Nytt Monkey Island i produksjon?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt Monkey Island i produksjon?

Gjensyn med «Monkey Island»? - Dagbladet.no - spill

Har egentlig gitt opp spill, men Monkey Island er stort sett det beste som er laget på den fronten, spør dere meg. Problemet er bare at ingen av de originale bak spillene er ansatt i Lucasarts lenger, ei heller de som lagde musikken. Monkey Island trenger Ron Gilbert for å få tilbake sjela, men det kommer neppe til å skje. Monkey Island 3 var litt skuffende, og nummer 4 var en fiasko.

Newcomer R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Gjensyn med «Monkey Island»? - Dagbladet.no - spill

Har egentlig gitt opp spill, men Monkey Island er stort sett det beste som er laget på den fronten, spør dere meg. Problemet er bare at ingen av de originale bak spillene er ansatt i Lucasarts lenger, ei heller de som lagde musikken. Monkey Island trenger Ron Gilbert for å få tilbake sjela, men det kommer neppe til å skje. Monkey Island 3 var litt skuffende, og nummer 4 var en fiasko.

BARE en ting å si her, og det er "WOOOOOOOOOOOOHOOOOOOOOOOO"!!!
    Håper bare de går tilbake til gode "gamle" Monkey Island 3 grafikken...altså litt tegneserie-aktig, i stedet for idiotisk 3d-tull....Monkey islad 4 mistet MYE av sjarmen for min del når de slapp nr4... ELSKER 1,2 og 3...

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R-M-I
    BARE en ting å si her, og det er "WOOOOOOOOOOOOHOOOOOOOOOOO"!!!
    Håper bare de går tilbake til gode "gamle" Monkey Island 3 grafikken...altså litt tegneserie-aktig, i stedet for idiotisk 3d-tull....Monkey islad 4 mistet MYE av sjarmen for min del når de slapp nr4... ELSKER 1,2 og 3...
    Da var det iallefall en god nyhet idag. Gleder meg til og se hvordan dette kommer til og se ut, og har troen på dette, så lenge de holder til seg gamle dager som R-M-I nevner. Lurer på hvor mange timer jeg brukte på de to første spillene (av en eller annen grunn spilte jeg aldri nummer 3), husker ikke om jeg ble ferdig med nr 4...

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper en eventuell oppfølger har den samme skjarmen som de forgje spillene.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spiller fremdeles de to originale spillene ca. én gang i året -de er kremen av historiefortelling, musikk, stemning og humor i dataspillverdenen.
    Men jeg tror nok ikke Lucasarts har mage til å lage spillet i god, gammel todimensjonal pek- og klikk-stil. De lager vel et førstepersons skytespill ut av det. *Sukk*

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spiller fremdeles de to originale spillene ca. én gang i året -de er kremen av historiefortelling, musikk, stemning og humor i dataspillverdenen.
    Men jeg tror nok ikke Lucasarts har mage til å lage spillet i god, gammel todimensjonal pek- og klikk-stil. De lager vel et førstepersons skytespill ut av det. *Sukk*
    "Ber til spillegudene at det ikke blir sånt"

Noen hos Lucasarts må jo ha litt fornuft (sikkert gjemt nede i en mørk avdeling, hvor han sitter alene med en gammel 4x86, og prøver og komme opp med noe fornuftig)

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De var jo ikke akkurat nådige med Sam & Max og Full Throttle da de skulle få oppfølgere for et par år siden. Nå lager de bare Star Wars-spill. Kanskje det er veien de går også med Monkey Island? "He destroyed LeChuch four times. Now, can Guybrush Threepwood destroy the Death Star?"

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De var jo ikke akkurat nådige med Sam & Max og Full Throttle da de skulle få oppfølgere for et par år siden. Nå lager de bare Star Wars-spill. Kanskje det er veien de går også med Monkey Island? "He destroyed LeChuch four times. Now, can Guybrush Threepwood destroy the Death Star?"

HEHEHe....Håper Lucasarts tar til fornuften etter hvert...og skjønner at grafikk IKKE er alt her i verden...gi meg heller et godt gammledags point-and-click adventure spill en fancy DX10-grafikk og vanskelige kontroller + idiotisk "AI" :P

Skulle pokker meg ha laget en sånn "petition" og sendt inn til dem...GI OSS GOD GAMMELDAGS HYSTERISK MORSOM GAMEPLAY..og GOD tegneserie-grafikk...dropp ALT som heter "3d" FFS :evil:

Jeg vokste opp med MI1,MI2, Maniac Mansion, Day of the tentacke, zak macracken, Leisure suit larry, alle quest spillene osv osv. og de er UTEN tvil de jeg har hatt det mest artig med.....til og med bedre enn DotA,BF-serien,CS og alt annet sånt tøys som jeg faktisk også liker

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R-M-I
    HEHEHe....Håper Lucasarts tar til fornuften etter hvert...og skjønner at grafikk IKKE er alt her i verden...gi meg heller et godt gammledags point-and-click adventure spill en fancy DX10-grafikk og vanskelige kontroller + idiotisk "AI" :P

Skulle pokker meg ha laget en sånn "petition" og sendt inn til dem...GI OSS GOD GAMMELDAGS HYSTERISK MORSOM GAMEPLAY..og GOD tegneserie-grafikk...dropp ALT som heter "3d" FFS :evil:

Jeg vokste opp med MI1,MI2, Maniac Mansion, Day of the tentacke, zak macracken, Leisure suit larry, alle quest spillene osv osv. og de er UTEN tvil de jeg har hatt det mest artig med.....til og med bedre enn DotA,BF-serien,CS og alt annet sånt tøys som jeg faktisk også liker
    Så enig, så enig. Gleden ved dataspill forsvant i stor grad for meg sammen med eventyrspillene til Lucasarts. Ron Gilbert, som er skaperen av Monkey Island og Maniac Mansion og sjangeren generelt, egentlig, har en hjemmeside på Grumpy Gamer Han har veldig lyst til å lage et nytt Monkey Island-spill, men eier ikke rettighetene og har ikke råd. Frustrerende!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så enig, så enig. Gleden ved dataspill forsvant i stor grad for meg sammen med eventyrspillene til Lucasarts. Ron Gilbert, som er skaperen av Monkey Island og Maniac Mansion og sjangeren generelt, egentlig, har en hjemmeside på Grumpy Gamer Han har veldig lyst til å lage et nytt Monkey Island-spill, men eier ikke rettighetene og har ikke råd. Frustrerende!

Har ikke råd? Er vel sikkert en GOD del millioner folk som kunne gitt fyren 10kr Jeg kunne gladelig tenkt meg å bidratt :P Så lenge det hadde blitt laget i den "gode gamle" stilen...jeg for min del trenger ikke stemmene en gang...så lenge punchlines'ene sitter sånn som i MI1 og 2

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente egentlig at han ikke har råd til kombinasjonen av å kjøpe rettighetene, samt lage et nytt spill. Kunne også tenkt meg å donere en tier til det formålet, dog. Tror ikke han har lyst til å lage et nytt uten å få kreativ frihet, noe han neppe ville fått i Lucasarts. Men hvem vet? Kanskje han blir leid inn til å lede prosjektet? Tror det står og faller på om Lucasarts vil prøve å appellere til sine gamle fans eller nok en gang sikte mot markedets 10-åringer.

Forøvrig helt enig i at spillet ikke trenger stemmer - de faktiske stemmene kan ikke måle seg med fantasien om hvordan stemmene høres ut. Men akkurat det ønsket tror jeg er fullstedig urealistisk.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente egentlig at han ikke har råd til kombinasjonen av å kjøpe rettighetene, samt lage et nytt spill. Kunne også tenkt meg å donere en tier til det formålet, dog. Tror ikke han har lyst til å lage et nytt uten å få kreativ frihet, noe han neppe ville fått i Lucasarts. Men hvem vet? Kanskje han blir leid inn til å lede prosjektet? Tror det står og faller på om Lucasarts vil prøve å appellere til sine gamle fans eller nok en gang sikte mot markedets 10-åringer.

Forøvrig helt enig i at spillet ikke trenger stemmer - de faktiske stemmene kan ikke måle seg med fantasien om hvordan stemmene høres ut. Men akkurat det ønsket tror jeg er fullstedig urealistisk.
    I know :P Føler nostalgien sliter litt i meg her nå....SAVNER den gode gamle tiden før pixelshaders og dual-core :P Når spillene var ment å vere GØY og det ikke var om å gjøre å få det til å se EKTE ut Får bare håpe noen ønsker å ta vare på de gamle fansene som har gjordt at serien faktisk tok HELT av i begynnelsen
    10 åringer nå til dags skjønner sikkert ikke humoren en gang :P

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monkey Island bringer frem mange gode minner.

Men enkelte minner er best å ha som nettopp minner....jeg vet ikke om jeg hadde syntes det hadde vært like kult i dag.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det hadde vært toppen. Kjøpte meg nylig Day of The Tentacle, som jeg ikke hadde spilt tidligere, og fy flate for et spill! Det har ikke blitt utdatert på noen måte. Og det har ikke Monkey Island heller. Tror man kunne åpnet opp sjangeren for dagens yngste som aldri har spilt slike spill

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det hadde vært toppen. Kjøpte meg nylig Day of The Tentacle, som jeg ikke hadde spilt tidligere, og fy flate for et spill! Det har ikke blitt utdatert på noen måte. Og det har ikke Monkey Island heller. Tror man kunne åpnet opp sjangeren for dagens yngste som aldri har spilt slike spill

AKKURAT det jeg mener også...nå om dagen er det bare FPS,bilspill,sportspill og arkade som når frem....folk flest har omtrent GLEMT den gode gamle adventure-sjangeren.....og jeg vil tro det er et STORT marked for dette, spesiellt blandt de som alllerede har vert innom den på et eller annet tidspunkt....

BTW:
    Jeg hadde blitt fantastisk glad om noen hadde laget et oppegående adventure spill i gammel stil igjen :P Test f.eks FATMAN :P Ganske morsomt spill....

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere skal nok se at det blir 3D-grafikk på det nye Monkey Island. Noe annet er jo strengt tatt å håpe for mye. Greier ikke se for meg at jeg spiller Monkey Island slik. Da holder jeg meg heller til de gamle.

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil om at Monkey Island 1 og 2 har en atmosfære ingen andre spill har. You fight like a dairy farmer!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Originalmaleriet som ble brukt som bakside på boksen til Monkey Island 2 gikk for 4550 $ i februar. Det sier litt om faninteressen for spillene (men det er et ganske stilig bilde, også)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •