Konsoll VS. PC - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 53
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    pc pc pc har spillt litt PS2 og PS3 i det siste, men kommer ikke i nærheten av pc en gang... hvis du setter de beste på pc opp i mot de de beste på PS3 kan jeg ikke tro annet enn at pc folket vil vinne... spesielt der hvor kun sniper våpen blir brukt...
    Jeg er enig med deg, men Microsoft har allerede testet dette, og kom frem til at gode konsollspillere kan bli vel så gode som PC-spillere.

Selv foretrekker jeg mus etter å ha spilt med mus siden Doom sine glansdager, men etter å ha spillt konsoll en stund har jeg funnet ut at det er fullt mulig å bli god der også - det er bare trening som skal til.

I praksis er jo ikke diskusjonen noe problem, da om man spiller online så sitter alle med samme kontrolleren.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg spiller på pc nå lenger er mmorpg spill, den dagen det kommer bra mmo spill til PS3 eller X360 er dagen jeg endelig kan slippe noen gang å oppgradere nok igjen en pc.

Konsoll er fremtiden det er ingen tvil...

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg spiller på PC nå er Civilization IV, alle andre spill spilles på PS3.

Etter mange år som PC-spiller er det utrolig behagelig å bare putte inn disken og spille uten å tenke på drivere, oppløsning, kompatibilitet og alt det andre styret med å spille på PC

Spiller mye FPS, og treffer stort sett det jeg vil i Call of Duty med PS3-kontrolleren.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det optimale er jo Wii kontrollene

Har Resident Evil 4 både til Gamecube og Wii - treffprosenten økte markant når jeg spilte Wii utgaven.

Etter å spilt fps med Wii kontrollene savner jeg de bestandig når jeg spiller fps på Xbox 360. Tenk å hatt Wii kontrollene nå, kommer jeg meg på å tenke hver gang :???:

Men spill som Call of Duty har jo hjelp til sikting som fungerer ganske greit.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg heller mot konsoll. Liker spillutvalget langt bedre; har alltid gjort det, men særlig de siste fem årene eller så har jo konsoll til de grader overkjørt PC. Foretrekker kontrollene på konsoll, liker sofa bedre enn kontorstol, diger plasma fremfor beskjeden LCD monitor. De tre der kan man jo forsåvidt komme rundt med PC og, men det er litt pes.

Det jeg IKKE liker med konsoll er lukkede systemer og kopisperrer overalt. Men, satser på at innen emulering er praktisk gjennomførbart (noe jeg regner for absolutt nødvendig med tanke på å ta vare på spillbiblioteket for fremtiden - hardware varer ikke evig) har nok noen luringer plukket fra hverandre brukersperrene for lengst.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mr. Spock, hvilke FPS på Wii vil du anbefale?

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder reaksjonstdid syns jeg det er desidert best og bruke mus, men syns det er enklere og finsikte med gamepad

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Mr. Spock, hvilke FPS på Wii vil du anbefale?
    Av skytespill så har jeg bare spilt RE 4 og RE Umbrella Chronicles på Wii - begge glimrende, de klassifiseres kanskje ikke som fps egentlig men...

Jeg har også Medal of Honor: Heroes 2 liggende til Wii, men har ikke testet det ennå, det skal visstnok være et bra spill.

Innhandlingen av billige og bra Xbox 360 spill (over 30 stk) det siste året har ført til at Wiien har støvet litt ned i det siste :? :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

spiller selv bare PC nesten, og det er best etter min mening.

Noe jeg syns er rart er at ikke konsoller kommer med mus og tastatur, hadde dem gjort det hadde mulighetene vert en del bedre.
    FPS og strategi f.eks funker ikke på konsol, ivertfal ikke like bra som på PC.
    Nei, sony og ms må implementere støtte for tastatur og mus i konsollene sine, da kjøper jeg.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    Når det gjelder reaksjonstdid syns jeg det er desidert best og bruke mus, men syns det er enklere og finsikte med gamepad
    For egen del synes jeg Wii kontrollene til og med gir enda raskere sikting enn mus - nøyaktigheten er også bedre.

Det er vel også slik at spill på konsoll med gamepad går "saktere" enn pc-varianten? Nettopp for å gi omtrent samme vansklighetsgrad?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Av skytespill så har jeg bare spilt RE 4 og RE Umbrella Chronicles på Wii - begge glimrende, de klassifiseres kanskje ikke som fps egentlig men...
    RE4 har jeg, er litt todelt angående kontrollen. Hadde foretrukket å kunne styre hele synsfeltet med pekeren, det hadde vært langt mer intuitivt enn å bare peke på bildet. To each his own, antar jeg. Er uansett enig i at det er mer presist enn med Dual Shock, men ikke helt optimalt likevel. Umbrella Chronicles er moro altså? Har lurt litt på å kjøpe det, men ikke kommet så langt. Som gammel fan av både Resident Evil og Time Crisis har jeg kanskje ikke så mye valg, egentlig. :-P

Jeg har også Medal of Honor: Heroes 2 liggende til Wii, men har ikke testet det ennå, det skal visstnok være et bra spill.
    Ah, lekkert nok. Du får gi tilbakemelding.

Innhandlingen av billige og bra Xbox 360 spill (over 30 stk) det siste året har ført til at Wiien har støvet litt ned i det siste :? :-D
    Aye, blir vel fort sånn. Konseptet Wii er jo knall, men det blir vel mye shovelware, og om Nintendo skal fortsette tradisjonen med ett Mario-spill og ett Zelda-spill per konsollgenerasjon har vi allerede det beste bak oss. Synd om det stemmer.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Umbrella Chronicles er moro altså? Har lurt litt på å kjøpe det, men ikke kommet så langt. Som gammel fan av både Resident Evil og Time Crisis har jeg kanskje ikke så mye valg, egentlig. :-P
    Er du fan av RE så er det jo ingenting å lure på - løp og kjøp Spillet er veldig bra - intensivt og bra stemning!

Har sett spillet til bra pris inimelllom så det burde kunne skaffes for et par hundrelapper.

Skaff deg en slik også, så er du klar for Zombie slakting :

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, er det per idag mulig å bruke kontrollene til Wii, PS3 og/eller 360 på PC?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Er du fan av RE så er det jo ingenting å lure på - løp og kjøp Spillet er veldig bra - intensivt og bra stemning![/IMG]
    Da er det på vei, fant det for £15 på Play.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det på vei, fant det for £15 på Play.
    Nice

Mener å ha lest at noen har benyttet Xbox 360 kontrollen til pc.

Selv skaffet jeg en Logitech trådløs gamepad til pcen - spille Trackmania på pcen med tastatur og mus sugde skikkelig.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, er det per idag mulig å bruke kontrollene til Wii, PS3 og/eller 360 på PC?
    Har ikke testet selv, men her er oppskrift på bruke PS3-kontroller på PC:
    PS3 Hack - PS3 Six axis Controller Can Be Used In Windows! | zedomax.com - The DIY, HOW TO, Hacks, Gadgets, and Tech Blog/Search Engine!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På fsp spill liker jeg pc best. Men andre spill, fks Need For Speed og Rachet And Clank så liker jeg konsoll.

Jeg også av den typen som liker bedre mus og tastatur når det kommer til skyte spill, jeg syns ps3 og xbox 360 kontrollen er for treg til å springe rundt å skyte med.

Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har med hell koblet opp wii'ens wii-mote til pcen via bluetooth. Den kommer opp som en HID-enhet og kan brukes som en vanlig joystick eller trådløs-luftmus om du vil det. Et søk på "wiimote" på google gir deg svar på det meste. Eneste som trengs er bluetooth og en wiimote så klart

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lovende nok. Er litt avhengig av emulatorer, og selv om tastatur funker er det langt mer behagelig med gamepad. Har overgang fra PS2-kontroller til USB, men kabler er liksom så gammeldags.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er helt enig med trådstartern.FPS bør holde seg på PC..og særiøst..FPS er jo bare skyting bare different story..men synes ps3 er mye bedre og bruke enn PC pga når nyere spill kommer så må man oppgradere skjermkortet + samtlige da koster det rundt alt fra 5-7kroner, hvis man vil spille de nyeste spilla og beste grafikken.

Mens på ps3 og xbox 360 så slipper man det. grafikken er best og det eneste som koster er spillene. 700max mot 7.000 som trenger for oppgradering til nyeste spill.kanskje mere.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •