Pioneer sc-lx85.Kontra ekstern Dac

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer sc-lx85.Kontra ekstern Dac

Er det noen der ut som kan gi litt info om det er mye å hente på en ekstern dac til 3000,kontra dac som sitter i en Pioneer sc-lx85.Hvilken Dac kan anbefales sammen med pioneer?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av albe
    Er det noen der ut som kan gi litt info om det er mye å hente på en ekstern dac til 3000,kontra dac som sitter i en Pioneer sc-lx85.Hvilken Dac kan anbefales sammen med pioneer?
    Det er heller tvilsomt om du har noe å hente på det,da toppklassereceivere allerede har ganske gode innebygd Dac'er!
    Så om du skulle oppleve noen forskjell,så vil den vere forholdsvis liten - det er uansett ikke STOR forskjell på dac'er!

Og hvis du vil bruke en ekstern Dac , så er det Pure direct" som gjelder , ellers så får du unødvendige A/D-D/A konverteringer,og hele vitsen med Dac'en blir borte.
    Ergo så mister du muligheten mtp romkorreksjon og integrering av sub når du spiller musikk!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det veldig mye og hente nei, ikke med mindre du blar opp en del høvdinger.

Beste grunn jeg kan tenke meg er for og kjøre musikk fra en software spiller på pc (alá winamp) og da musikk spor med litt lavt volum i innspillingen, har noen bethoven spor som nesten bør opp på mv -15 for og få ok volum på, og da blir det en del susing med når lyden kommer via hdmi kabel.

Kjører jeg samme sporet i H.M.G istedet (via ps3 media server)så er ikke denne støyen med, og eneste jeg har hvert borti av musikk som HMG ikke takler er multikanals flac filer, de er det ikke til gjengeld så mange av og har ikke opplevd at disse må kjøres opp i volum at pc susinga kommer fram.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, tusen takk for gode å klare tilbakemeld,da ser det ut som jeg sparer noen lapper,surt å kaste penger ut av vinduet.

Newcomer Terrawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av albe
    Har lurt på akkurat det samme selv. Har selv en Pioneer sclx-72. Har også vært på soundgarden og gjort en lytte test og mine ører kunne ikke høre noe forskjell den intigrerte DAC`en og en Hegel HD11 til 5-6000 kr.:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •