Rock Band:)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 51

Tråd: Rock Band:)

Newcomer stone cold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rock Band:)

Noen som har prøvd dette spillet? kjøpte det for ett par dager siden, og trommene som følgte med spillet har stått uavbrutt framfor tv mitt siden dette slår det å spille guitar hero hærlig når man kjenner at man "nesten" klarer å spille trommer anbefales på det varmeste

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anskaffet meg Rock Band til PS3 via en kamerat i statene for et par måneder siden. Kostet ca. 1800 for hele spillet + mic + trommesett + 2 gitarer inkludert frakt. Spillet har vært VELDIG verd pengene. Det er så sykt kult å spille trommer. Jeg er trommeslager selv, så det er kult å kunne spille vanskelige sanger på expert og få dem sånn noenlunde til.

Det som er kult er at hver uke legger de ut nye sanger til download. Jeg har sikkert lastet ned 30-40 låter (deriblant The Who-pakken med 12 sanger)

Anbefaler folk å laste ned følgende sanger til Rock Band:

"Fortunate Son" Creedence Clearwater Revival (klassiker)
    "Juke Box Hero" Foreigner (Litt rockete)
    "Blackened" Metallica (jævlig vanskelig Metallica-låt)
    "...And Justice for All" Metallica (Metallica-låt det går an å komme seg gjennom med OK score)
    "The Kill" 30 Seconds to Mars (Litt rockete)
    "Dirty Little Secret" All-American RejectsThe All-American Rejects (Stilig melodi, og kjekk på trommer)
    "Limelight" Rush (Prog-rock!!)
    "All the Small Things" Blink-182 (standard 2000-talls rocke-låt. Kjekk for de yngre spillerne)
    "Call Me" Blondie (Stilig kvasi-rock med dame-vokalist)
    "Hier Kommt Alex" Die Toten Hosen (Kjekk rocke-låt. Snodig med tysk)
    "It Hurts" Angels & Airwaves (Flott melodi og kjekk å spille)
    "Volcano" Jimmy Buffett (Når du vil ha noe litt annerledes. Dette er favorittlåten til mange venninner som har kommet og spilt Rock Band hos meg.)
    "Snow ((Hey Oh))" Red Hot Chili Peppers (kul låt. Jævlig vanskelig begynnelse på gitar!)
    "Baba O'Riley" WhoThe Who (Kul melodi)
    "Real Good Looking Boy" WhoThe Who (Kul melodi + kjekke trommer)

Mine største favoritter:
    "More Than a Feeling" Boston (Knallbra låt! Denne låten er dritkul på alle 4 stemmer)
    "Saints of Los Angeles" Motley Crue (Hinsides stilig på trommer. Basspedalen får kjørt seg her tongue.gif)
    "This Ain't a Scene, It's an Arms Race" Fall Out Boy (Ultimate rocke-låt)
    "The Greatest Man That Ever Lived" Weezer (Ganske lett låt på både trommer og gitar, men den er veldig kjekk å spille. Liker også veldig godt sangen)

Har kjøpt flere enn disse, men dette er de kuleste. Har dere noen andre å anbefale?

Har hatt utallige kvelder hvor jeg har invitert venninner og kamerater på besøk for å spille. Jeg har sikkert brukt 100+ timer på det tilsammen. Det kuleste er jo når vi er 4 stk som spiller sammen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ebay ja....

Vil en amerikansk versjon funke på norske PS3 som er PAL?

Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Ebay ja....

Yepp.

Har min hjemme og den er kjøpt på ebay :-)

peram

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Weee!

*Klikk*
    *pay now*
    *klikk klikk*
    *vente*
    ....

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte dette spillet forrige jul fra USA, og sjelden har et spill fått så mye reaksjoner fra folk som har vært på besøk. Noen synes det er artig, noen digger det og andre igjen blir helt fullstendig hekta. Har ikke hatt et spill som er i nærheten av den party-faktoren dette spillet har, og det spilles fortsatt masse i dag. For alle som har et snev av sans for rock er dette er fantastisk spill!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele familien er hekta på Guitar Hero, så vi er vel disponerte for rockebasillen hele hurven, tenker jeg.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle mine venner og venninner får et glimt i øyet når de spiller trommer for første gang. Noen har gått så langt til å si at det er det kjekkeste de har gjort noensinne.. Det er nok å ta det litt langt, men det er jæææææææææævlig kult!

Hvis andre kjøper PS3-versjonen så kan vi jo rocke sammen på nett. :P

Hva sier dere? Green Grass and High Tides på expert? Hvem tar gitar-stemmen?

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt rockband en god stund nå, har usa konto og alt det. Men klarer ikke å få til å spille på internett!? noen som har det samme problemet?

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må bare si meg enig i anbefalingene!
    Har spilt dette spillet mye på PS3 nå og har svært lite å utsette. Har runnet spillet på trommer, men har også spilt en del på de andre instrumentene.
    Trommesettet jeg har dundret løs på har tålt MYE juling:twisted: Under er noen av resultatene jeg er mest fornøyd med (litt skryting må være lov )

Liker du rytme-baserte spill vil du elske Rock Band!
    (Obs, nå kommer snart RB 2 også)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blackened er ikke lett

Men jeg sliter også med (Don't Fear) The Reaper av Blue Öyster Cult. Jeg klarer bare ikke å komme i mål på denne. Det er skarptromme/basstromme-stedet som er problemet. 16-deler på skarp og 8-deler på basstrommen. Ca. 70-80% ut i spillet. Det er litt dumt, får jeg kommer ikke videre til neste tier med sanger. Jeg får jo spilt dem i quickplay og i multiplayer, men jeg ville gjerne ha rundet drums-career mode. Gjør man det på gitar får man en gull-gitar. Det er jo ikke så forferdelig viktig, men jeg skulle gjerne sett hva man fikk av trommer.

Jeg tror ikke jeg har så veldig mye å skryte over sånn score-messig. Jeg har et par sanger med gullstjerner, men de er egentlig ganske lette. Eneste jeg er litt stolt over er at jeg klarte "The greatest man that ever lived" med gullstjerner på første forsøk. Sangen er jo dritlett, men allikevel

Jeg har klart å spille på nettet 1 gang. Men i det siste har jeg ikke fått det til. Jeg sitter bak en trådløs router og noe greier, så det er mulig jeg må få en kamerat til å se på det. Det skal være fullt mulig å spille på nettet med amerikanske Rock Band-versjoner av spillet.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har spilt endel på nettet, men jeg bruker ikke det trådløse nettet til PS3`en. Brukte dette i begynnelsen, men da jeg plugget inn en kabel ble alt som har med internett å gjøre mye mer stabilt.

Sleit litt med Dont Fear the Reaper`s tromme"hvirvel" i begynnelsen jeg også. Nå har jeg skjønt rytmen, så nå går det helt fint. Anbefaler deg å prøve litt i "practice mode" akkurat på de delene du ikke får til.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidenes kuleste spill!

For en skikkelig utfordring, få tak i et mikrofonstativ og spill et instrument samtidig som du synger

Litt OT, men ettersom Rock Band 2 snart har release i USA, tenkte jeg det var på sin plass å vise frem de nye instrumentene. Sjekk spesielt bassen i link 1, og deluxe trommesettet i link 2:

Rock Band 2: Rock Band 2 Is Only as Great as Its Instruments (Which Look Great)

Premium Rock Band 2 Drum Kit Surfaces: "Badass" Is The Word You're Looking For

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal også komme en lys/røyk-maskin som du skal klare å synce opp til musikken i Rock Band. Blodharry, men ganske artig

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOOOOHOOOOOOOOOOO!!! Da var Rock Band rundet på trommer expert også.

Don't fear the reaper var uten tvil den sangen jeg slet mest med. De siste 4-5 sangene var barnemat i forhold. Moscow-sangene (de siste) klarte jeg uten problemer (4-5 stjerner) på første forsøk (utenom The Who. Den klarte jeg på 2. forsøk)

Den country-låta i Moscow var jo pokker så kul å spille på expert! Knallstilig rytme! Kan ikke huske å ha spilt den i multiplayer før. Snodig.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Ebay ja....

De nye spill konsollene (uten om Wii) bruker ikke Pal/NTSC lenger. Det er HD oppløsninger som gjelder, og der er det ikke forskjell på verdensdelene lenger (foruten 50/60Hz som alle takler)

Kjøpte selv Rock Band fra USA for noen måneder siden. Syntes gitaren er bedre enn GH3 sin, spesielt knappene.

Min favoritt sang er nok Coheed & Cambrias "Welcome Home", har aldri hørt om dem før.

Det jeg digger mest med RB er hvordan de legger til live publikum på sangene, på mange av dem får man skikkelig live følelse, spesielt på overnevnte sang.

Siden RB ikke kommer til PS3 i Norge, og noen ønsker å importere, vær meget opps på prisen på frakt. Min endre på 2250,- fra amazon via jetcarrier med moms og full pakke.

Jeg sjekket først på en kanadisk nettsiden jeg ble anbefalt, som var litt billigere på spillet. Men frakten var alene $250 (+spillet på $180)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 er vel sonefri, så ja det vil fungere.

PAL i denne sammenheng har ingenting med tv oppløsning å gjøre.
    XBOB360 spill blir sluppet i tre utgaver\soner. Noen sonefrie spill blir også sluppet. Men for å være sikker må man kjøpe PAL spill til en norsk 360.

"NTSC-U/C implies domestic US & Canadian systems, NTSC-J implies domestic Japanese, Asian or Korean systems and PAL implies domestic European or Australian systems."

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte fra Ebay (USA). Frakten kom på $89. Det ble ca 1350 totalt+evnt. moms.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det inkludert alle 4 instrumenter? Hvis du vil spille med 3 andre så anbfaler jeg deg å sjekke om du får 2 gitarer med. De fleste Rock Band-pakkene som selges i USA og Europa inneholder nemlig bare 1 gitar...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en gitar, trommer og mikrofon. Har slevfølgelig en Guitar Hero 3 gitar som kan brukes!

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •