bluray vs. ps3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bluray vs. ps3

hvis man egentlig bare skal bruke de til å se bluray filmer hvordan skal man velge? en ps3 ligger rundt 3500kr mens noen bluray spillere ligger på over 4/5k. er det veldig sto forskjell på kvaliteten på spillerne?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung bdp1400 ligger vel på rundt kr 2500 nå, ikke 4/5k Hvis du ikke bryr deg om spilling tror jeg det er like greit å kjøpe en dedikert blu ray spiller
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okei. har ikke sotte meg inn i pris egentlig men bare så en reklame i avisa der den kostet over 4k

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk gjerne avforum sin prisoversikt; meget bra oppdaterte saker

Samsung bdp1400 . kr 2250
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kan jo PS3 brukes til mye mer enn spilling og film da, funker veldig bra som mediasenter også.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    utfra trådstarters første innlegg virker det jo som han kun er ute etter å spille av blu ray men... Man kan vel si det slik at om man er ute etter etter en god multimediamaskin er ps3 det beste valget, men det er kun blu ray man er ute etter så vil en vanlig blu ray spiller et langt bedre kjøp; diplomatisk
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kvalitetsmessig har det vel ikke så mye og si hva du velger.
    har selv ps3 som blir brukt som mediasenter og er veldig imponert over hva den presterer med bluray.tror ikke stand alone spillerne er noe bedre enda.men om ett år eller noe er de jo helt sikkert blitt bedre men sånn er det jo med alt.skal nevnes at jeg ikke har sett ps3 og en stand alone spiller opp mot hverandre men kjenner flere som sier ps3 hevrtfall ikke er noe dårligere.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil man ha noe som er enkelt i bruk,å ikke bråker så kjøp en dedikert blu-ray spiller.!
    Jeg hadde ikke vært i tvil...

Det er mye med, noe så enkelt som å få hørt en cd, på ps3...
    TV'n (projektoren i mitt tilfelle) må stå på for å i det hele tatt vite hvilket spor man er på...

Når prisen på standalone Blu-ray faller enda mer så kommer jeg nok til å kjøpe en, selv om jeg har ps3...
    Rett og slett fordi det er så mye om & men med ps3'n...
    Vil ha noe som starter av seg selv å som har et display så man ser hvilket spor man er på uten at TV trenger å stå på...

Ikke interesserte i spill, å ønsker noe som fungerer som/erstatter en vanlig dvd-spiller, så kjøp standalone / dedikert.!
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til kun blu-ray ville jeg satset på en ren avspiller.

Jeg har PS3 fordi jeg ville ha mediacenter funksjoner, spill/surf og blu-ray.
    Har ikke merket noe til støyen alle snakker om (40gb versjon). Så vidt jeg vet er det vifter i enkelte av spillerene og.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt opp og ned med støyen; jeg hører at min PS3 suser og durer svakt, men jeg er veldig vár for slikt tror jeg. Det finner sikkert helt lydløse PS3'er også, så du kan ha flaks og finne en av de musestille. Uansett ville jeg faktisk anbefale å lytte på en PS3 i butikken før du velger, og hvis du finner en med bra lydnivå så insister på å få en med hjem i samme produksjonsserie. Det er som sagt litt forskjeller.

Men det jeg egentlig skulle si: den virkelig store fordelen med PS3 som bluray-spiller, er at den er "futureproof". Den kan oppdatere sitt eget operativsystem, og etter hvert som det kommer nye standarder for bluray-avspilling - nå er de vel på versjon 1.3 eller noe? Eller blander jeg med HDMI nå? - uansett, PS3 oppdaterer seg selv, mens en standalone spiller fort kan bli akterutseilt på standarder og sånt. Tror jeg.

Selv om man ikke er interessert i spill i utgangspunktet kan det jo være en kjekk tillegsfunksjonalitet da; finnes mye bra på PS3 å kose seg med. GTA IV med skikkelig lyd tror jeg må bli konge; og så er det jo Guitar Hero III og sånt; mye moro for kida

Må også legge inn et godt ord om PS3 som bildefremviser; synes det opplegget med "lysbilefremvisning" mens man spiller musikk i bakgrunnen er meget elegant; bent frem lekkert. Og utrolig fett at maskinen automatisk finner frem til delte medieservere (for eksempel en vanlig vista-PC) i nettverket, og kan vise bilder, spille musikk eller spille av filmer (støtter DivX og WMA, blant annet) over nettverket. Jeg er i alle fall imponert over dette; mye bedre måte å vise frem ferie- og bursdagsbildet til familie og venner.

Kort sagt: jeg ville ikke vært min PS3 foruten, av en hel ramse med grunner. Men hvis man bare himler med øynene av slikt prat, er det kanskje like greit med en standalone, som også tar mindre plass og sikkert er garantert lydløs.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olemak
    uansett, PS3 oppdaterer seg selv, mens en standalone spiller fort kan bli akterutseilt på standarder og sånt. Tror jeg.
    Tror gjør vi i kirka.! bruker sjefen min å si...

Det er bare å åpne et Blu-ray cover for å avkrefte..
    Står at de anbefaler at man oppdaterer sin Blu-ray spiller før man ser filmen..
    Alle spillere er oppgraderingsbar, noe som ikke er nytt for Blu-ray..

De to siste DVDspillerne jeg hadde var også oppgraderbare, Hitachi kunne bli sonefri og spille av wma (kunne bare mp3 først)..
    Philips fikk støtte for flere DivX, XviD, mp3, wma typer...

Sonys "slagord" for Blu-ray er jo at det er teknologi som oppdaterer seg selv.. :-D
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •