Omtale: XTZ 99W12 12" aktiv subwoofer - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 21 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 410
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, Velodyne DD subbene er noe av det beste om du skal ha en kompakt, og brukervennlig sub. B&W 800 serie subber liker jeg også for lyd, og design. Hmm, Infinity Kappa Sub, velspillende til musikk, og bygget som en stein. Hadde jeg hatt muligheten for å få høre Paradigm Servo Reference hadde nok også den havnet på lista mi.

Jeg er kresnere til sub enn folk flest, det var ikke helt uten grunn at jeg hadde 6 stks på 2 år før jeg snublet over SVS.

Jeg så "The Haunting" i dag, og under scenen The Cold hvor det er et rent 20hz signal kom jeg til å tenke på hvilke ulyder mine gamle subs hadde kommet til å gitt i fra seg om de skulle ha prøvd a gjengi den Derfor har SVS blitt i stua mi, for at jeg skal ha med meg all dyp bass som filmer inneholder, og slippe å justere ned volumet halvveis i filmen fordi subben ikke kan henge med, vel jeg måtte justere ned halvveis gjenom filmen fordi kroppen min ikke klarte mere

& Nei

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okeidokei. Siden min 25-31 fra SVS er saga blott så er jeg meeeeget spent på XTZ. Vi får se hva lørdagen bringer...

Se forøvrig: http://avforum.no/forum/produkt-og-prisjakt-alt-annet/32033-xtz-99w12-subwoofer-fra-fyndb-rsen-post354159.html

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper den kan leve opp til dine forventninger.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er utrolig hvor mange dumme påstander du klarer å få trøkt ut av deg Manic Miner Jeg har denne sub'n og kan bekrefte at XTZ W12 klarer å spille under 30hz uten problemer.

Er det sånn i din verden at ingen andre en SVS kan lage sub'r

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE rogema: Antar du har hørt en SVS. I mitt rom spilte 25-31 flatt (innen 3 dB) ned til 16Hz. Håper XTZ klarer ned mot 20Hz...

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    RE rogema: Antar du har hørt en SVS. I mitt rom spilte 25-31 flatt (innen 3 dB) ned til 16Hz. Håper XTZ klarer ned mot 20Hz...
    Du kommer nok ikke til å bli skuffet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikkje for å være kritisk, men spiller xtz`suben opp i mot det som blir påstått her, blir det garantert bestilt 2 stk,en til å ha i hvert hjørne bak. Kunne gjerne ha bestilt SVS, men den størrelsen da mann!!
    Synst finishen på XTZ`en ser veldig bra ut, er jo med på å avgjøre et valg det og...
    Noen som har en formening om hvordan XTZ`en spiller i forhold til Yamaha sin 1500? Har en igjen, og har en kompis som kjøper den med en gang den bli kasta ut. Har forøvrig et par suite 2.8 som spiller ganske bra i rommet her, ca 4*6m. Vil ha mer "trøkk" under 50hz....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Det er utrolig hvor mange dumme påstander du klarer å få trøkt ut av deg Manic Miner Jeg har denne sub'n og kan bekrefte at XTZ W12 klarer å spille under 30hz uten problemer.

Er det sånn i din verden at ingen andre en SVS kan lage sub'r
    Hva har jeg sagt som er dumt nå?

Pur logik tilsier at skal en sub spille dypt, og kunne levere mange nok db der nede til at det skal være anvendeligt så skal den ha, et stort kabinett, eller 1000 vis av watt. Felles for begge konstruksjonene er at de krever lang slaglengde/store elementer. XTZen har ingen av delene...........og er oppgitt til 22hz -12db...............

Jeg husker ikke hva maksimal teoretisk romforsterkning er, men jeg tror at i en fullstendig lufttett bunker, uten noen overflater som gir etter så skal det være i området 9-12db pr oktav? I et rom som ikke er lufttett, eller som er møblert vil det være mindre.

Jeg tror at jeg listet opp en hel rekke andre subber jeg liker i en post lengre oppe. Grunnen til at jeg nevner SVS er fordi det er PB10en man hele tiden sammenligner med

Var det dumt?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner jeg å bli kraftig lei disse påstandene dine Manic Miner. Enten bør du skaffe deg erfaring med nevnte subwoofer, eller så bør du vel klokelig holde munn?

Brukererfaring og din teori avviker kraftig, noe du bare ta til etterretning. 8-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Holde munn" var en teit måte av meg å uttrykke meg¨på, det jeg mente var å la være å snakke/skrive om akkurat denne subben, som du ikke har noen erfaring med.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Gorm, du skriver selv i testen av den

"-Spiller ikke like kraftig som SVS"

Men alikevel så synes du at misforståelsen som startet på grunnlag av din måling av subben i lukket tilstand skal få lov til å fortsette?

Jeg gleder meg til du får software oppdatert Velodynen din, for da kan den måle ned til 5hz. Jeg kan se det for meg at du måler XTZen ned til 5hz med 70db og utroper den til å være et dypbass monster. Hah!

Jeg synes bare det er kjedelig at folk kjøper denne subben med forhåpninger om at den skal kunne gjøre det samme som en PB10 nede i de dype frekvensene, når det er fysisk umulig at den skal kunne klare det.

Som jeg har sagt før, sikkert en god sub, men å sammenligne dem med PB10 er litt som å sammenligne en Toyota Corolla med en Humvee, begge to gode til hva de gjør, men de kan ikke det samme

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vi ikke bare ta en liten pause i all synsing, og teoretiske filosofier, for å vente på kommentarer fra de som har fått suben mellom hendene?

Etter hva jeg har fått med meg så er det nå et par tre stykker som har fått suben, og en som har den til testing!
    La oss nå ta en pause, og sette teorien til side en stakket stund, og høre synspunktene fra de som faktisk har hørt suben8-)
    Det er jo til syvende og sist dette som er viktig for de fleste!

Newcomer Kalle167 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder

Hei. Kan vi få med noen bilder av subene, i deres miljø?
    Aller helst ønsker jeg ett bilde av både PB10 og W12, så man fktisk ser hvor mye størrelsesforskjellen utgjør.
    Tar for ordensskyld med uttermålene av kassene:
    XTZ 99 W12 Mål (HxBxD) 50 x 35 x 40 cm
    SVS PB-10 Mål (HxBxD) 48 x 39 x 54 cm

Gleder meg til dere har fått testet dem ut!

Newcomer TeeKay sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Pakket opp 2 stk 99 W12S i går. Stillte de inn med "standard" settings etter manualen, Tuningen får jeg ta senere. Blev bare sittende med ett :grin: i sofaen. Endelig blev noe syntes jeg "manglet" fyllt, og min CV CLSC 15S blev kastet på dør! I mine øre var det som Himmel og hav i mellom dem.
    Vil ikke begi meg ut på noen SVS vs XTZ diskusjon for det har jeg ingen grunnlag for, men jeg kan trygt anbefale XTZ.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så konklusjonen er at 2 av disse er bedre enn en CV! CLSC-15S? Da vil det vel poppe inn flere resultater i løpet av helgen. Det er en stor test på gang hos Akto.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Hei Gorm, du skriver selv i testen av den

"-Spiller ikke like kraftig som SVS"

Men alikevel så synes du at misforståelsen som startet på grunnlag av din måling av subben i lukket tilstand skal få lov til å fortsette?

Jeg gleder meg til du får software oppdatert Velodynen din, for da kan den måle ned til 5hz. Jeg kan se det for meg at du måler XTZen ned til 5hz med 70db og utroper den til å være et dypbass monster. Hah!

Jeg synes bare det er kjedelig at folk kjøper denne subben med forhåpninger om at den skal kunne gjøre det samme som en PB10 nede i de dype frekvensene, når det er fysisk umulig at den skal kunne klare det.

Som jeg har sagt før, sikkert en god sub, men å sammenligne dem med PB10 er litt som å sammenligne en Toyota Corolla med en Humvee, begge to gode til hva de gjør, men de kan ikke det samme
    Slik jeg ser det er det vel snart bare du som hele tiden drar paralleller mot PB10isd, noe jeg syns er latterlig. Selv om PB10isd spiller dypere (med mer trykk) så betyr ikke det at den er svaret på alles drømmer. At den er svaret på din drøm har vi alle fått med oss, og det trengs vel neppe å repeteres flere ganger. I hvert fall ikke i en tråd som omhandler en helt annen subwoofer.

Du skriver om slaglengde, effekt og kassevolum. Har du målt effekten fra forsterkeren? Vet du nøyaktig slaglengde på elementet som sitter i 99W12? Dersom du ikke har helt nøyaktige data på disse parameterne, ønsker i hvert fall ikke jeg å høre flere av dine ekspertuttalelser.
    Det er ingen som hevder at 99W12 er en bedre subwoofer enn PB10isd, men du må finne deg i at enkelte hevder at den, for dem, er et bedre kjøp/valg. For mange betyr det mye at den er nesten to tusen kroner rimeligere.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Så konklusjonen er at 2 av disse er bedre enn en CV! CLSC-15S? Da vil det vel poppe inn flere resultater i løpet av helgen. Det er en stor test på gang hos Akto.
    Da håper jeg Akto bærer PB12-Ultra/2 ut på gangen så lenge, hvis ikke vil den fungere som en enorm bassfelle (ikke at det trenger å påvirke i negativ retning da). :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur ikkje han klarar det åleina. Reknar med ein i "testpanelet" må vere med å bere. Eller tok du den åleine når du hadde den Gorm?;-)

Uansett er eg spent på testresultatet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Eller tok du den åleine når du hadde den Gorm?;-)
    Er du gal. :shock:
    Den er tung nok for to voksne menn.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer alibaba sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye koster xtz suben levert i norge ?

Side 10 av 21 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •