokuset på 15hz jeg har skrevet om.

Fun Fact: Veloens målesystem stanser ved 15hz, hadde det kunnet målt dypere, ville du sansynligvis også sett respons ennå lengre ned. Det er sånn en lukket sub uten HP filter oppfører seg.

Jeg kan se at Tiger sier at han liker den til musikk i lukket tilstand, og det tror jeg også at jeg ville ha gjort. Flat frekvensgang, og intet HP filter betyr det samme som ingen group delay, og dermed kan bassen oppleves som hurtig, og stram. Med en, eller to plugger, og filteret aktivert så vil den pga det høye tuningspunktet få mye GD langt oppe i frekvensspekteret, og blir det for mye vil den virke langsom.

Tudelu!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ordensskyld: Jeg hørte ikke XTZ på musikk, men kun på demosnutter fra filmer. Har aldri hørt en så kjapp / "tørr" / "stram" bass noen gang.

Men når det er sagt; En SVS 25-31 PC+ spiller mye mer fysisk enn XTZ-en på film. Det vil jeg påstå selv uten å ha hørt dem i samme rom. Men XTZ-en koster som sagt halvparten, og er man ute etter en subwoofer til musikk så antar jeg XTZ-en passer selv den kresne.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører Plusen min i 12hz tune til musikk av samme grunner som jeg nevnte for lukket tilstand og XTZen, jeg regner med at 16hz tune på Plusen din vil gi et lignende resultat.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde tuben med ingen, 1 og 2 plugger med ditto justering av sub.sonic filteret. Bassen ble aldri like stram som XTZ-en. Desverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Prøvde tuben med ingen, 1 og 2 plugger med ditto justering av sub.sonic filteret. Bassen ble aldri like stram som XTZ-en. Desverre.
    Dette høres fint ut siden jeg har 3(TRE) XTZ aktive basser på veg i posten til meg nå (2x W12s og 1xw12)...

Gleder meg som en unge :0)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fare for å virke femi: Er det noen som har testet 8" og 10"-modellene i samme serie?

Side 11 av 21 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •