Guitar hero --> "Rock Band".. nå med slagverker og vokalist!! :) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    har hatt rockband noen dager nå og kan komme med noen synspunkter:
    Dette er helt klart et spill som må spilles med flere, da tar det gjerne litt av og man bør rullere på utsyret så det blir variert og utfordrende.
    Jeg har erfaring med guitarhero fra før og den biten er litt for enkel i dette spillet, og det tok litt tid før jeg ble vant til gitaren.
    Men soloene er en større utfordring i dette spillet da notene er vanskeligere å skille fra hverandre når de kommer tett.

Det er utrolig vanskelig å spille trommer, spesielt om du aldri har gjort det før, du må kordinere begge stikkene, stortromma og følge med på noter samtidig, men det er her spillet virkelig begynner å bli morro.
    hi-hat'en ( helt til venstre ) fungerer ikke alltid like bra og du mister en del noter, ikke sikker på om det er et utbredt problem med hardwaren eller hva det er.

Vokal blir vel litt som på Singstar, og er morsomt nok om du føler deg komfertabel med å synge.

Glimrende med kontinuelig nedlastbart innhold, spesielt metallica pakken som er sykt vanskelig å spille.. annbefales! S
    kal du spille alene er det nok trommer som annbefales.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    har hatt rockband noen dager nå og kan komme med noen synspunkter:
    Dette er helt klart et spill som må spilles med flere, da tar det gjerne litt av og man bør rullere på utsyret så det blir variert og utfordrende.
    Jeg har erfaring med guitarhero fra før og den biten er litt for enkel i dette spillet, og det tok litt tid før jeg ble vant til gitaren.
    Men soloene er en større utfordring i dette spillet da notene er vanskeligere å skille fra hverandre når de kommer tett.

Det er utrolig vanskelig å spille trommer, spesielt om du aldri har gjort det før, du må kordinere begge stikkene, stortromma og følge med på noter samtidig, men det er her spillet virkelig begynner å bli morro.
    hi-hat'en ( helt til venstre ) fungerer ikke alltid like bra og du mister en del noter, ikke sikker på om det er et utbredt problem med hardwaren eller hva det er.

Vokal blir vel litt som på Singstar, og er morsomt nok om du føler deg komfertabel med å synge.

Glimrende med kontinuelig nedlastbart innhold, spesielt metallica pakken som er sykt vanskelig å spille.. annbefales! S
    kal du spille alene er det nok trommer som annbefales.
    Har du det allerede??:-D
    Gud bedre nå ble jeg misunnelig, fortell mer!
    Hvordan føles kvaliteten på trommesettet? Er det noe som tåler en trøkk?
    Her blir jeg jo litt skeptisk

Og er det morro dette med end bonus? Sett noen videoer på youtube, og det virker som man kan delje løs på slutten for å samle flest mulig poeng?!
    Det ser jo helt fantastisk ut!

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Whoracle: du har nok desverre bare fått ett av de "dårlige" trommesettene.. Sjekk denne videoen: YouTube - Rock Band drums, bad model/broken

Har du importert det?

Jeg har forresten Rock Band i stua jeg også, og det er helt konge. En kompis importerte det fra USA, så får jeg låne det en stund

Til folk som vurderer å importere: ikke importer til xbox, da det ikke er sonefritt til denne konsollen!

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så igjennom låtlista til GH II og fikk lyst til å kjøpe inn denne også....men finnes den bare som en bundle med den gamle gitaren?

Edit: til xbox 360

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg importerte fra en forhandler på ebay, fordelen med ps3 versjonen er at den er sonefri ja, så det er bare å handle inn
    Jeg har ikke hatt sååå store problemer med hi-hat'n som han fyren i youtube video'n har, jeg skjønner ikke helt hva som var problemet? den var for følsom eller noe?
    Mulig jeg kan få ny fra EA om jeg gidder..

Når det gjelder big end bonus så kan du ta av ja, du får oxo egne innslag i låta hvor du kan trixe litt på egenhånd med trommer og vokal..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Ja jeg importerte fra en forhandler på ebay, fordelen med ps3 versjonen er at den er sonefri ja, så det er bare å handle inn
    Jeg har ikke hatt sååå store problemer med hi-hat'n som han fyren i youtube video'n har, jeg skjønner ikke helt hva som var problemet? den var for følsom eller noe?
    Mulig jeg kan få ny fra EA om jeg gidder..

Når det gjelder big end bonus så kan du ta av ja, du får oxo egne innslag i låta hvor du kan trixe litt på egenhånd med trommer og vokal..
    Mens man spiller et spill som dette, blir man jo ivrig. Og da slår man hardere på trommene, og den videoen beviste jo at det var en ulempe å spille hardt, for da klarte den ikke å registrere slagene, mens da han slo løsere gikk det mye lettere. Dette virket jo ikke bra. I tillegg virker det som pedalen ikke tålte så mye heller.

Kan jo håpe at de ser at den pedalen går fort i stykker, så vi i Europa får en mer solid sak. Har 360, så jeg må uansett vente

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøve å slå litt hardere en jeg pleier, og da fikk jeg samme ressultat som vist på videoen, det er uelmpen med å være først ute, får defekt utstyr, har kontaktet EA norge så får vi se om de kan hjelpe meg, EA usa har en innbyttningsplan, men de sender selvfølgelig ikke til norge..
    Men jeg klarer meg så lenge da jeg ikke er heelt lars ulrik på trommene ^^
    Pedalen virker solid nok for meg iallefall..ingen problemer med den, men som sagt så tar jeg det litt med ro..

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper EA norge vil være hjelpsomme da..
    Begynner å få til trommene jeg nå.. Klarte Tom Sawyer i går det var gøy!

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Håper EA norge vil være hjelpsomme da..
    Begynner å få til trommene jeg nå.. Klarte Tom Sawyer i går det var gøy!
    på expert eller?

Sendte EA Norge en mail i går men ikke fått noe svar enda, det er 60 dagers full returrett på utstyret, kan jo håpe det er lansert her til lands før den tid.

Du har ikke opplevd noen problemer med utstyret?
    Igår sluttet whammybaren å fungere en liten stund.. håper det bare var en bug..

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På expert ja

Trommene fungerer utmerket, men gitaren føles litt rar. Det virker ikke som om downstrumming blir registrert alltid (må slå ganske hardt for at de skal registreres). Det står om dette problemet her, og det skal være lett å reparere

Star power (overdrive) aktivering er også litt så som så. Ikke alltid den aktiveres med en gang, spesielt når jeg holder på å strumme litt raskt. Dette problemet hadde jeg med GH2 også...

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg ikke får noe svar fra EA norge så tok jeg saken i egne hender, dette gidder jeg ikke å vente på! jeg åpnet opp trommen og plukket ut sensoren, etter å ha studert litt under panseret på den så ser jeg et dårlig loddepunkt, så etter å ha loddet den fast så fungerer alt 100%
    Hvis dette er problemet mange andre opplever også, så har de som har satt disse sammen gjort en vanvittig dårlig jobb..

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at du fikk fikset det. EA Norge har nok temmelig lite med din sak å gjøre, det hadde vært mye goodwill fra deres side hvis de påtok seg noe reklamasjon av trommen.

Newcomer mitch sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøvde rock band her forleden, og det er bare til å anbefales!
    er et bra innslag i et mindre vorspiel! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rock Band - SingStar - Guitar Hero

Hei!

Ser at GH gitaren er kompatibel inn i RB, og sikkert de trådløse mikrofonene til SS også.
    Men hvordan er det? Er RB en "fullversjon" hvor SS og GH kan være enkeltstående komponenter?

Spurt på en annen måte: Er det bare å kjøpe SS nå fordi dette er et mye bedre sing-a-long spill og kjøpe RB i tillegg når det kommer, eller holder det å vente til våren og fullpakken RB?

Eivind,
    med PS3 og 106" 1080p under juletreet - :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivind H
    Hei!

Ser at GH gitaren er kompatibel inn i RB, og sikkert de trådløse mikrofonene til SS også.
    Men hvordan er det? Er RB en "fullversjon" hvor SS og GH kan være enkeltstående komponenter?

Spurt på en annen måte: Er det bare å kjøpe SS nå fordi dette er et mye bedre sing-a-long spill og kjøpe RB i tillegg når det kommer, eller holder det å vente til våren og fullpakken RB?

Eivind,
    med PS3 og 106" 1080p under juletreet - :grin:
    Rock Band er en utvikling fra Guitar Hero, ikke Sing Star. Sing Star lages vel av et annet selskap(?), og mikrofonene er ikke kompatible med Rock Band(99% sikker). Mange sier jo at gitardelen på Rock Band ikke er så bra som
    vanlig GH. Og da gjelder nok det syngingen også. Konseptet her er jo at inntil 4 stykker samarbeider om å gjøre det best mulig, du får litt av alt.
    Sing Star i hd er nok morro, men når RB kommer, vil det slå alt
    Man kjøper ikke RB for synge delen, da hadde jeg kjøpt SS nå, og så slått til våren også!

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke Sony selv som lager Singstar? Er vel derfor du ikke finner Singstar til andre konsoller...

Grunnen til at gitardelen er litt lettere på Rock Band er at Guitar Hero-spillene handler om å mestre gitar-spillingen mens Rock Band handler om å spille som et ensemble. Jeg husker ikke hvor jeg fikk denne informasjonen fra, men jeg tror det var et interview med spillutviklerne som jeg fant på Gamespot.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom jeg har hørt er Rock Band ganske så avansert, da det ikke gjelder og nynne ordene, men at det faktisk er lagt inn sensorer som merker forskjell på nynning og "ekte" synging!
    Spillet merker altså om du synger de faktiske vokalene/konsonantene... Dette synes jeg høres ganske tøft ut, når man tenker på at du også kan spille de ander instrumentene!

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *skamløs selvpromotering*

Spilte gjennom Freebird nå nettopp. Fikk 5 stjerner for første gang og 50.000 poeng mer enn jeg pleier.

http://www.angel.fenre.org/Freebird.jpg

Rimelig kult

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ojojoj

Har sett noen av klippene på youtube, dette rockband-greiene ser jo fantastisk moro ut, så nå fikk jeg det travelt med å kjøpe! Ser på ebay at de selger full pakke til ps3(mikrofon,spill,gitar og trommer) for $199 til fastpris, men det står at det er til NTSC? Vil det funke på ps3 kjøpt i norge?

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en kompis som vil selge hele pakken, til ps3..

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •