Hodetelefon Test

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hodetelefon Test

Har fått en del hodetelefoner etter hvert, og tenkte å ta en liten samletest av dem.
    Vil bare advare først mot noen skrive feil, har akkurat byttet tastatur, og er ikke tilvendt det nye enda.

Her er dagens kandidater:

AKG K242 HD
    AKG K518 LE
    AKG K701
    Apple iPod plugger (in-ear)
    Cyber Snipa (5.1 USB hodesett)
    Koss Porta Pro
    Philips SHH8000 serien (in-ear)
    Philips SHP8900
    Plus NC-150 (Noise Cancelling)
    Sennheiser HD 595
    Skullcandy Skullcrushers (Aktiv subwoofer)

Test oppsettet består av:

PC med iTunes og MP3 i 256 Kbps (USB) og Denon DCD-700AE (Optisk) som lydkilder. Disse er koplet til Acram rDAC.
    Denne går til Onkyo A-5VL som står i pure direct modus. Onkyoen har tilkoplet Dali Lektor 1 høyttalere.
    Ut fra Tape Out så går lyden til Creek OBH-21SE hodetelefonforsterker.
    Denne har 2 utganger slik at jeg lett kan teste 2 opp mot hverandre uten å måtte plugge om.

Jeg har tidligere lagt ut 2 tester her inne. Den ene er av den nevte Creek hodetelefonforsterkeren:
    http://avforum.no/forum/tester-audio...orsterker.html
    og den andre er av 2 in-ear plugger:
    http://avforum.no/forum/tester-audio...sch-argon.html .
    Begge disse pluggene er dessverre defekte og ikke med i dag.

Normalt så hører jeg på musikk med hodetelefoner, og da som oftest enten på jobb (med plugger)
    eller her hjemme foran PCen, da med klokker. Er altetende innen musikk som så altfor mange sier de er,
    men hører for det meste på metal, hardere prog eller klassisk film musikk.
    Det eneste jeg definitivt ikke hører på er hip hop/rap og techno.

Så hvordan skal jeg teste?
    Jeg tester hver enkelt for seg selv med utvalgt musikk. Og opp mot mine referanser som er AKG K701.
    Jeg kommer til å gi en generell gjennomgang av hver hodetelefon/plugg, samt noen karakterer for å sammenligne.
    Noen konklusjon blir det nok ikke. Test rekkefølgen blir cirka etter pris, fra billigst til dyrest.

Det blir 2 kategorier med karakterer. Den viktigste er på skala 1-10 og den mindre viktige er på 1-5.

10er kategorien er slik:
    Lyd – Generelt inntrykk av lydbildet, inkludert lyttetretthet
    Bass – Hvordan bassen er. Jeg er ingen bassfreak, men liker at den er korrekt
    Detaljer – Hvor detaljert de er, skiller de godt osv
    Komfort – Hvor gode er de å bruke over tid, noe jeg anser som meget viktig

5er kategorien er slik:
    Byggekvalitet – Er de solid bygget, eller føles de skrøpelige?
    Pris – Mye lyd for pengene? Dette er jo en meget forskjellig mening i forhold til hva man har råd til.

Sangene jeg tester med er disse: (Alle er fra original album hvis ikke merket annerledes)

Ayreon: Day Seven-Hope, And the Druids Turned to Stone, Comatose
    Babe Ruth: Runaways, Mexican
    Dream Theater: Regression (Live Scenes), Home, Glass Prison
    Film Musikk: Bram Stoker’s Dracula – Hunter Prelude (Woijech Kilar/Carmine Coppola)
    Film Musikk: Termial – The Tale of Vicor Navorski (John Williams)
    Klassisk: Grieg – Dovregubbens Hall
    My Dying Bride: Bring Me Victory, It Will Come, To Remain Tombless
    Metallica: Suicide & Redemtion

Sistnevnte er kun med for å sjekke hvordan de gjør seg med en meget dårlig innspilling. Får jeg vondt i ørene eller ikke?

Så over til selve testen:

Apple iPod
    Kjøpested: Medfølgende. Pris: 0,-

Disse fulgte med min nyeste iPod Classic. Jeg bruker aldri denne typen plugger fordi jeg over tid får meget vondt i ørene å ha de i.
    De sitter relativt dårlig, og det varierer veldig om begge treffer ørene likt eller forskjellig.

Selve lyden har ett slør over seg, føles innestengt. Merket også med engang at jeg fikk litt vondt i øret av dem.
    Så lyttetrettheten kommer her med en gang. All lyd er der, men i en liten smørje.
    På Dovregubbens Hall så er det veldig enkelt å høre sløret som ligger over musikken på starten i de rolige partiene, når det tar av så gjør det faktisk vondt i ørene av lyden.
    Det er ikke positivt. Det eneste denne funker ok av test sangene er Metallicaen. Det er fordi det er slike som disse de optimaliserte Death Magnetic albumet for.
    Disse er til å leve med hvis man venter på nye hodetelefoner. Men ellers så hører de hjemme i søpla.

Lyd 2/10
    Bass 2/10
    Detaljer 2/10
    Komfort: 2/10
    .
    Byggekvalitet: 3/5
    Pris: 4/5

Philips SHH8000-Serien
    Kjøpested: Clas Ohlson . Pris: 279,-

Dette er de jeg lytter til mest musikk med. Det er to grunner til det. De isolerer lyden godt, noe som er bra siden jeg jobber i meget bråkete steder. Er elektriker.
    Selv boring med store bor i betong dempes bra av disse. Bøylen over øret er meget god, og praktisk når jeg ikke bruker dem,
    da henges de i kragen på genseren. Dermed er de lette å få tak i, og blir ikke ødelagt under aktivt arbeid.
    Ledningen er akkurat passe lang for en normalt høy mann som har avspilleren i lommen.
    Det største minuset med dem er at de har en rett plugg, og ikke vinklet.
    Det er her disse ryker når de ligger i lommen. Har ett forbruk på to slike i året.
    Noe som også er grunnen til at jeg velger disse, de er prisgunstige. Og jeg kan ha disse i ørene hele dagen uten å bli sliten.

Lyden er faktisk overraskende god. Philips har på sine produkter underholdene lyd, fremfor korrekt lyd.
    Det betyr at de har en god mellomtone og grei bass. På disse er mye av sløret Apple sine har borte.
    Det er litt av det, men ikke så fremtredende. Det er mye mer detaljer. Bassen er fyldig og god når de sitter riktig i.
    Bassen er akkurat på den riktige siden av svulstig etter mine ører. De er ikke super detaljerte, men gode for ukritisk lytting.
    De er også gode nok til å avsløre hvor dårlig Death Magnetic faktisk er (i lydkvalitet). Her spraker det godt, og er det går ikke an å lytte til dem.

Lyd 6/10
    Bass 7/10
    Detaljer 6/10
    Komfort: 8/10
    .
    Byggekvalitet: 4/5
    Pris: 5/5

Plus NC-150
    Kjøpested: ? . Pris: 199,-

Disse tar jeg kun med for moroskyld. De fulgte med når jeg abonnerte på ett blad.
    Og valgte de kun fordi de har noise cancelling del, og ville teste det.
    Disse er faktisk bedre en Apple sine, like lite slør som Philips pluggene. Men mangler bass og detaljene.
    De lyder faktisk bedre enn jeg husker fra den ene gangen jeg prøvde dem, men det er helt frem til det skjer noe i Dovregubbens Hall.
    Da blir det helt jævlig, verre en Apple sine. Det stikker faktisk i ørene. Lyddempingen funker ok, men hadde nok funket bedre hvis selve klokkene satt godt på ørene.

Disse er rett og slett forferdelige å ha på hode. Merker faktisk bøylen på toppen av hodet gnager.
    Byggkvaliteten er slik at de ryker etter 1 ukes normal bruk vil jeg tro

Lyd 1/10
    Bass 2/10
    Detaljer 2/10
    Komfort: 1/10
    .
    Byggekvalitet: 1/5
    Pris: 2/5

SkullCandy Skullcrusher
    Kjøpested: CDON . Pris: 349,-

Hva skal man si? Alle skatere og hipp hopperes drøm? Kjøpte dem for moroskyld når de var på tilbud hos CDON, hvor jeg kjøper de fleste av mine hodetelefoner.
    Disse har en subwoofer forsterker.
    Kan med en gang si at Metallica hørtes greit ut. Det sier mye om lydkvaliteten.
    De som har laget denne sub forsterkeren kan jeg med en gang si skulle vært avlivet.
    Slår man den av så er det ingen lyd. Men går man tom eller tar ut batteriet, så er det heldigvis lyd.
    Men all bass er borte. Det er ett justeringshjul for hvor mye bass. Denne varierer fra ingen bass til at klokkene står og rister på hodet.

For å få så riktig bass som mulig, så må jeg dra hjulet ca 10% av den totale gangen.
    Den ekstra bassen er sikkert ok for de som liker mye bass, uten mening.
    Men når jeg hørte på Metallicaen, så hørte jeg faktisk at bassen regulerte seg i volum etter som den trodde det var bass der eller ikke, noe det var.
    Bassen ble liksom pulserende.
    Plutselig var bassgitaren tilstede, så hørte jeg kun strengene på den.
    En positiv ting, de er ok og ha på hodet fra man pakker dem opp, til man kaster dem i søpla 10 minutter etterpå. De er meget lette å ha på.

Lyd 1/10
    Bass -10/10 (Ja minuskarakter)
    Detaljer 2/10
    Komfort: 4/10
    .
    Byggekvalitet: 2/5
    Pris: 1/5

Cyber Snipa – Sonar 5.1 Headset
    Kjøpested: Netshop . Pris: 700,-?

Kjøpte for å teste ut 5.1 hodetelefoner i spill. Det fungerer ikke like godt som dedikerte høyttalere.
    En morsom ting med disse er at det faktisk ikke står hvilke øre de skal sitte på. Ingen L eller R. Den eneste måten å finne det ut på er å dra i mikrofonen.
    Den kan kun vinkles foran munn når den sitter på venstre øre.
    Disse har dedikerte høyttalere for hver kanal, inkludert Bass Blaster Sub-Woofers, totalt 4 høyttalere pr klokke.
    Dette hodesettet er ett USB hodesett, med dedikert lydkort. Slik at det ikke er testet på Creek forsterkeren slik som de andre.
    De greier heller ikke gi veldig høyt volum, da de er begrenset til hva USB porten greier å levere.
    Skal man ha noe slikt, gå for en uten USB.
    Det fine her er den har volum og mute på ledningen, samt av og på med mikrofonen.

Lyd. Bass blasteren gjør det den sier, bass. Rett ut av esken så stod faktisk klokkene og hoppet på hodet.
    Ingen behagelig følelse. Men når jeg huket av bass forbedring så ble det riktig.
    De kaller det bass forbedring, men ett mer missvisende utsagn skal man se lenge etter.
    Men med denne slått av, så er disse faktisk relativt greie. Høy lyd får man ikke hvis man ønsker.
    Bassen kan man justere i driver til for å optimalisere, men normalt så er den litt svak. Apple sløret er ikke spesielt til stede.
    Klarheten er god nok. Egentlig en helt grei hodetelefon.

Lyd 5/10
    Bass 4/10
    Detaljer 5/10
    Komfort: 6/10
    .
    Pris: 3/5 (Man får mye for pengene, men man kan få mye bedre i dedikerte klokker i samme prisklasse)

Koss Porta Pro
    Kjøpested: Alle steder? . Pris: 350 ?

Disse kjenner vel de aller fleste til. Kjøpte de når mine andre Koss røk, og ikke fant flere av den typen.
    Liker ikke utseende på disse. Men de var til mitt andre hodetelefon “anlegg”. Jeg liker å høre på musikk når jeg skal sovne, og disse var for dette.
    Bruker der en iPod og Argon HA1 hodetelefon forsterker.
    Disse sitter lett på hodet, og det er vel noe av grunnen til at så mange bruker dem.
    Ingen fare for at de detter av. Ledningen er litt stiv syntes jeg, slik at den over tid forblir får en litt rar vridning man ikke får bort.

Lydmessig så er de helt greie. Bassen er på den svulstige siden av korrekt, men ikke for mye, nesten akkurat som Philips pluggene.
    Men disse har litt mer av ett slør over seg, litt tildekning av lyden.
    En helt grei hodetelefon for prisen. Til å leve med, men ikke til og nyte musikk med.

Lyd 6/10
    Bass 6/10
    Detaljer 5/10
    Komfort: 6/10
    .

AKG K518 LE
    Kjøpested: CDON . Pris: 495,-

Fås i forskjellige farger for de som ønsker det. Disse ble kjøpt inn etter at jeg ble litt “forelsket” i AKG lyden av K242 HD som jeg hadde.
    Og ville ha litt AKG før jeg sovnet. Disse er de jeg for tiden bruker på mitt soveroms anlegg. De var litt vonde å ha på i starten, faktisk forferdelige.
    Dette var putene sine skyld, da de var nokså stive. Men etter litt bruk så ble dette borte, og de er nå meget gode å ha på.
    De klemmer nok litt på toppen, og det krever litt makt å justere dem. Ledningen er ihvertfall 30 cm for kort.
    Den er for de som liker å ha spilleren i brystlommen, og ikke bukselommen.

Som lydformidler så er disse utrolig gode. Bassen er så å si perfekt for de som liker den kontant og litt svulstig.
    Den skygger ikke for mye for andre ting. I forhold til referansen så mangler den jo total åpenhet, men det gjør alle andre også.
    Denne er egentlig alt man trenger i en hodetelefon.
    Den kan nok være litt vond å ha på i lengden siden den ligger på selve ørene.

Lyd 8/10
    Bass 8/10
    Detaljer 8/10
    Komfort: 7/10
    .

Philips SHP8900
    Kjøpested: CDON . Pris: 549,-

Jeg må innrømme at jeg liker Philips sin lyd. Disse brukte jeg fremfor de 1000,- dyrere Sennheiserene.
    Ikke fordi de er bedre, men fordi lyden er morsommere å leve med.
    Den mangler litt på mellomtonen, de mangler liksom ett lite parti midt i, men et legger man kun merke til med kritisk lytting.
    Det er ett lite slør over findetaljene virker det som, men ingenting sjenerende.
    Bassen ligger godt i bunnen, og når Dovregubben trår til så lyder det godt nok,
    men kanskje litt skarpt når man skrur skikkelig opp for å kose seg med tidenes beste norske musikalske verk.

De er ekstremt gode å ha på hodet over tid. Det er tøy puter, av en type jeg ikke har vært borti før.
    Synd at Philips har sluttet å lage dem. CDON har fortsatt ett eller to på lager,
    så hadde jeg ikke hatt AKG, så ville jeg nok kjøpt ett for å ha i bakhånd.
    Det er vel en god ting at jeg glemte testen litt og lyttet til musikk?

Lyd 7/10
    Bass 8/10
    Detaljer 7/10
    Komfort: 10/10
    .

Sennheiser HD 595
    Kjøpested: ? . Pris: ca 1600,-

Mitt første møte med “High-end” hodeklokker. Jeg nevnte i teksten for Philips klokkene at jeg foretrakk de fremfor disse Sennheiserene.
    Grunnen er at jeg over tid fant disse å være litt kjedelige i lydbildet. Alt er korrekt og fint, men liksom ikke så veldig mye mer.
    Man skal jo ha det morsomt også? De er godt detaljert, bassen er god og grei.
    Seperasjonen er ok, ikke på linje med AKG. Den har liksom ett slør over seg, noe som blir borte når man skrur opp, men blir da tidvis litt skarpe i toppen.
    Metallica er totalt uholdbar med disse, noe som ikke er Sennheiser sin skyld.
    Komforten er god, for meg presser de kanskje litt mye, er vel kanskje tjukk i hode?

Når de settes på så lyder det greit, men de gir best lyd når jeg drar dem fremover.
    Skulle gjerne testet de dyreste Sennheiserene, de som får så god kritikk, men der strekker nok mitt budsjett ikke til.

Lyd 8/10
    Bass 8/10
    Detaljer 8/10
    Komfort: 8/10
    .
    Byggekvalitet: 5/5

AKG K242 HD
    Kjøpested: CDON . Pris: 1200,-

Mitt første møte med AKG. Hadde lest flere som nevnte merket, og disse.
    Så jeg tok en sjanse.Har aldri angret.
    De fikk vel også etter på best i test i Hjemmekino eller Lyd & Bilde.
    Disse sitter meget godt på hodet, noe jeg trodde helt frem til jeg testet K701.

Lyden fra disse er mot de andre jeg har testet nesten i en klasse for seg.
    Sennheiser matcher vel nesten, men disse har også moroheten jeg følte jeg manglet hos dem.
    Detaljer, bass, rett og slett hele lydbildet hvor man vil ha det.
    Hvis noen vil teste hva dyre hodetelefoner kan, så trenger man ikke gå lenger for å finne det ut.
    Hadde mange stunder med disse hvor jeg oppdaget nye ting i låtene jeg aldri har lagt merke til før.
    Dream Theaters Home lyder rett og slett fantastisk med disse. Mike Portnoys basstrommer kommer akkurat frem slik jeg digger det.
    Metallica? Gammel ja, ny absolutt ikke.

Lyd 10/10
    Bass 10/10
    Detaljer 10/10
    Komfort: 9/10
    .

AKG K701
    Kjøpested: CDON . Pris: 2400,- (Original listepris pris 4500,-)

Hva skal jeg si, disse får meg til å føle at man har dødd og kommet til himmelen.
    Disse var nesten til halv pris, og jeg tok en sjanse. Tror aldri jeg har vært så skuffet før, ihvertfall ikke siden jeg så The Matrix på premieren i 1999.
    Når jeg puttet dem i første gang så var alt av lyd borte, null bass.
    Byttet frem og tilbake mot K242 og var meget skuffet.
    Satt med de på hodet en liten stund, og følte plutselig at hele lydbildet åpnet seg.
    De har absolutt alt.
    Bassen føltes borte, men den er der kun når den skal, og borte når den ikke er der.
    Hele spekteret av lyd er der, akkurat slik det skal.
    Etter å ha lyttet en stund, så begynte jeg å fundere på hva som skal til for å få denne lydkvaliteten på anlegget i stua.
    Etter å ha forhørt meg litt, så fant jeg fort ut at det har ikke lommeboka godt av.

Jeg har aldri hørt på en såkalt åpen klokke før. K242 er vel halv åpen.
    Jeg skal nok aldri ha noe annet igjen. Lydbildet er enormt.
    Tidvis så må jeg faktisk ta av klokkene for å dobbeltsjekke at jeg ikke har glemt å skru av lyden til Daliene på pulten.
    Dette skjer faktisk altfor ofte. På alle andre her inne så har jeg hørt ett lite sus på starten av Dovregubbens Hall.
    Med K701 så er det total stillhet. Når det tar av, så er også all varierende skarphet som oppleves på alle de andre borte.
    Fiolinene stikker kun når jeg makset ut forsterkeren, og det er ikke bra for hørselen.
    Å sette på Ayreons And the Druids Turned to Stone er ikke bra.
    Det blir så fryktelig kaldt på ryggen. Stemmen til Damian Wilson er rett og slett fantastisk.
    Innen metal så er det få som matcher han når han synter materiale fra Arjen A. Lucassen.
    Til og med gode gamle Bruce Dickinson må nesten se seg slått, spesielt hvis man tenker i dag.

Dette blir nok dessverre den eneste virkelige high end lyden jeg har råd til å oppleve på eget budsjett, hvis ikke det kommer en telefon fra Hamar.

Lyd 11/10 (Jeg tok en Spinal Tap!)
    Bass 10/10
    Detaljer 10/10
    Komfort: 10/10
    .
    Byggekvalitet: 5/5

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott, fornuftig og lettlest test. Bra gjennomført
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damn, jeg fikk lyst på AKG K701 etter denne omtalen. Veldig flott beskrevet synes jeg

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si jeg er helt uenig i at du gir 10/10 på bass til 701 (de har altfor lite bass om du ikke spiller rimelig høyt), tror mange med musikksmak som gjør at basstungmusikk er ofte på programmet kan bli svært skuffet hvis de kjøper disse i den tro at de får kongelyd. 701 er selvfølgelig i en egen liga på absolutt alle andre punkter, men bass er også viktig hvertfall i min bok.

Jeg har K601 og har økt bassen med 5-9dB avhengig av hva jeg hører på - og 701 er enda tynnere i lyden enn 601.

Men ellers en fin test.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om de har lite bass eller ikke kommer nok an på egne preferanser.
    Jeg tok nettopp å testet de på meget lav lyd, og syntes de gjør som de burte, følge mengden lyd som kommer. Skrur man ned lyden så følger bassen etter.

De gir etter min mening deg den lyden som ligger på platen, altså lyden og bassen artisen vil du skal ha. Ønsker man mer så har man jo, spesielt fra PC, muligheten til å justere denne opp til eget ønske.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Om de har lite bass eller ikke kommer nok an på egne preferanser.
    Jeg tok nettopp å testet de på meget lav lyd, og syntes de gjør som de burte, følge mengden lyd som kommer. Skrur man ned lyden så følger bassen etter.

De gir etter min mening deg den lyden som ligger på platen, altså lyden og bassen artisen vil du skal ha. Ønsker man mer så har man jo, spesielt fra PC, muligheten til å justere denne opp til eget ønske.
    Sterkt uenig, men la meg ikke ødelegge testtråden din med det.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra tiltak, interessant og oversiktlig

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin omtale !

Hva driver du dine AKG 701 med. Det er en yngre kar er på forumet som sliter med å få bra lyd/slik han mener å huske de skal låte, i sine nyanskaffede AKG 702.

Selv har jeg AKG 601 og er godt fornøyd med de til mitt bruk som er beskjedent. Synes basser er helt OK.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Creek forsterkeren nevnt i starten av testen.
    K702 er den balanserte utgaven. Bør nok ha en tilpasset forsterker for denne.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner meg igjen i mye av det som står her, samt at mine motforestillinger mot Skullcandy bekreftes nok en gang. Hyggelig lesning

Forresten, bruker du 701 til gaming? Hvordan funker 242 i forhold?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Creek forsterkeren nevnt i starten av testen.
    K702 er den balanserte utgaven. Bør nok ha en tilpasset forsterker for denne.
    Kjekk test. Vil bare påpeke at K702 ikke er en balansert utgave av K701. Tvertimot.

K702 har mini-XLR-plugger og 3 ledere. Balansert krever 4 pinner. K701 har i motsetning til K702 internkabling som lettere gjør at man via DIY kan lage K701 om til balansert kobling. K702 krever mye mer DIY.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GurgleGranbark
    Kjenner meg igjen i mye av det som står her, samt at mine motforestillinger mot Skullcandy bekreftes nok en gang. Hyggelig lesning

Forresten, bruker du 701 til gaming? Hvordan funker 242 i forhold?
    Har ikke testet så mye på det.

Men venter på deler til min nye dedikerte spill PC, så jeg får nok testet en del der. Tviler på at de er dårlige til for å si det slik.

Newcomer Lurve sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en særdeles grundig og god test. Har du planer om å teste hodetelefoner fra andre produsenter senere? Monster Turbine Pro Copper, Denon AH-D2000 er to produkter jeg er veldig nysjerrig på.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du skriver at du ikke har prøvd såkalte åpne klokker før disse AKG 701. Philips SHP8900 er også åpne., det samme er Sennheiser HD 595 for og nevne et par.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vanskelig å teste dyrere hodetelefoner med tanke på poengscoren K701 fikk i testen.

Forøvrig gode hodetelefoner men de er slanke i bassen.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager jeg ikke har svart før, har problemer med AVforum og IE9

Sitat Opprinnelig postet av Lurve
    Det var en særdeles grundig og god test. Har du planer om å teste hodetelefoner fra andre produsenter senere? Monster Turbine Pro Copper, Denon AH-D2000 er to produkter jeg er veldig nysjerrig på.
    Monster blir det nok ikke test av. Har ikke lest så veldig mye bra om dem, og de skal være veldig dyre i forhold til lyden så vidt jeg har skjønt.

Denon har jeg veldig lys til å teste, blir nok ett sett når ferie og skatte pengene dukker opp, vet ikke hvilke modell jeg går for enda.

Har nettopp kjøpt Sony sine nye trådløse, greie nok til sitt bruk, men meget dyre for lydkvaliteten. Oppdaterer kanksje senere med nye tester når Denon er innkjøpt

Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Ser du skriver at du ikke har prøvd såkalte åpne klokker før disse AKG 701. Philips SHP8900 er også åpne., det samme er Sennheiser HD 595 for og nevne et par.
    Trodde kanskje de var halvåpne. Da er jo forskjellen opp til AKG K701 enda større.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekk test, spesielt som eier av AKG 271 og 701 er det kjekt å høre at andre og er fornøyd.

Har du prøvd noe viderepåbygging når det kommer til AKG 701ene?
    De har jo en vanvittig endring etter å få bli skikkelig innspilt (300t sies det).

De er også veldig kresne på forsterker, liker rør. men har også godt av en strømsterk forsterker. Har du testet andre hodetelefon forsterkere på dem?

Min Bada PH-1 som forøvrig låt varmere en min tidligere pro-ject Headamp SE falt rett og slett for kort til 701ene.

Så nå er jakten på annen forsterker underveis, foreløpig har jeg bestilt inn Little Dot 1+ hybrid forsterker, skal bli spennende å teste=)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte en billig rør forsterker fra ebay, og skal teste med denne når den annkommer.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte en billig rør forsterker fra ebay, og skal teste med denne når den annkommer.
    Merke og modell??

Venter på min Little dot 1+
    men vurderer sterkt Woo audio 6 eller Little dot VIII.
    Ved sistnevnte må nok headsettet under kniven for balansert kabel tweak.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det husker jeg ikke. Kan gi det når det dukker opp. Så nesten ut til å være en "hjemmelaget" type.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •