800 kr for PS3-spill?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer Jørgen gk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

800 kr for PS3-spill?

Ikke nok med at PS3 er blitt utsatt gang på gang. Det sies nå at når konsollen først kommer, så blir ikke spillene så billige heller! Veiledende pris er 800 kr for et spill, noe som kan bli i meste laget for de fleste..

http://www.dagbladet.no/weblogg/blog...yne/post/16792

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette virkelig prisen vi er villige til å betale for det som hvert øyeblikk slutter å være neste-generasjons spill?
    Øøøøøhhh......Nei.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste det der jeg også. Nekter å tro at Sony kommer til å prise spillene så høyt. Og hvis de gjør det, er det utvilsomt på grunn av høye produksjonskostnader.

Men uansett virker det som det er nok av Sony-fanboys der ute som helt sikkert gladelig hadde betalt godt over 1000,- for ett spill...

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis det er 1 høvding som skal til for at jeg får Metal Gear Solid så får det heller gå....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo bare bullshit priser det der, kommer til å koste det på dei dårligste netthandlene og sånt, elkjøp og sånne butikker kommer dei til å gå for 499 eller 599 =)

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel standard prispolitikk for å skumme de som "bare må ha" det nyeste som kjapt som mulig.

Folk ligger av en eller annen grunn i kø for å skaffe seg konsoller og da er det vel stor sannsynlighet for at de samme menneskene brenner av noen kroner på et spill mens de er igang.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Dette er vel standard prispolitikk for å skumme de som "bare må ha" det nyeste som kjapt som mulig.

Folk ligger av en eller annen grunn i kø for å skaffe seg konsoller og da er det vel stor sannsynlighet for at de samme menneskene brenner av noen kroner på et spill mens de er igang.
    Ja, får da for guds skyld håpe på det. Ellers vil det bli en dyr affere.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Leste det der jeg også. Nekter å tro at Sony kommer til å prise spillene så høyt. Og hvis de gjør det, er det utvilsomt på grunn av høye produksjonskostnader.

Men uansett virker det som det er nok av Sony-fanboys der ute som helt sikkert gladelig hadde betalt godt over 1000,- for ett spill...

Pengene går vel ikke til Sony, men heller selskapet som produserer spillet...

Og 800kr for et spill er ingenting nytt. Jeg kjøpte Final Fantasy VII til Playstation for 799 på Fona i Stavanger, og det hadde jeg ingen problemer med.

1000kr for et bra spill er egentlig ikke så dyrt hvis man tenker på hvor mange hundre timer underholdning man får ut av det.

Hvis det viser seg at spillene koster rundt 800-1000kr så syns jeg ikke det gjør noe. Det betyr at folk er mer picky med spillene de velger å kjøpe. Det betyr at bare de beste spillene blir solgt. De som er dårlige og de som er midt-på-treet vil slite sterkt fordi veldig få folk kommer til å kjøpe spillene deres. Den darwinistiske teori om survival of the f|ttest* tilsier da at bare de beste spillutviklerne vil overleve, og man vil sitte igjen med bare gode spill til slutt. Alle vinner!

Men jeg er nok redd for at prisene ikke vil bli så 'stive' som dette.

1. Man kan alltids bestille spillene fra USA eller Jersey (Play.com), og da vil spillene sikkert ligge på ca. 50% av den norske utsalgsprisen.

2. Etter x antall måneder når spillet har gått platinum så halveres prisen uansett. Er ingenting som tilsier at man må kjøpe spillene med en gang de kommer ut.

* *****st. Seriøst, AVforum: vær så snill å fjern disse åndsvake ordfiltrene. Det er jo så tåpelig at det halve kunne vært nok!

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Satyr
    Ja, får da for guds skyld håpe på det. Ellers vil det bli en dyr affere.
    Skulle tro at de faller i pris ganske fort etter lansering. De skal jo tross alt konkurrere med andre konsoller der ute i samme marked.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper prisene havner på 5-700 i starten. Å selge stort dyrere enn Xbox 360 er neppe noe sjakktrekk da spill som dukker opp på begge konsoller sannsynligvis vil se tilnærmet like ut. Noe jeg synes er litt interessant er hvordan folk klager over prisøkning på spill, siden det igrunnen har skjedd fint lite på den fronten.

NES: 600, falt mot slutten (da snakker vi rundt 1993) ned mot 500
    SNES: Absolutt billigste 600, de fleste rundt 800. Husker Street Fighter 2 kostet 898
    PlayStation: 5-600 nesten hele veien. Her fant vi også første lavprisserien, Platinum. Nintendo og Sega hadde aldri gjort noe slikt
    Nintendo 64: 6-800
    PS2, Xbox, GC: 5-600

Så, bortsett fra en peak på begynnelsen nittitallet har prisene holdt seg på stort sett det samme i 20 år. Har ikke lønninger og prisnivå gått litt opp siden da? For ikke å snakke om kvaliteten (rent teknisk iallefall) på spillene?

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    800 kr for spill= lite sannsynlig.

Btw, stikk på den offisielle ps3 tråden for fyldig breskrivelse av hva vi kan forvente ved ps3 lansering ++

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    1000kr for et bra spill er egentlig ikke så dyrt hvis man tenker på hvor mange hundre timer underholdning man får ut av det.
    Støtter dette fullt ut, men syntes att dette uansett er en drøy pris. Jeg er ikke den som spiller mest da så jeg skal ikke klage, men jeg har jo en x-box da Det er for mange som skal ha en del av kaka desverre..:???:

Syntes uansett att spillet bør være usannsynlig bra dersom jeg skal legge ut 800 kroner for ett spill..

Newcomer EyeS sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har troa på at toppspillene kanskje får en slik pris , men ettehvert vil nok prisen falle til et mer allmen akseptert nivå. Men f.eks komplett har to spill inne nå og de har fått en pris på 599.

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker jeg ga 800kr for Flashback på Megadrive for mange år tilbake. Det svei, men det var verdt hver krone Angrer ikke på valget (sto mellom det og Virtua Racing til 1000kr(!)).

Det blir nok dyrt ved lansering, deretter faller det nok ganske fort ned mot rundt 500-600kr. Det er ingen upris så lenge spillet er bra. Jeg har masse spill til PS2´en, men det er kun en liten håndfull jeg fremdeles spiller.

Active clsc-215 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    husker noen prisen på Need for speed underground 2 kom ut?

jeg betalte 695,- på elkjøp, og i dag, 2 år senere? koster det 100lappen.
    spill er dyre når de kommer ut.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreldrene mine kjøpte jo streetfighter 2 til nintendo 16bit for 850kr. det er maaaaaange år siden det

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå selger EB Games, som også har lokaler i norge, Resistance:
    Fall of Man til ps3 for $59.99 som i følge valutakalkulatoren til dnb.no blir til 360,53 kr. Legg på litt til siden vi er i norge, så tviler jeg sterkt på at prisene vil overstige 500kr.

Men man vet jo aldri, men da er det ikke sony sin feil tror jeg.

Newcomer Jørgen gk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clsc-215
    husker noen prisen på Need for speed underground 2 kom ut?

jeg betalte 695,- på elkjøp, og i dag, 2 år senere? koster det 100lappen.
    spill er dyre når de kommer ut.
    Det som er er at når spillet er 2 år gammelt, har grafikk, lyd o.l vanligvis stiget betraktelig på andre spill. Sammenlignet med andre som er på markedet, er spillet dårlig... Ofte ikke verdt mer enn 100 kroner, altså.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

det blir i tilfelle døden for pl3 da xbox360 spill ligger på 4-500.- på elkjøp

Active clsc-215 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jørgen gk
    Det som er er at når spillet er 2 år gammelt, har grafikk, lyd o.l vanligvis stiget betraktelig på andre spill. Sammenlignet med andre som er på markedet, er spillet dårlig... Ofte ikke verdt mer enn 100 kroner, altså.
    ja, skjønner det! men allerede 2 måneder etter att spillet ble lansert kosta det 300,-

så PS3 spill koster nokk en del i begynnelsen.
    jeg vet ikke hva PS2 spill kosta når PS2 kom ut, men var sikkert ikke billig.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •