Fotballspill. PES2009 eller FIFA09?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fotballspill. PES2009 eller FIFA09?

Satser på å handle et fotballspill til PS3. Har lastet ned demoen til PES 2009 og denne ser lovende ut. Noen som vet hvordan dette er i forhold til FIFA 09? Noen anbefalinger?

FIFA 09 selger vel bedre og dermed er sjansen større for å kunne spille mot andre kjente på nett..

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile smak og behag

dette er vel egentlig litt smak og behag - den største massen velger nok fifa, litt av dette kan vel skyldes lisensene EA har, noe jeg personlig liker godt å ha med ekte lag og spillere osv..

i tillegg synes jeg personlig rent visuelt er fifa serien hakke bedre..

spillbarhet er det mer uenighet om, noen liker det ene, og noen liker det andre, selv er jeg trofast mot fifa serien, og har følgelig fifa09 også og er godt fornøyd med det!

har dog ikke prøvd det nyeste PES, men prøvde 08 opp mot fifa08, og jeg likte personlig fifa bedre.. Igjen ; smak og behag.. prøv begge spillene og se hva som fungerer for deg, begge er jo tilgjengelig for demo downloads på 360, og regner med det samme til ps3 ?

Newcomer Duckand sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har frem til nå vert en tilhenger av pes, rett og slett fordi det er mer et fotballspill, enn et arcadespill, som jeg har følt fifa er. Fifa har imidlertid alltid vert overlegent på det grafiske, samt å inneha lisensene.
    Skal man tro anmeldelser, så har fifa gjort svært mye rett med det siste spillet, og har klart å gå fra å være et arcadespill, til et fotballspill.

Selv har jeg i år for første gang kjøpt fifa 09, og det er mye som imponerer med dette spillet. spillet er i det hele tatt lekkert, men det er fortsatt en del ting som irriterer meg. Keeper gjør fortsatt en del merkelige ting, og dommeren er etter min mening langt bedre i pes 08. (fordelsregelen for eksempel fungerer svært dårlig i fifa 09)

Det som imidlertid er mest bekymringsverdig med fifa 09 er at jeg har gått lei det ganske kjapt. Ville dette også ha skjedd med pes 09 kan jeg ikke svare på, men pes 08 var ihvertfall et spill jeg og mine venner hadde mye glede av hele sesongen.

Hvorvidt jeg kjøper pes 09 vet jeg ikke sikkert. Sansynligvis ikke, da min erfaring fra tidligere pes spill og fifa 09 sier at det er to så forskjellige spill, at det å mestre begge to blir vanskelig fordi mye fungerer så foskjellig.

Lykke til med kjøp av et evt spill

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp Fifa. Pes er jo bare tull...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har begge (på pc)

Men synes som andre sier Fifa har bedre grafikk, og ikke minst flere "riktige" spillere, iom. de har riktige lisenser. Synte før ar PES var bedre i spillestilen, men de tre siste Fifa'ne har blitt bedre, og 09 til fifa synes jeg er bedre en 09 til PES..

Men PES er ikke tull, selv om jeg er Fifa-mann, har de orginalt siden 94 versionen.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har pes09 på ps3 og fifa09 på xbox,spiller kun på xbox så da er vel mitt råd ganske klart

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar! Da blir det nok FIFA09.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •