Gran Turismo 5 testet i påsken. - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 106
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har spilt dette siden torsdag, og må si jeg savner endel elementer som BØR komme på fullversjonen. Jeg savner licences, alltid veldig lærerikt å se hvor mye man kan tjene på å ta en sving perfekt osv. Jeg savner tuning mulgheter, dekkvalg og pitstops/endurance. Jeg savner rally. Jeg savner publikum eller noe som gjør de fleste banene mindre sterile.

I tillegg misliker jeg at vanskelighetsgraden på de nye "ta igjen alle på 1 runde"- løpene er høyere enn time trial og vanlige løp. De nye straffene for å treffe vegger og biler er irriterende når man begynner sist av 16. Men det dummeste er når man har litt for stor fart inn i en sving, må ta en lengre sving utpå gresset, og blir ytterligere straffet for å ta en short cut!!! Programmererne burde vært pisket for å ikke klare fange opp forskjellen på en snarvei og en omvei. Alt for ofte man blir dobbeltstraffet.

På tide å prøve videre på overtake them all med F40 på S-class. Virker som dette kan bli en vanskelig en. :neutral:

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trulli
    På tide å prøve videre på overtake them all med F40 på S-class. Virker som dette kan bli en vanskelig en. :neutral:
    Ja den er vanskelig den, et lite tips er at første svingen er den viktigste, man må ha god fart og prøve å kjøre forbi flest mulig i yttersving.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det F1 i garasjen her! Her går det unna Gunnar, kjørte det første løpet i lasse C, den er på 2 runder, tok igjen 2 biler med en runde rett før jeg kom i mål!

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Da var det F1 i garasjen her! Her går det unna Gunnar, kjørte det første løpet i lasse C, den er på 2 runder, tok igjen 2 biler med en runde rett før jeg kom i mål!
    Hehe høres morsomt ut. Da har du vell runda spillet du da eller er det mer etter s class? Sliter med å vinne Italiensk søppel runde i A jeg

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Runda spillet ja, ikke no mer etter klasse S, må samle 2 mill poeng for å kjøpe den, men det går ganske fort å samle poeng når man spiller live på expert.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Norge representert i skrivende stund på topp 100 lista time trail Fujispeedway F på proffesional, 92 plass med 1,17.908!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Ja den er vanskelig den, et lite tips er at første svingen er den viktigste, man må ha god fart og prøve å kjøre forbi flest mulig i yttersving.
    Jeg tror jeg får til det første svingen ganske bra. Bremser endel senere enn de andre, hiver meg inn i svingen, og sklir forbi i yttersving. Er tross alt denne svingen jeg har best trening i. Må vel bare få til en runde uten for mange feil. Har vært 1.2 sek unna 3. plass, men det ble allikevel 6. plass. Kommer som regel på 6. plass når jeg ikke gjør noen veldig stygge feil. Det er en gjeng på 3 biler som ligger tett foran meg og tar 3-5. plass.

Har også testet time trial online. Kult med worldwide highscore. Har sneket meg inn rundt 80. plass med corvetten på et par baner.

Newcomer Firebein sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For et sykt bra spill!!
    Er verdt og kjøpe ps3 bare for gt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarte endelig 3. plass med F-40 på overtaking-banen på s-class. Men det som var utrolig, var at jeg fikk 3 (!) penalties på den runden. 2x ramming og 1x shortcut. Heh, på replayen kjørte jeg halve løpet som spøkelse. Var veldig heldig med når jeg fikk penality, så jeg tapte veldig lite på det

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de av dere som sliter med F40'en på Suzuka,gå in på quicktune og still Ratioen på girkassen.Den er giret til 430kmt eller noe sånt. :shock:

Prøvde 3-4 ganger uten først,men 4-6 plass som resultat,etter at jeg stillte girkassen ble det 3 tredjeplasser på rappen.

Sikker en fordel å stille hvert gir så de passer inn etter svingene,men holder lenge å stille ned totalen. (den nederste gir-ratioen) Still den til en maksfart på ca. 300 og prøv deg frem fra der.
    8-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg har ikke tuklet med girene, takk for tips. Kanskje det går an å klare den litt lettere. Måtte jo ha en mirakelrunde for å klare 3. plass.

Ellers på tuningen synes jeg det er bedre med lav vekt enn mange hestekrefter, når man må innenfor en viss poengbegrensning. Litt ekstra aksellerasjon er bedre enn litt bedre overall juice, virker det som.

Nå gjenstår bare p630 og p700 løpene. Er blitt litt glad i F-40'en så jeg tror jeg skal bruke den på p630. Noen tips for bil til p700?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trulli
    Ok, jeg har ikke tuklet med girene, takk for tips. Kanskje det går an å klare den litt lettere. Måtte jo ha en mirakelrunde for å klare 3. plass.

Ellers på tuningen synes jeg det er bedre med lav vekt enn mange hestekrefter, når man må innenfor en viss poengbegrensning. Litt ekstra aksellerasjon er bedre enn litt bedre overall juice, virker det som.

Nå gjenstår bare p630 og p700 løpene. Er blitt litt glad i F-40'en så jeg tror jeg skal bruke den på p630. Noen tips for bil til p700?
    Elise 111R / Tuned, ingen over, ingen ved siden! F40 kan du bare selge igjen!

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde elise men fikk den ikke helt til å funke. Hvilken innstillinger annbefales på denne?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Prøvde elise men fikk den ikke helt til å funke. Hvilken innstillinger annbefales på denne?
    Max aerodynamikk, minst mulig vekt, litt "lenger" tredje gir, max senket, TC av, ABS 1, stability på og prøv forskjellige dekk til du finner grensen mellom hva som sitter og hva som går fort nok.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takk det skal jeg prøve.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte spillet når det var under 300kroner, siden jeg ikke betaler fullpris for en demo..

Har to løp igjen, og blir bare mer og mer frustrert over AIen i spillet. Skjer aldri at biler som er utfor banen sikter på deg og kjører rett i sia på bilen din. Man blir gjerne selv straffet for å kjøre i han, selvom det er helt feil. Og andre biler får aldri straff for å ta snarveier, kjøre i deg osv.
    Noe annet som er fryktelig frustrerende er at andre(CPU) ikke svinger unna hvis du bremser, men kjører i full fart rett i deg.

Ahh, deilig å få ut litt frustrasjon, selvom jeg fortsatt er frustrert. Dette burde bli fikset til GT5 kommer, ellers blir det bråk :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant følgende anbefalte run-through anbefalinger for S-Class:

Get in the Honda NSX Type-R '02
    Race S-1
    Race S-4
    Get in the Ford GT '06
    Race S-2
    Race S-5
    Race S-8
    Race S-9
    Purchase Mine's BNR34 Skyline GT-R '06
    Race S-3
    Race S-7
    Race S-10
    Purchase the Ferrari F40 '92
    Race S-6

Glemte Gran Turismo en stund pga GTAIV, og prøvde igjen på de 4 løpene jeg manglet i S-Class i går, og klarte alle - digg!

Først var det de 2 P630 løpene, hvor Honda NSX var veldig bra. Den er faktisk nesten like rask som Elise i svingene og raskere på langsidene. Sikkert ikke så stor forskjell totalt, men et bra valg for folk som meg som liker biler med litt lengre akselavstand.

Så var det S-7 og S-10 med Mine's. Kjørte med minimum vekt og nesten full aerodynamikk, og HP så det ble 700 poeng. Trengte endel forsøk, må innrømme det. S-Class skal jo ikke være lett.

Så nå er det å spare til F1. Det kan ta litt tid, men jeg fant et triks i norsk playstation forum, der en kar skrev om easy money. Det gikk på å kjøre S-3 med Mine's, som er time trial, hvor man har 10 minutter på å sette en best mulig rundetid.

Trikset er å vente i 25 sekunder før man begynner å kjøre, dvs til nedtellingen er nede i 9:35. Da får man ryggen på noen biler på langsiden som trekker deg opp i ekstra stor fart. Man kjører nesten en runde før første rundetid begynner. Det skal da være mulig å ta gull på første runden. Resultat: Cr. 27500 på ca. 2 minutter og 15 sekunder. Man går ut av løpet og gjentar... Hittil har jeg bare tatt sølv som gir cr. 10000, som ikke er noe stress å klare i det hele tatt. Ser at gull bør være mulig med litt trening. Har vært 0,1 sek unna. En annen ting som er bra med å bruke denne banen, er at det er action. Man prøver å få til en knallrunde, men selv hvis man gjør en feil, så tjener man jo 10000. Litt morsommere synes jeg enn S-9 hvor man bruker litt over 4 minutter på 5 runder og får cr. 32500. Siden jeg ikke har gull på S-3 inne ennå, er det i hvert fall fint å bytte på for avveksling.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    støtter dette spillet logitech g25 ratt og pedaler fult ut, men clutch h-gir og hele pakka? kan man foreksempel bomgire og kvele bilen også?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke kvele bilen, og det går an å gire uten clutch, men du har muligheten til å gire med H og clutch.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen tips om hvordan man kommer blandt de 3 første i løp A-8 hvor man kjører F430. Virker jo helt umulig å klare???

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •