"ta opp" spill.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"ta opp" spill.

Hei.

Lurer på om noen har prøvd å "ta opp" via "tv ut" på skjermkortet når du spiller et spill på Pc`n ?

Får bilde når jeg kobler fra skjermkortet til TV`n (svhs kabel) men når jeg prøver det samme med en VCR så får jeg ikke bilde :cry:

Har prøvd div progam så skal gjøre dette mens jeg spiller, men kvaliteten er dålig og det "lagger" spillet veldig så jeg tengte at VCR var tingen...noen forslag ?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre du har en SVHS videospiller så kan du ikke bruke SVHS kabel. Bruk kompositt (den gule runde) fra skjermkortet hvis det har en slik utgang.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal du få høre:

For mange mange år siden, i en vinterferie hvor mine foreldre hadde reist til hytten og latt meg være hjemme alene, så flyttet jeg playstationen min opp til stuen for å spille der. (større tv der). Jeg husker ikke hvorfor jeg koblet det slik jeg gjorde, men jeg koblet Playstation'en direkte inn til VHS-maskinen istedenfor inn til TVen, og plugget VHS-maskinen inn i TVen!

Jo, nå husker jeg hvorfor jeg gjorde det. TVen var såpass gammel, at den ikke hadde AV-kanal. Det hadde derimot VHS-spilleren, så jeg brukte AV-kanalen til VHS-spilleren istedenfor TVen. Jeg spilte Final Fantasy VIII og hver gang en FMV (filmklipp) kom, trykket jeg "record" på VHS-fjernkontrolleren, og så tok den opp filmene. Da det var tide med en pause i spillingen hvor jeg ble så sulten at jeg måtte lage mat, lagde jeg meg en bolle med choko-et-eller-annet-frokostblanding, og så på FMVene jeg hadde tatt opp.

Dette er det kjente "24timer-FFVIII-maratonet" mitt hvor jeg satt fra kl. 14.00 fredag formiddag til kl. 14.00 lørdag formiddag uten pauser av noe slag (utenom toalettpauser, samt spisepauser som ble holdt foran PCen)

edit: Ser nå at dette kanskje ikke besvarte spørsmålet ditt. Jeg ble så ivrig med å fortelle historien, at jeg glemte å lese ferdig den originale posten

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du bruker en overgang fra S-video til kompositt funker det bra.
    Har selv en Phillips DVD-opptaker som jeg har prøvd å koble xbox og pc gjennom. Signalet ut av opptakeren blir ca 1 sek forsinket da det kodes om før det sendes ut igjen. Blir litt problematisk å styre....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må jeg prøve en gang! :grin: