Final Fantasy XII - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det som er drastisk annerledes er fight-systemet. Ellers så ser jeg ikke de store ulikhetene? Det at "Ifrit" har skiftet navn til "Belias" ser jeg ikke på som en særlig graverende forandring.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da tross alt litt mere enn et navnskifte. Ifrit, shiva, bahamut og alle de andre summonsa er nå navna på airships, ikke summons som det en gang var. Men siden X har summons/espers fått flere attackmuligheter

Newcomer Anima sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Det er da tross alt litt mere enn et navnskifte. Ifrit, shiva, bahamut og alle de andre summonsa er nå navna på airships, ikke summons som det en gang var. Men siden X har summons/espers fått flere attackmuligheter
    Ikke glem Alexander fra FF IX :twisted:

Klarte Fafnir på første forsøk utrolig nok:-? Var en lang kamp, han har over 1mill hp. Da kan jeg ikke forestille meg hvor lang tid 50mill tar!! har gjort meg klar til Yiazmat kampen med å kjøpe fullt med X-Potion og diverse items.

Har fått Ragnarok nå forresten. Så nå er våpen arsenalet til de 3 jeg bruker mest digg!

For tiden så bruker Vaan : Excalibur
    Fran : Masamune
    Basch : Ragnarok

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alexander var med i VI og VII også.

Skammer meg over å si at av de der har jeg bare fått tak i Masamune. På tide å skjerpe seg her.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel.. jeg har ingen av dem, og jeg er på siste dungeon i spillet..

Newcomer Anima sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke spilt VI ble hekta når jeg først prøvde VII

Da var Behemoth King dø! og jeg er 500k gil rikere :lol:
    Nå er det bare Hell Wyrm igjen(tror jeg) så blir det Yiazmat:twisted:

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var FFXII rundet. Jeg klokket inn rundt 75-80 timer. Jeg gjorde ikke alle sidequests eller hunt marks. Jeg samlet ikke alle Espers og gjorde ikke noe særlig for å få tak i de beste våpenene. Slutten var lett nok slik som den var. På slutten hadde våpnene mine ca. 100 i skade og folkene mine (alle 6) lå på ca. lvl 48/49..

Jeg tror jeg skal vente til imorgen før jeg setter meg ned og skriver de store tankene om spillet. Jeg vil si at jeg er svært fornøyd med spillet. Jeg var litt skuffet over at det ikke var en epilogue etter rulleteksten, spesielt med tanke på hva som skjer i sluttfilmen. (skal ikke spoile det for de som ikke har rundet det.)

Terningkast 6 og alt det der...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en skala fra én til syv, hvor irriterende var den seige poplåten på slutten? ;p

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns ikke den var irriterende.. men den var jo komisk til tider Satt og lo godt av trommefillene. Harry deluxe.. Men det kunne vært verre. Syns musikken i X-2 var helt horribel.

Men jeg syns fremdeles at Faye Wongs "Eyes on me" er den fineste av FF-balladene.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som har lagt merke til hvor snodig det er med hovedperson-konseptet i FF12?

Ved første øyekast, så skulle man jo egentlig tro det var Vaan som var hovedpersonen, siden det er han man starter med. Men jeg føler det er flere elementer som nedtoner hans rolle i denne historien

SPOILER! Har du ikke runda spillet, så ikke les videre!!

* Han har en veldig passiv rolle i utspillingen av historien. Det virker som om det er de andre som driver historien fremover, ikke Vaan.
    * Vaan er også veldig passiv i de store film-sekvensene uti spillet. Når man først ser Vaan igjen, så blir jeg overrasket. Det er som om jeg har glemt ut at han er med i spillet engang.
    * Vaan blir ofte kritisert og "satt på plass" av de andre i gruppen, spesielt Ashe. Jeg har ikke talt hvor mange ganger det skjer, for jeg oppdaget det sent i spillet ved første gjennomspilling, men det skjer ved flere anledninger at Vaan åpner kjeften, og så sier noen "vær stille", "slutt å avbryt", osv. Vaans bidrag i gruppen er veldig liten. Ikke akkurat helte-materiale.
    * Vaan er også ganske feminin i forhold til f.eks Cloud eller Squall fra FF7 og 8 henholdsvis. Ikke at det er noe galt med en feminin/homofil hovedperson, men Vaan tilfredsstiller ikke kravene til den tradisjonelle erketypen "helt".

Grunner til at jeg mener Balthier er hovedpersonen
    * Han sier det selv. "I have the main role in our little play" (sånn ca.)
    * Det er Balthier utvikler et kjærlighetsforhold, noe som sjeldent skjer med bipersoner
    * Det er Balthier sin 'arc' som får closure mot slutten av spillet når han konfronterer faren sin. Vaan sin arc om å "become a sky pirate" er mindre sentral og mindre "viktig" enn Balthiers arc.
    * Det er Balthier som 'redder dagen' helt på slutten av spillet

Syns det er ganske snodig slikt de har gjort det. Denne "diffuseringen" av hovedrolle-typen er verken noe jeg ser som særlig negativt eller positivt. Det skaper en annen type fortelling hvor historien er mer ensemble-preget enn helte-preget. Sånn sett, så er det jo kjekt å se noe nytt.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke nytt, de gjorde akkurat det samme i FFVI.

Personlig synes jeg det er helt supert. Det gir historien mulighet til å gi like mye oppmerksomhet til samtlige av karakterene, og gir følelsen av at plotet er viktigere enn personene som driver det fremover.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Jeg spilte aldri FFVI. Dvs jeg kjøpte det til PSX når jeg var i Italia og prøvde det i ca. en halvtime før jeg måtte legge det fra meg. Jeg kom ikke forbi grafikk-barrieren. Veldig synd, for jeg har møtt på mange som hevder at 6'ern er den beste i serien.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger tips: Er ca. lvl 25 nå og jeg har kommet til Mt. Bur-Omisace. Jeg lurer på om dere vet om noen bra steder hvor jeg kan item-farme? Jeg har vært i Ogir-Yensa sandsea og samlet 99 succulent fruits, og det var verd ca. 36.000. Vet dere om noen andre steder hvor jeg kan samle verdifull loot? (med tanke på de geografiske begrensningene jeg har i Ivalice så langt i spillet). Jeg leter forsåvidt etter monstre som er lette å drepe og som gir dyr loot.

En annen ting. Vet dere om en nettside eller en guide som gir deg tips om hva som er det ultimate gear for hvert våpen. Som nevnt tidligere i threaden går ulike våpen på ulike attributes (de fleste inkluderer strength, dog). Vet dere om hvilke armors/helms/shields/accessories som booster enkelte abilities. F.eks hvis man bruker ninja swords, så vil man ha en høy styrke og høy speed. Men hva med f.eks bue og pistol. Hvilke items bør jeg bruke da? Har dere sett en guide som dekker dette?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par spørsmål:

1. Når man starter spillet, er character stats random eller fixed?

2. Hva skjer når man levler opp? Går statsen opp eller er den fixed?

3. Går de ulike stats'ene (strength, magic power, speed, vitality) opp uavhengig av spillerens handlinger og utstyr? F.eks, vil speed gå mer opp enn vitality hvis man bruker ninja sword? Vil strength gå mer opp hvis man bruker spyd?

4. Hvis stats'ene går opp ved hver lvl, hvor mye er det snakk om? Går hver stats opp ved hver lvl?

Basert på følgende informasjonen og ved å se på mine characters stats har jeg funnet ut at medlemmene i partyet bør bruke enkelte våpen.

Swords have decent Speed and good strength. Damage from Swords is calculated
    by character's strength, swords attack rating and the enemies defense.

Daggers have better speed than Swords. Damage from a Dagger is calculated
    from a character's Strength and Speed, and the enemies defense.

Axes are faster than Hammers. Damage is calculated by your character's
    strength, Vitality and Weapons attack rating.

Maces are helpful for a supportive type character. Damage is calculated by
    Weapons attack power, magick power of character and the defense of the enemy.

Measures are basically used for a upgrading weapon. Damage calculations by
    attack power of Measure and nothing else, it ignores defense just like Guns

Katanas have one best combo rate of any type of weapon, so they pretty
    awesome. Damage is calculated by characters strength, magick power, attack
    rating and opponents defense. Damage based on Magick is helpful because even
    then your support characters can deal good damage.

Ninja Swords have BETTER combo rate than Katanas, so they pretty awesome
    too. Damage is calculated by character's strength, speed, sword rating and
    enemy's defense. Genji Gloves/ Cat-Ear Hood make these swords WAAAY better.

Spears have the strongest weapons in the game. Damage calculation is
    strength, attack rating and the enemy's defense.

Poles are another weapon that have a high combo rate. Damage calculation is
    character's strength, attack rating of Poles, and against enemy's magick
    defense(other than the normal defense)

Rods can add Magick Power to your character. Damage calculation by
    character's strength, attacking rating, and enemy's defense.

Staves increase magick power, they power up the elemental type that the staff
    is. Damage calculation by character's strength, magick power, attacking
    rating, and enemy's defense.

Bow damage is affected by weather in the area, such as Rain in Giza Plains.
    Damage calculations by character's strength and speed, arrows strength, and
    enemy's defense. Bows give no Added Effects or Evasion.

Crossbows can miss, but not very often. Damage calculation by character's
    strength, crossbows attack rating and bolt power and enemy's defense.
    Crossbows give no Added Effects themselves, but Bolts can.

Guns are a slow weapon type, but 100% accurate. Damage calculation by attack
    power of gun and ammo. Note-It doesn't matter about enemy's defense. It
    pierces right through.

Hand-Bombs can do massive damage OR little damage. Damage calculations by
    character's strength and vitality, attacking rating of hand-bomb and the
    enemy's defense. Hand-Bombs don't Evasion or Added Effects.

Vaan: Sword/axe
    Balthier: Guns/handbombs
    Fran: Bow/Crossbow
    Basch: Ninja Sword
    Ashe: Mace/Katana/staves (staff booster spells, så staff-brukere er ikke melee-fightere)
    Penelo: Mace/axe

Jeg tok en grundig titt på hvilke stats de ulike folka mine hadde, og hvilke stats de ulike våpen-typene krevde og fant ut at dette var den beste løsningen for mitt party. Men nå vet jeg jo som sagt ikke om den statsen jeg har på mine folk nå som de er ved lvl 25 er det samme som dere andre har.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen gode tips på å ta Ultima Esper? Jeg er ca. lvl 47. Jeg prøvde nå nettopp men klarte det ikke. Jeg har ikke anti-holy gear på meg, så det er kanskje det som er grunnen. Holijya-spellet hennes dreper alle i partyet utenom Balthier. (Han ligger ca. 8-10 levler foran resten av gjengen). Selv med bubble tar holy-spellet hele gjengen.

Eneste som er null problem er å gjøre nok skade. Jeg har både zodiac og dark-våpen (som Ultima er svak mot). Tok meg ca. 20 sek å få helsen ned til 50%. Problemet er at jeg ikke er slåssbar etter det. De få som overlever angrepene har status ailments opp i rævva. Alt fra reverse til det som verre er... Hvordan fikse? Har ikke skaffet ribbon enda.

Er det mulig å ta Ultima uten anti-holy / ribbon-gear?

Newcomer n0en sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Akkurat Drept Yaizmat. Mangler bare å drepe Omega, Ultima og få runnet fishing mini game.
    De jeg bruker:
    Vaan lvl99 - Masamune- Grand Armour - Magepower Shisak - Genji Gloves: DMG
    Baschl vl99 - Tournesol - Grand Armour- Magepower Shisak - Cat ear Hood: DMG
    Ashe lvl99 - Ultima Blade - Grand Armour - Magepower Shisak - Cat ear hood: HEAL/DMG

De tre er i lvl
    Fran: 99
    Balthier: 99
    Penelo: 85

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende.

Jeg er på vei gjennom min 3. gjennomkjøring av spillet og denne gangen bruker jeg bare 3 spillere: Vaan (Masamune), Bal,thier (Zodiac Spear) og Ashe (Masamune). Alle er lvl 99. Har nettopp tatt Ultima, men sliter med Omega. Har tatt alle espers utenom Chaos. Kommer ikke til å røre Yiazmat og fishing game. Det har jeg ikke tålmodighet til. Når jeg har rundet spillet for 3. gang låner jeg det bort til noen venninner. Da anser jeg meg selv som *ferdig* (for denne gang)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •