Xbox 360 Elite - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 105
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zarge
    zedarix: Jeg har hørt/les at den vist nok skal "bråke" mindre en den hvite Xbox360.
    Vil også presentere deg for volume+!!! (fatter ikke hvorfor dette er ett problem for noen)

Jeg er mer interessert i om PS3 kommer til å gå fra Xbox360 snart pga de har Blu-Ray spiller og Xbox360 har DVD spiller. Mange GB i mellom der. Blu-Ray har vel teoretisk 200GB lagrings kapasitet. Er det ikke 60GB BR klarer nå?
    DVD9 plater har bare 8-9GB!
    Store spørsmålet er vel om Xbox360 kommer til å lage spill på HD DVD senere, men da må Xbox360 eierne kjøpe seg HD DVD spilleren. Da er koster PS3'en og Xbox360'en nesten det samme(?)
    Blir vel heller ikke lenge til PS3 får til å spille HD DVD plater.
    Personlig så liker jeg Xbox360 sin konsoll og ikke minst håndkontroller mye bedre enn PS3 (eller gaystation som jeg kaller den). Men hvem er "best"?
    HALO3 kommer jo snart :-) når kommer GTA4? (eller er det 5?) Hva blir forskjellen på GTA4 til Xbox360 og PS3? Vil kvaliteten være det samme, like store? Ingen forskjell?
    Det ligger vel i kortene at det om en liten stund kommer en 360 med integrert HD-DVD drev. Microsoft prøver bare å melke markedet i små doser av gangen - vanlig 360 - 360 elite med HDMI - 360 super-duper elite med HDMI og HD-DVD...

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er mer interessert i om PS3 kommer til å gå fra Xbox360 snart pga de har Blu-Ray spiller og Xbox360 har DVD spiller. Mange GB i mellom der. Blu-Ray har vel teoretisk 200GB lagrings kapasitet. Er det ikke 60GB BR klarer nå?
    DVD9 plater har bare 8-9GB!
    Store spørsmålet er vel om Xbox360 kommer til å lage spill på HD DVD senere, men da må Xbox360 eierne kjøpe seg HD DVD spilleren. Da er koster PS3'en og Xbox360'en nesten det samme(?)
    Blu-Ray i kommersiell bruk er maks. 50GB, vanligvis er platene 25GB. Fortsatt veldig mye. Ulempen med Blu-Ray er at spilleren er en del treigere enn DVD spilleren som sitter i Xbox 360, søketid og overføringshastihet er vesentlig kjappere på 360'ern (det er også derfor den bråker en del mer).. :-(

Xbox 360 kommer aldri til å lagre spill på HD DVD plater, dette kommer kanskje i neste generasjon Xbox (evt. et annet lagringsmedium, BLu-Ray? ).

Uansett, det Xbox 360 er god på er *spill*.. På det området er de 2 konsollene omtrent likeverdig, men når det gjelder bruk til film så synes jeg PS3 er bedre..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zedarix
    Mer lagringsplass, HDMI og svartfarge er vel og bra det, MEN: Bråker Elite mindre enn orginalen?
    Ifølge Microsoft og diverse spilljournalister er den klin lik Premium inni, bortsett fra harddisken (nye Premium kommer nå med HDMI). Samme drev, samme vifter, samme CPU.

zedarix: Jeg har hørt/les at den vist nok skal "bråke" mindre en den hvite Xbox360.
    Vil også presentere deg for volume+!!! (fatter ikke hvorfor dette er ett problem for noen)
    Det er et problem for de som ikke utelukkende spiller bråkete actionspill. Stemningen i for eksempel survival horror blir langt mindre effektiv med den duringen i bakgrunnen.

PS3 har noen tekniske fordeler over Xbox 360, det er ikke tvil om det, og flere utviklere, selv noen som eksklusivt jobber med Xbox, har uttalt seg om at én DVD er bittelitt for lite plass. Men, så lenge 360 har markedsdominans vil primært spill bli utviklet for den, og så portet til PS3, uten noe mer innhold. Det kan (og har) også føre til at PS3-versjonen er hakket dårligere (framerate, etc.) fordi spillet ikke er optimalisert for den konsollen. På sikt kan dette endre seg, når/om PS3 og Xbox 360 ligger nærmere hverandre i user base, men per dags dato er det Xbox som prioriteres av spillbransjen, og exclusives vil primært være utviklet for den, med PS3 som sekundærplatform.

Det kommer ikke til å skje. Det finnes på langt nær nok HD DVD-add ons på markedet til at noe slikt vil lønne seg for utviklerne, da vil det være bedre å like godt satse på PS3. Historien har visst at add ons for spillkonsoller alltid flopper (Sega CD, Sega 32X, Nintendo 64DD, Jaguar CD-spiller), fordi det deler opp og reduserer antallet mulige kjøpere. Det er for få eiere av dingsen til at utviklerne gidder å bruke mye energi på det, og følgelig blir det færre spill utgitt, og færre personer som kjøper den. Tror nok vi må vente til Xbox 720 kommer før vi får et nytt diskmedium her.

Blir vel heller ikke lenge til PS3 får til å spille HD DVD plater.
    Da blir det isåfall snakk om en hack av noe slag. Sony vil mest sannsynlig aldri støtte HD DVD, og om det skjer blir det tidligst når PS4 kommer ut.

Newcomer zedarix sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ærlig talt....:evil:

Det er ikke alle som har mulighet til å skru opp volumet slik at spillet alltid overdøver maskinen.

Har en samboer å ta hensyn til også.

Ellers så har også Pogwaq et godt poeng.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Seff.. Skal ha Yamaha RX-11 eller Denon sin AVP- prosessor.. Men de kommer ikke før nærmere nyttår.. Spørsmålet er hvilken som kommer først, og som er mest økonomisk.
    Har hørt den nye denonen skla være fin-fin.
    Noen anelse om ca. pris?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Har hørt den nye denonen skla være fin-fin.
    Noen anelse om ca. pris?
    60K

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    60K
    Ikke ille. Skal nok bytte en gang for å få 1.3, DTS MA etc, spennende!
    Der klarte jeg å skrive "skal" istedefor "skla" gitt!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke ille. Skal nok bytte en gang for å få 1.3, DTS MA etc, spennende!
    Der klarte jeg å skrive "skal" istedefor "skla" gitt!
    Så var det dette med lydkvaliteten da...
    Men bevares den ser fet ut, litt sånn everything but the kitchen sink

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så var det dette med lydkvaliteten da...
    Men bevares den ser fet ut, litt sånn everything but the kitchen sink
    Sant det...
    Blir nok heller en Lexicon/Meridian eller noe når jeg bytter.

Åssn er det foresten med high-end pre-amper og 1.3 osv? Lexicon skal komme med noe, men det er ingen dato (som jeg har fått med meg).
    Det pleier ikke å komme tidlig, men heller "sent men godt".
    Er fryktelig spent på når noen får sammenlignet PCM/Bitstream på en av de dyrere prosessorene...

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant det...
    Blir nok heller en Lexicon/Meridian eller noe når jeg bytter.

Åssn er det foresten med high-end pre-amper og 1.3 osv? Lexicon skal komme med noe, men det er ingen dato (som jeg har fått med meg).
    Det pleier ikke å komme tidlig, men heller "sent men godt".
    Er fryktelig spent på når noen får sammenlignet PCM/Bitstream på en av de dyrere prosessorene...
    Vel det er jo ikke my info å finne, men Theta har litt om implementasjon av HDMI på sin side: Theta Digital - FAQ - HDMI
    Utover det så ser det ut som om de fleste high-end produsentene ligger lavt til chippene har blitt skikkelig testet og alle bugsene er utelukket.
    Det er dog ett unntak, Krell Evo 707

Denne ryktes å ville koste ca. $30K
    For min del så venter jeg.
    Det er tre aktuelle processor kanidater i fremtiden:
    Theta Casablanca III
    Meridian 861 V4
    Mark Levinson No40
    En ting er sikkert, med kostnadene i denne hobbyen så skal min neste processor være modulbasert.
    personlig så synes jeg No40 og casablanca III er det klart mest sexy maskinene, Meridian gir meg litt plastikk følelse.

Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    99 for bytte i elite... fristende.

noen som har gamle spill som feks er ødelagt til salgs..billig

har selv kun brente spill..

er dvd drevet på elite det samme som står i den gamle? med tanke på h...ing...

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

For meg så betyr det mye og bytte til elite på grunn av HDMI.Har nå en component kabel på 10m som går til receiver og xbox inn til receiver.Fikk låne en Elite med en 10m HDMI kabel å gud for en forskjell det ble på bildet(120" lerret). bedre skarphet,farger og et klarere bilde,mer behagelig og titte på

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel det er jo ikke my info å finne, men Theta har litt om implementasjon av HDMI på sin side: Theta Digital - FAQ - HDMI
    Utover det så ser det ut som om de fleste high-end produsentene ligger lavt til chippene har blitt skikkelig testet og alle bugsene er utelukket.
    Det er dog ett unntak, Krell Evo 707

Denne ryktes å ville koste ca. $30K
    For min del så venter jeg.
    Det er tre aktuelle processor kanidater i fremtiden:
    Theta Casablanca III
    Meridian 861 V4
    Mark Levinson No40
    En ting er sikkert, med kostnadene i denne hobbyen så skal min neste processor være modulbasert.
    personlig så synes jeg No40 og casablanca III er det klart mest sexy maskinene, Meridian gir meg litt plastikk følelse.
    Vet at Meridian er meget bra, men det kan virke litt plastikk i utseendet. Smak og behag? 861 er kortbasert, har hørt de skla komme med HDMI om en mnd tid eller noe.

Har hatt HDMI inn på Lexicon et et drøyt år, veldig behag. ble fantastisk bra lyd med HDMI på HD DVD/Blu-Ray.
    Lexicon sine nåværende modeller er ikke kortbaserte, men de kan til en viss grad hardwareoppgraderes. Det, og at det er innbytte om det kommer nye ting er bra.
    Proceeds PAV/PDSDvar kortbasert, var kjekt det.

Vet ikke så mye om kortene, men ML 40 er jo kortbasert, og der får du HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var mange som svarte på innlegget mitt :P Det er jo synd for PS3 at Xbox360 eier markedet, men hvem er størst av de to? Tipper at Micrsoft er større enn Sony, de ga en klekkelig sum til de som laget det nye GTA. Når kommer det ut?
    Så dere mener at GTA vil ha samme innhold og grafikk på begge konsollene!?

Jeg låner bare en xbox360 av en kompis, men syns seriøst ikke det er noe problem med støy fra den. Jeg har samboer selv, men spiller ikke når hun er hjemme. Har heller ikke blitt så mye spilling. Vuderer å kjøpe meg HD addon og koble til pc'en. Xbox360 konsollen skal jeg vente med, for jeg er usikker på om kanskje jeg får mer utbytte av en PS3 i TV benken. Siden jeg ikke spiller så mye. Prisene på HD DVD- og BluRay rom til pc har gått ned en del i pris, er dette jeg er mest interessert i. Får bli et annet innlegg.

Ganske bra av MS og klare å kjøre en Sony konsoll i hekken. Hadde det ikke vært for at mange hater MS så hadde vel enda flere kjøpt Xbox360

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så dere mener at GTA vil ha samme innhold og grafikk på begge konsollene!?
    Ja og nei. Innholdet på disken vil være det samme, det Microsoft betalte for var ekstra innhold som hentes ned fra Xbox Live.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lefdal har Xbox 360 Elite

For de som venter på Xbox 360 Elite, så vil jeg opplyse om at Lefdal.com har den på nettlageret sitt. Jeg bestilte min i går og den er nå sendt :-)
    Kjøp Xbox 360 Elite av Lefdal

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt samme problem jeg har det, jeg hadde tenkt å koble opp HDMI direkte til prosjektøren, og koble opp optisk kabel til receiveren (fordi jeg har brukt opp antall HDMI innganger), men desverre er ikke dette mulig på Xbox 360.. :-( (I så måte er PS3 en del bedre, der kan du velge å bruke den optiske utgangen selv om du har tilkoblet HDMI bilde.)
    Dette kan jeg bekrefte er feil.

Det går fint å kjøre HDMI/DVI til proj og samtidig plukke ut optisk lyd fra 360.

Kjempegreit
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Dette kan jeg bekrefte er feil.

Det går fint å kjøre HDMI/DVI til proj og samtidig plukke ut optisk lyd fra 360.

Kjempegreit
    Javel, hvordan fikser du det?? Går ikke på min Elite iallefall..? Den kontakten jeg må bruke for å ta ut det optiske signalet kommer iveien for HDMI kontakten etter det jeg kan skjønne.. Men hvis du sier det skal gå, så får jeg forske litt til.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel, hvordan fikser du det?? Går ikke på min Elite iallefall..? Den kontakten jeg må bruke for å ta ut det optiske signalet kommer iveien for HDMI kontakten etter det jeg kan skjønne.. Men hvis du sier det skal gå, så får jeg forske litt til.
    Let litt i Elite esken din så finner du denne:
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Let litt i Elite esken din så finner du denne:
    Ehh.. Joda.. Har jo funnet den.. Men HDMI kontakten ligger jo rett ved siden av den "boksen" der. Mulig jeg bruker for solid HDMI kabel da. Uansett, får prøve å dra frem Eliten i "lyset" og teste litt mer. Du har altså fått til å sende ut optisk lyd og HDMI bilde samtidig? Det høres bra ut!

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •