Xbox 360 Elite - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 105
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Ehh.. Joda.. Har jo funnet den.. Men HDMI kontakten ligger jo rett ved siden av den "boksen" der. Mulig jeg bruker for solid HDMI kabel da. Uansett, får prøve å dra frem Eliten i "lyset" og teste litt mer. Du har altså fått til å sende ut optisk lyd og HDMI bilde samtidig? Det høres bra ut!
    Hvis du bruker denne "lyd-tilkoplingen" istedet for den andre som fulgte med (den med composite og component) så blir det god plass til en hdmi plugg.

Jeg bruker en hdmi/dvi overgang - som tar en del plass - og det er ingen problemer.

Det fungerer kanon - synes det blir litt skarpere bilde med hdmi enn med component.

Jeg kjører optisk rett i receiveren.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Let litt i Elite esken din så finner du denne:
    Hmm.. Dumme meg.. Skulle jo selvsagt ha kikket litt nærmere på det bildet du la ved, den dingsen du viser til har ikke jeg funnet.. Enda.. Den må jeg prøve å finne når jeg kommer hjem. Har bare 2 HDMI innganger på forsterkeren, så derfor kunne jeg godt tenkt å kjøre HDMI signalet rett opp til prosjektøren på en egen kabel (siden prosjektøren også har 2 HDMI innganger). Lyden kjører jeg da via optisk til receiveren, optiske innganger har jeg plenty av.. Skal ikke bli noe dårligere lyd av det heller..

Takk for tipset! Må ransake Elite esken når jeg kommer hjem..

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i hvert fall veldig fornøyd med Elite utgaven, hatt den en stund nå, bruker HDMI ut men må kjøre optisk lyd til forsterkeren.

Det er litt dumt at det ikke er fullverdig HDMI signal, men digital overføring av lyden sammen med bildet over HDMI kabelen. Dette er jo tross alt standard på HDMI.
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wilford
    Det er litt dumt at det ikke er fullverdig HDMI signal, men digital overføring av lyden sammen med bildet over HDMI kabelen. Dette er jo tross alt standard på HDMI.
    Hva mener du med det?

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står i manualen for Xboxen at du må bruke optisk lyd eller analog for å få lyd. Vanligvis ligger denne lyden i HDMI kabelen sammen med bildet, men det har i hvertfall ikke jeg fått til å funke og det gjør det heller ikke i følge manualen.

Fra f.eks. en DVD spiller med HDMI ut, kommer jo lyd og bildet inn via HDMI kabelen på HDMI inngangen på Recieveren.
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Mer info på wilford.no

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lyd over HDMI på xboxn også, så da er det nok noen innstillinger du har gjort feil.

Xbox 360 Elite console: The console is equipped with an HDMI port, HDMI cable, a black wireless controller and black Xbox LIVE® headset.
    It also comes with three powerful core processors, 16:9 cinematic aspect ratio, anti-aliasing for smooth textures, full surround sound, and DVD playback with upscaling capabilities right outof the box.
    Xbox 360 120GB hard drive: The huge 120GB detachable hard drive allows gamers to save their games and store television shows, movies, music, pictures, trailers, extra game levels, demos and other content available from Xbox LIVE Marketplace. Also sold separatley.

Xbox 360 Wireless Controller (black): The sleek black finish of this high-performance wireless controller matches the style of the Elite Console. It has a range of up to 30 feet and a battery life of 30 hours on two AA batteries. Also sold separatley.

Xbox 360 headset (black): Now available in black, the headset lets you strategize while playing together online or trade taunts with your opponents. You can also send voice messages to friends on Xbox LIVE.

Xbox 360 HDMI cable: New to Xbox 360, HDMI lets you get HD video (up to 1080p) and multichannel surround sound, all from one cable.

Xbox LIVE Silver Membership: With this, gamers can chat with friends online, collect achievements and gamerscores, send and receive voice and text messages, and access Xbox LIVE Marketplace content such as game demos, HD movies and TV, as well as the best in downloadable games from Xbox LIVE Arcade.

One-month subscription to Xbox LIVE Gold: An Xbox LIVE Gold Membership provides a complete online entertainment experience. Subscribe to this premium service and engage in competitive online multiplayer matches, tailor your matchmaking via feedback and accomplishments, chat with more than one person at a time, and take advantage of unique privileges in Xbox LIVE Marketplace and Xbox LIVE Arcade.

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, da er det en innstilling som er feil hos meg, får se mer på det.
    Får jeg det til, sparer jeg jo en optisk inngang.

Finner ingen plass i xbox menyene som skiller mellom optisk og HDMI lyd ut, så da må vel innstillingen digital lyd dekke begge deler.
    Mer info på wilford.no

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du aktivert HDMI som lydingang, på den plassen den er koblet inn på 4308 da? Det må ihvertfall gjøres manuelt på 2807. Ligger vel under audio, så digital inn assign.

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er aktivert etter alle kunstens regler....
    Det er derfor det er rart det ikke funker og jeg trodde lyden ikke ble overført via HDMI kabelen.
    Mer info på wilford.no

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mystisk... Prøvd med en annen HDMI kabel da?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får lyd i tven via hdmi kabelen.

Har aldri gjort noen instillinger. Har samtidig optisk lyd til receiver.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lyd via hdmi til min Elite, men det virker som om det er noe rart med dekodinga, for den kjører kun PLII modus, og ikke Dolby Digital til min yamaha 1700, er dette rett?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Jeg har lyd via hdmi til min Elite, men det virker som om det er noe rart med dekodinga, for den kjører kun PLII modus, og ikke Dolby Digital til min yamaha 1700, er dette rett?
    Nei du skal jo ha DD, gå inn på: Console settings, Audio, Digital Output, og sett til Dolby Digital 5.1

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Nei du skal jo ha DD, gå inn på: Console settings, Audio, Digital Output, og sett til Dolby Digital 5.1
    Hmm, mener det står på det, eller sto ihvertfall på det så satte jeg på det wmw alternativet, men kan prøve etter fotballkampen.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er noen instillinger på det med lyden.

MEN som nevnt så kan xboxen ha noen problemerer med "handskake" via lyden på hdmi - du får da bare stereo vi hdmi.

Løsningen for meg var å bestandig slå på xboxen før jeg slo på receiver. Etterhvert så får jeg 5.1 uansett hva som skjer...

En løsning kan også være å benytte seg av optisk kabel for lyd.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Tror ikke det er noen instillinger på det med lyden.

MEN som nevnt så kan xboxen ha noen problemerer med "handskake" via lyden på hdmi - du får da bare stereo vi hdmi.

Løsningen for meg var å bestandig slå på xboxen før jeg slo på receiver. Etterhvert så får jeg 5.1 uansett hva som skjer...

En løsning kan også være å benytte seg av optisk kabel for lyd.
    Kan være en ide og prøve det Tom! Må jo ha skikkelig lyd til de skikkelige spillene!

Syns forresten ikke at denne bråker noe så mye som den gamle premium xboxen jeg hadde gjorde! Den er fryktelig stille!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har tenkt å bestille meg Ps3 no snart, skulle egentlig ha elite men mangel på trådløst internett og blu ray spiller vaglte jeg istedenfor Ps3.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.

:-?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, takk for viktig info

Kanskje en sak for VG?

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Microsoft har nå fjernet Optical RCA adapter for bruk sammen med HDMI på Eliten. IDIOTER!!!

Hvordan skal jeg nå få lyd i Headsettet mitt da?? Må kjøre HDMI til Yamaha Z7, men får ikke til å ta lyd fra HDMI og sende ut på optical på recieveren. Så da sitter jeg med skjegget i postkassen hvis jeg skal spille de sene nattetimer med litt lyd.

AT DE HELE TIDEN SKAL DRIVE Å SPARE INN PÅ SLIKE FILLETING!!! Er ikke Eliten liksom toppmodellen da?? Ikke var det med HDMI kabel heller.. Kostet sikkert Microsoft en 50 lapp det også.

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •