Koble xbox 360 til Kuro tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble xbox 360 til Kuro tv

Hei, har en xbox uten hdmi kabel. Så jeg må bruke scart eller komponent.

Men saken er at det er så utrolig trangt mellom tv og vegg at scart kan jeg ikke bruke.
    Så jeg har koblet til med komponent kabel, men jeg får ikke bilde eller lyd. Koblet til på input2.

Vet ikke om dette er rett plass og spørre, men er det noen som kan hjelpe meg?

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komponentutgangen på xboxen aktiveres ved å skyve en knapp på enden av ledningen som sitter i xboxen over på HD istedet for Tv som den mest sannsynlig står på hos deg.

Komponentkablen gir kun bilde, ikke lyd. Lyd får du ved å bruke de analoge kablene (rød og hvit) som du har brukt på scarten før.. Eller benytte den optiske utgangen som sitter ved den enden av ledningen som går i xboxen.. Da får du også digital lyd for surround.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt
    Komponentutgangen på xboxen aktiveres ved å skyve en knapp på enden av ledningen som sitter i xboxen over på HD istedet for Tv som den mest sannsynlig står på hos deg.

Komponentkablen gir kun bilde, ikke lyd. Lyd får du ved å bruke de analoge kablene (rød og hvit) som du har brukt på scarten før.. Eller benytte den optiske utgangen som sitter ved den enden av ledningen som går i xboxen.. Da får du også digital lyd for surround.
    Har den stående over på HD. Så dermed burde det jo bli bilde.
    Har koblet alt til i riktig rekkefølge, men ikke koblet til lyd. pga jeg skal uansett bruke optiske utgangen.

Så noen flere tips til hvordan jeg skal få bilde?
    Noe feile innstillinger på tven? har sjekket og alt ser ut til og være slik det skal være.

Husket jeg ikke fikk bilde gjenom komponentkablen på den forje tven. Men det kan godt komme av at den var så og si ødelagt før jeg prøvde :P

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg var og satte opp en blurayspilller hos min gamle onkel så måtte jeg på hans Pioneer gå inn i menyene på tvn og aktivere Hdmi inngangen istedet for komponentinngangen for å få bilde på HDMI da både HDMI inngang og Komponent inngang lå under input 1... Rimelig idiotiske greier, men det ble bilde.

Mulig det også er slik på din?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt
    Da jeg var og satte opp en blurayspilller hos min gamle onkel så måtte jeg på hans Pioneer gå inn i menyene på tvn og aktivere Hdmi inngangen istedet for komponentinngangen for å få bilde på HDMI da både HDMI inngang og Komponent inngang lå under input 1... Rimelig idiotiske greier, men det ble bilde.

Mulig det også er slik på din?
    Bra du sa det. Det fikk meg til og gå inn og se mer på innstillingene. Da fant jeg ut at jeg må aktivere komponentinngangen. Sto på scart, så når det var fikset og jeg koblet til med optisk lydkabel ble det en fryd og spille.

Tusen takk før hjelpen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •