Gran Turismo 5 testet i påsken. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 106
    Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Førsteinntrykk fra en som har vært med siden GT 1 på PS1:

Har aldri opplevd å vente så lenge før man før prøvd et spill. Først må man innstallere det, der forsvant 6GB, og så må man laste ned en oppdatering som tok evigheter. Meget frustrerende.

Men så til spillet. Noen punkter:
    - Grafikken er topp. (opplever noen småfeil/bugs her og der, men ubetydelig) Lyden er bra.
    - Menyene er knallfine, men noe treige. Online integreringen er konge. Vær osv.
    - Bilene er sykt bra detaljert.
    - MEN grafikken/atmosfæren på banene er rimelig livløse og kjedelige. Skuffende. Her kunne det vært gjort MYE mer, og får håpe de konsentrerer seg litt mer om dette til fullversjonen.
    - Kjørefysikken er HERLIG bra! Og det er jo det som teller mest.

Så alt i alt vil jeg si dette er helt greit. Noe skuffet, men kjørefysikken dro opp opplevelsen veldig.

Tk: 4

Oppdaterer denne litt etterhvert som inntrykkene kommer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

grand turisimo

bra grafikk, men det er alt ,du kunne jo sitte og holde på med andre ting så tregt så bilen du hadde gikk
    ingen fullversjon på meg 100% sikker på d ,nei forresten 120% sikker

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av froddi
    bra grafikk, men det er alt ,du kunne jo sitte og holde på med andre ting så tregt så bilen du hadde gikk
    ingen fullversjon på meg 100% sikker på d ,nei forresten 120% sikker
    Da har du ikke spilt mye langt. Første jeg gjorde var å gå inn i setup av bilen, å velge professional. Så slår du av alle hjelpemidlene. Skal garantere deg det blir litt vanskeligere da. Å kjøre de bilene helt i begynnelsen med 150HP er jo gørr enkelt. De må jo gjøre det sånn, så de som ikke er så inn i bilspill også kan klare seg. Etter hvert blir det værre. Ble ferdig med A- Series igår, å en ting er sikkert. Å holde kontrollen på en Corvette med over 500HP på bakhjulene var alt annet en enkelt. Når man kommer opp i disse klassene så går det jævlig unna også. En av banene brukte jeg over 50 forsøk for å klare...
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Da har du ikke spilt mye langt. Første jeg gjorde var å gå inn i setup av bilen, å velge professional. Så slår du av alle hjelpemidlene. Skal garantere deg det blir litt vanskeligere da. Å kjøre de bilene helt i begynnelsen med 150HP er jo gørr enkelt. De må jo gjøre det sånn, så de som ikke er så inn i bilspill også kan klare seg. Etter hvert blir det værre. Ble ferdig med A- Series igår, å en ting er sikkert. Å holde kontrollen på en Corvette med over 500HP på bakhjulene var alt annet en enkelt. Når man kommer opp i disse klassene så går det jævlig unna også. En av banene brukte jeg over 50 forsøk for å klare...
    i starten e bilene trege eg snakke ikkje om når du har kommet et stykke uti spillet,
    hvilken bil valgte du når du gikk inn første gangen

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan fortelle meg hvorfor jeg ikke finner GT5 Prologue på Playstation Store'en? Jeg har sett både på den amerikanske og den europeiske.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av froddi
    i starten e bilene trege eg snakke ikkje om når du har kommet et stykke uti spillet,
    hvilken bil valgte du når du gikk inn første gangen
    Begynte med en Golf. Dau som ****, men lærte meg å tyne mest mulig ut av den i svingene og det holdt som regel til seier. En del av banene må man jo ha egene biler også.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Noen som kan fortelle meg hvorfor jeg ikke finner GT5 Prologue på Playstation Store'en? Jeg har sett både på den amerikanske og den europeiske.
    Det ligger i den europeiske storen... Siste som er lagt ut. Koster 349,-

En ting jeg lurer på... Er det ikke mulig og justere ting på bilenen jeg har kjøpt? Tune de litt... bytte deler osv? Har lett gjennom det som er av menyer og slikt..

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    Det ligger i den europeiske storen... Siste som er lagt ut. Koster 349,-

En ting jeg lurer på... Er det ikke mulig og justere ting på bilenen jeg har kjøpt? Tune de litt... bytte deler osv? Har lett gjennom det som er av menyer og slikt..
    Tuning av bilene åpner seg når man er igjennom A, B og C class. Da åpner det seg en S class, å da får man justeringsmuligheter.

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GT5 dumpa ned i postkassa i dag.

Gleder meg til mørket senker seg nok til å fyre igang PJ'n.

(***** daylight-savings time...)

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Begynte med en Golf. Dau som ****, men lærte meg å tyne mest mulig ut av den i svingene og det holdt som regel til seier. En del av banene må man jo ha egene biler også.
    Honda Integra er en tipp topp startbil. Holder i massevis til alle løpene i C class (bortsett fra der man må kjøre Cappucino) og til en god del av løpene i B class.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grafikken er rååå men det er utrolig vanskelig å få gull i alt... Sliter tom. for Bronse på enkelte baner...! Vanskeligheten forvirrer meg, noe er utrolig vanskelig og noe er lett å få gull i.....

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med tidsstraff høres veldig likt ut som på Forza Motorsport.
    Men der har det kun innvirkning på rundetider og rekorder.

Så lenge du kommer først over streken, vinner du

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler alle å skaffe seg G25. Det er bare helt rått. Med force feedback, clutch, gir og pedaler får du en helt annen opplevelse enn å bruke vanlig kontroller.

Jeg har sakset en oversikt over hvilke biler du bør ha og trenger for hver klasse. Kan kanskje være til hjelp for noen.

C CLASS
    cars needed:
    - Suzuki Capuccino
    - Honda Integra Type R
    You can finish all events in C class with just these two cars. Prize car is Daihatsu OFC-1. For really quick-start go with Integra first since you can enter many events with it.

B CLASS
    cars needed:
    - Honda Integra Type R (already have it from C class)
    - Mitsubushi Lancer Evolution IX GSR
    - Nissan GT-R '07
    Prize car: BMW Concept 1 Series tii '07

A CLASS
    cars needed:
    - BMW M3 Coupe
    - Ferrari F430
    - Ford GT (for "American Muscle Series" races, and you'll need it for one race in S Class)
    - any Japanese "300 HP" car for "Japanese 300HP Series" races (I bought NSX Type-R and I didn't regret it )
    Prize car: Nissan Skyline Coupe Concept 'p7

S CLASS
    cars needed:
    - Mine's Skyline R34
    - Ferrari F40
    - Ford GT (you have it from A class)

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig fet grafikk var min umidelbare reaksjon. Kjedelig med trege biler i starten, men det tar seg opp.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pierre
    Anbefaler alle å skaffe seg G25. Det er bare helt rått. Med force feedback, clutch, gir og pedaler får du en helt annen opplevelse enn å bruke vanlig kontroller.

Jeg har sakset en oversikt over hvilke biler du bør ha og trenger for hver klasse. Kan kanskje være til hjelp for noen.

C CLASS
    cars needed:
    - Suzuki Capuccino
    - Honda Integra Type R
    You can finish all events in C class with just these two cars. Prize car is Daihatsu OFC-1. For really quick-start go with Integra first since you can enter many events with it.

B CLASS
    cars needed:
    - Honda Integra Type R (already have it from C class)
    - Mitsubushi Lancer Evolution IX GSR
    - Nissan GT-R '07
    Prize car: BMW Concept 1 Series tii '07

A CLASS
    cars needed:
    - BMW M3 Coupe
    - Ferrari F430
    - Ford GT (for "American Muscle Series" races, and you'll need it for one race in S Class)
    - any Japanese "300 HP" car for "Japanese 300HP Series" races (I bought NSX Type-R and I didn't regret it )
    Prize car: Nissan Skyline Coupe Concept 'p7

S CLASS
    cars needed:
    - Mine's Skyline R34
    - Ferrari F40
    - Ford GT (you have it from A class)
    Nyttig liste, synd jeg ikke så den før jeg kastet bort surt tjente penger på en Mustang til 'Muscle Series'. Rimelig sjanseløs

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått GT5P fra Play.com. Etter innstalasjon kommer det melding om at det finnes en oppgradering tilgjengelig. Men denne får jeg ikke lastet ned. Den laster en stund, progressbaren går kanskje 10-20%, for så å stoppe opp og gi feilmld. Jeg har ingen problemer med nettlinja. Har jeg bare uflaks med at det er stor pågang på serveren?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å starte oppdateringen på nytt. Den har lagret det du allerede har lastet ned, så det fortsetter fra der du fikk feilmelding. Gjenta det nok ganger så blir du ferdig etter hvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pierre
    Det er bare å starte oppdateringen på nytt. Den har lagret det du allerede har lastet ned, så det fortsetter fra der du fikk feilmelding. Gjenta det nok ganger så blir du ferdig etter hvert.
    Hva gjør egentlig denne oppdateringen? Jeg har ikke lastet den ned, har ikke PS3 tilkoblet nett nå, men merker ikkeno til noen bugs.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Nyttig liste, synd jeg ikke så den før jeg kastet bort surt tjente penger på en Mustang til 'Muscle Series'. Rimelig sjanseløs
    Fant fort ut her også at det var en fordel å se hva special events banene krevde av biler. Brant meg på å kjøpe en RX8 som startbil. Hadde fint holdt med en Honda Integra. Spart penger hadde jeg og

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I virkeligheten er Honda Integra Type R overlegent alt det andre til 30.000 Cr så jeg vant virkelig på å velge den bilen og herje løs :-P En god del å gjøre frem til sommerferien men da regner jeg med å satse fullt på å gå for gull på alt Gøy... Håper det blir større TV og G25 ratt når fullversjonen kommer! GT har alltid vært vanskelig men det har også alltid vært sjarmen ved spillet.

Håper Logitech kommer med ny Z-5500 typ 5.1 surround snart, det er billig morro

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •