Guitar hero --> "Rock Band".. nå med slagverker og vokalist!! :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 41
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Guitar hero --> "Rock Band".. nå med slagverker og vokalist!! :)

http://www.gamespot.com/news/6168398...om_clk=topslot

http://www.gamespot.com/news/6168388...stnews;title;0

Gleder meg sykt!! For de av oss som er halvveis musikalske, så er jo dette en kjempedrøm!! Selv spiller jeg slagverk. Jeg har kamerater som spiller gitar og som kan synge, så dette er jo helt topp! For de som vurderte selvmord når de fant ut at PS3 ikke ville støtte Guitar Hero fra PS2.... her er løsningen på problemet.

Er sykt spent på hvordan dette kommer til å bli. Glem Metal Gear Solid4. *DETTE* er grunnen til å eie en PS3!!

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste som bekymrer meg er plassen dette vil ta...
    GS: Can you go into more detail about the drum peripheral?

AR: I guess I can just say that it's a really impressive piece of hardware. I'm a drummer myself, so we weren't going to settle for anything less than something that felt like a real instrument.
    Ikke noe å ha i stua med andre ord?
    Har selv tenkt på dette ganske lenge, koble sammen Sing Star, Eye Toy, Dance Revolution, Guitar Hero og Bongotromme-spillet til playstation 2 i en stor opptreden

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De må gjøre det praktisk anvendelig. Folk har ikke plass til et enormt slagverk i stuen. Er veldig spent på hvordan de kommer til å fikse trommesett-greiene. Det må jo ha visse begrensninger. Kan jo ikke akkurat emulere Mike Portnoys Siamese Monster.

Jeg har drømt om å spille virtuelt slagverk helt siden jeg så en av de første Wii-reklamene hvor en av folkene brukte nunchuken til å spille en trommerytme. Blir kjekt å se det realisert.

Active chal sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spent på åssen dette blir ja, høres artig ut hvertfall

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Q&A: Rockin' out with Rock Band - PlayStation 3 News at GameSpot

Harmonix forms Rock Band - PlayStation 3 News at GameSpot

Gleder meg sykt!! For de av oss som er halvveis musikalske, så er jo dette en kjempedrøm!! Selv spiller jeg slagverk. Jeg har kamerater som spiller gitar og som kan synge, så dette er jo helt topp! For de som vurderte selvmord når de fant ut at PS3 ikke ville støtte Guitar Hero fra PS2.... her er løsningen på problemet.

Er sykt spent på hvordan dette kommer til å bli. Glem Metal Gear Solid4. *DETTE* er grunnen til å eie en PS3!!

Gjett om jeg skal ha PS3 nå da!!
    VG Nett - Hovedsiden skrev at det også går an å spille online med dette spillet. Jeg er litt spent på om "lægging" blir et problem. Det skal jo ikke mye tidsforskjeller før det blir umulig å spille skikkelig. Trommesettet kan jo også bli morsomt å se hvordan de får til..

([wcip]Angel: Forsto det som du er en GH-Fan Er du på Score Hero - Home)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fan av spillet ja, men jeg er ikke særlig flink. Klarer ikke Freebird på medium difficulty engang

Men nå har jeg ikke spillet selv. Jeg har bare testet det 2-3 timer sammen med noen venner, så jeg har aldri fått satt meg ned for å øve.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Gjett om jeg skal ha PS3 nå da!!
    Du klarer deg helt fint med en Xbox 360 :P

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IGN: Rock Band Preview
    While singing may seem like a lonely affair when others are rocking out on their respective instruments during the solos and breaks, you can relive all of your Stevie Nicks dreams during sections of the track with no vocals as you'll have to tap along with the beat of the song -- sort of like a tambourine -- to keep your crowd meter up.
    Gøy!

Playing the drums in Rock Band is similar to the guitar tracks -- just follow the beat and hit the correctly colored drum head. The drum kit itself is laid out with four pads in a slight semi-circle pattern on the stands. Naturally, they're not as heavy-duty as a real drum kit, but they were more substantial than I thought they would be. Being made of foam, they can really take a beating; I was playing with real drum sticks, and I'm not really known for my subtlety when it comes to pounding on things. The kit also comes with a kick pedal that simulates the bass drum, which is represented on the playing screen as a wide orange bar that fills up the full width of the drum track.

Although I play guitar in real life, I've never really put much time into the drums, so I waded in on easy difficulty. My confidence was soaring after getting 100% on the kiddie round, so I pumped up the difficulty to hard and tried it again. Whoops, my mistake! I kept dropping out of the band after failing (but keeping the beat going by tapping my drum sticks, of course). Luckily, if one person drops out of the game because they're doing poorly, the other players can "rescue" them by keeping up the groove, and I had to be saved quite a few times during my drum round on hard difficulty. There's just something about coordinating my feet with my hands that I haven't quite mastered yet, but that makes me want to play and practice even more. As a rep from Hamonix told us, "If you can play the drum parts on hard, you can pretty much play the drums."
    Dette er det jeg er mest spent på. Spiller trommer selv, og gleder meg sykt til å se hvor bra det funker i Guitar Hero. Det er jo tydeligvis store begrensninger på hvordan det kan gjennomføres. Ingen double-bass-pedal f.eks.. Men jeg er optimistisk!

All in all I had a blast playing Rock Band, and I'm definitely looking forward to getting more play time during E3. I have no doubt that this is going to be the ultimate party game, even if it will take up the entire living room.

Noen andre som gleder seg?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg ja! dette blir konge! det var snakk om 100+ nedlastbare sanger, i tillegg til de du vil starte med! syykt! et veldig dypt og morsomt spill, høres nesten for godt ut til å være sant..

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Über schef... Sing star var morro, guitar hero var utrolig morro. Jeg har i alle år vært en PC mann, men nå, ja nå MÅ jeg ha en konsoll. Ser veldig bra ut sammenlignet med guitar hero til PS2.. Smooth

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne videoen ble lagt ut på Gamespot igår

Den er nå fjernet, men Youtube har en versjon med litt dårligere kvalitet. Men dere ser konseptet.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Metallica skal være med i både Rock Band og Guitar Hero 3. I Rock Band blir det først Enter Sandman (deretter flere titler etterhvert). I guitar hero 3 blir det "One"

*glede seg*

edit:
    FY ****!! Sitter nå og hører på "One." Kommer til å ta helt av med Guitar Hero på maskingevær-delen av sangen (4.18-5.18 min uti sangen).

*despo*

Dette blir nok sangen som tilsvarer Freebird fra GH2 - en stor, lang, vanskelig finalesang med en jævlig gitar-solo på slutten

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rock band kommer til PS2

Er litt usikker på hva jeg skal gjøre nå. Rock Band var egentlig den store grunnen til å kjøpe PS3. Problemet er at PS2 ikke har et skikkelig online-system hvor man kan laste ned flere sanger i samme grad som PS3 har. Jeg kommer også sannsynligvis til å kjøpe PS3 før eller siden, og da er det like greit å ha PS3-versjonen av Rock Band. Valgets kvaler..

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått med deg at spillet er utsatt?

ITavisen | Rock Band utsatt

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Gjør meg ikke så mye. Jeg kan vente.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker jeg får Rock Band iløpet av de nærmeste dagene nå, bestillte fra ebay på lanseringsdagen
    Det blir morro! om det er noen interesserte kan jeg godt innvitere dere ivrigste i Oslo området på "konsert". ^^

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    90% av spillene mine er FPS, så følte for en forandring og plukket opp GH3 for noen uker siden. Jaggu er det moro, ja Rock Band ser enda fetere ut, så spørs om jeg ikke må teste ut trommeferdighetene mine også...

Følger det med 2 gitarer i pakka? Kan man evnt bruke GH sin hvis man føler for? Det hadde vært fint hvis de kunne "standarisere" noe av dette så vi slipper å kjøpe dobbelt opp...

I stua ligger det 11 kontrollere av diverse slag til 2 konsoller, det holder snart nå

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På cdon ser jeg at prisen ligger i øyeblikket på 1819,- med release 5.feb
    Dette kan kanskje være en pekepinn på hva Rock Band kommer til å koste i Norge. På amazon koster denne pakken 170$!

I denne pakka vil det være 1.stk Rock Band spill, 1 gitar, 1 trommesett og 1 mikrofon. Og ja, du kan bruke dine eksisterende Guitar Hero gitarer. Men jeg må jo innrømme at Rock Band gitaren er mye tøffere. Den har kun farger på toppen av halsen, så den ser mer ekte ut. I tillegg har den som man ser på bildet lenger opp her et sett med mindre knapper også lenger inne på halsen. Tror det er egne solo knapper. Rått!
    Så selv om jeg har to gitarer, kommer jeg sikkert til å kjøpe den pakka med alt i ett uansett..

Det blir helt rått. Bare å rydde plass i stua og invitere til vorspiel!

Newcomer Fez sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man søker etter Rock band på youtube så ligger det masse videoer av spillet, og folk som spiller.
    Har lest flere plasser at utsalgprisen blir liggende rundt 1500,-

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •