Gran Turismo 5 testet i påsken.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 106
    Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gran Turismo 5 testet i påsken.

Jeg har kjøpt Gran Turismo 5 Prologue i påsken og prøvd ut dette en del.

Det minner meg veldig om GT3, har ikke prøvd GT4. Jeg fikk inntrykk av at det var mye likt, og ble vel egentlig ikke så fryktelig imponert av dette spillet.

Det tok eveigheter å bli ferdig med A B og C "serien", og gledet meg til det, for da kunne man "tune" bilene og bygge om litt. Dette skuffet meg litt det også, men den største skuffelsen kom vel da jeg kjørte løp i "D" serien. Så fort jeg var borti en annen bil ble det tidsstraff i 4 sek, og det ble sjanseløst å komme seg frem i løpet.

Grafikken var jo bra, og fartsfølelsen er jo der, men jeg fikk hele tiden "flashback" til GT3.

Noen andre som har meninger om dette lenge etterlengtede spillet?

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med tidsstraff for å komme borti andre biler er på GT4 også. Veldig irriterende.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mik92
    Det med tidsstraff for å komme borti andre biler er på GT4 også. Veldig irriterende.
    Ja det er jo helt sjanseløst, man skal jaggu være tolmodig for å fullføre noen løp der.
    Tror jaggu jeg fikk tidsstraff for å kjøre utafor banen også jeg, snarveier i svinger og sånn er tydeligvis tabu!

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal inn i kjøp det senere idag. Gir et lite review fra en som har vært stor fan siden 1ern....

Viktig å understreke at dette IKKE ER FULLVERSJON GRAN TURISMO 5. KUN EN VELDIG STOR "DEMO". Kan vel strengt talt ikke kalles en demo en gang...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Skal inn i kjøp det senere idag. Gir et lite review fra en som har vært stor fan siden 1ern....

Viktig å understreke at dette IKKE ER FULLVERSJON GRAN TURISMO 5. KUN EN VELDIG STOR DEMO.
    Ja er klar over det,men de kunne ikke si når fullversjonen kom heller, så da ble det dette inntil da.

Men om jeg gidder å bruke penger på fullversjonen etter denne testen, det er jeg meget usikker på.

Newcomer Pesy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får jo en ok anmeldelse i vg da.

VG Nett - Spill - Lekker bilsimulator

Mvh
    Per S.
    Sonus Faber Venere 3.0 +Venere center + Klipsch RS + EPIK Empire
    Parasound P5 + Yamaha RX-V 3067 + Parasound A21
    Squeezebox touch + Sony Blu-Ray

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pesy
    Får jo en ok anmeldelse i vg da.

VG Nett - Spill - Lekker bilsimulator

Mvh
    Per S.
    Ja, men de er inne på mye av mine ankepunkt også, særlig det med å kjøre baner om igjen hundre ganger for å tjene nok penger til å handle bil.

Et helt ok spill, men ble nok mer skuffet enn overbevist av dette. MEN, det er min mening.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du det blir godt mottatt på en bane om du kjører som de fleste pleier i GT-serien? Presse seg på innsiden, bruke bilen foran som brems, kutte svinger og ta 'snarveier'?

Welcome to the real world, gutter!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thats right!

Så at release var 26, ikke 25 som jeg fikk oppgitt først. Argh...en dag til.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner også med at man får straff for å "dulte" borti biler slik som man kan ha gjort i de tidligere spillene.

Eks komme i 250kmt inn i en sving, treffe en bil med vilje, for å dytte den bort og for å klare svingen.
    Det er jo da snakk om realisme, dette er ikke arcadespill(selvom det er en arcade funksjon, iallefall i tidligere versjoner)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Tror du det blir godt mottatt på en bane om du kjører som de fleste pleier i GT-serien? Presse seg på innsiden, bruke bilen foran som brems, kutte svinger og ta 'snarveier'?

Welcome to the real world, gutter!
    Nei det skjønner jo jeg også, er forskjell på å kjøre helt idiot og faktisk prøve å få til noe.
    Men at man skal straffes for såvidt å dulte borti nabobilen syns jeg er for dumt.
    En forbikjøring som innebærer en liten dult borti naboen, straffes hardt, selv på langsidene.
    Igjen, jeg snakker ikke om rennafart inn i svinger for å dytte en bil,lene seg på den igjennom svingene etc.

Jeg tipper at det i realiteten er endel smådulting i billøp, uten at det straffes i særlig grad.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thats right!

Så at release var 26, ikke 25 som jeg fikk oppgitt først. Argh...en dag til.
    Ellers så må du kjenne noen, slik at man får tilgang på spillene litt før de kommer i utsalg!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    En forbikjøring som innebærer en liten dult borti naboen, straffes hardt, selv på langsidene.
    Dulte på langsiden.. Det må vel være unngåelig? Hvis du ser på f.eks. Best Motoring så er det fullt mulig å kjøre temmelig nær, også i svinger. Det krever en del konsentrasjon og at man faktisk er litt forsiktig. Tror ikke sjåførene der kommer billig fra en liten skrape i en lånt Skyline eller Corvette....

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Dulte på langsiden.. Det må vel være unngåelig? Hvis du ser på f.eks. Best Motoring så er det fullt mulig å kjøre temmelig nær, også i svinger. Det krever en del konsentrasjon og at man faktisk er litt forsiktig. Tror ikke sjåførene der kommer billig fra en liten skrape i en lånt Skyline eller Corvette....
    Nei, men så er det det da. Det er helt greit det å ta det stille og rolig, og forsikre seg om å ikke dulte borti noen.
    Men da blir det et forferdelig kjedelig spill, for da kommer man ikke videre i det hele tatt.
    Det er bygd opp slik at man må kjøre veldig veldig bra for å komme blant de 3 som kreves, og hvordan man skal klare det uten en dult her og der, ja det skjønner jeg lite av.

Så hvis man kjører ned en langside i stor fart, nærmer seg en sving, det kommer en bak deg, eller en på siden av deg, så skal han få dulte i deg da mener du, uten straff?
    Eller i verste fall, du får tidsstraffen på grunn av hans uvettige kjøring. Er det riktig da?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det sannelig GT5 på meg også idag - samt konsoll :-D :-D

Det er stor fare for at det blir Blu-Ray film som snurrer i spilleren ikveld!

Dette er en gledens dag

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Den boksen så bra ut! Husker jeg kjøpte GT3 Racing Pack som inneholdt PS2 og GT3 til 2998 kr (samme som jeg ga for PS3). Det var stort. Alt i en tøff rød GT PS2 boks. :-D

Newcomer stirol sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mteinum: Kan jeg få spørre hvor du kjøpte den og hva du ga for den? Har prøvd å få kjøpt den i dag men ingen har den

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stirol
    mteinum: Kan jeg få spørre hvor du kjøpte den og hva du ga for den? Har prøvd å få kjøpt den i dag men ingen har den

Den kommer i butikkene i dag.
    Expert skal ha den inne i følge annonse.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viktig å understreke at dette IKKE ER FULLVERSJON GRAN TURISMO 5. KUN EN VELDIG STOR "DEMO". Kan vel strengt talt ikke kalles en demo en gang...
    Helt riktig, det kan ikke kalles en demo. Det er jo større enn de fleste andre spill...

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Den kommer i butikkene i dag.
    Expert skal ha den inne i følge annonse.
    gamezone har den også inne: Sony Playstation 3 (40GB) + Gran Turismo 5 Prologue - kr. 3799,00 : Gamezone, - best på spill.

expert: Expert.no (3.999,-)

elkjop: Elkjøp - Sony PlayStation 3 40GB + Gran Turismo 5 Prologue. (3.695,-)

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •