Destruction Derby Arenas forsinket? Alternativer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Destruction Derby Arenas forsinket? Alternativer?

Ser utgivelsesdatoen på dette er endret til 20. februar på DVDStrax.
    Hadde jo håpet å få det i år...
    Tips til andre online-spill der man kan ødelegge? :-) Har sett på Hardware:Online Arena, og Twisted Metal Blacknline, men har ikke prøvd dem. Noen som har noen erfaringer?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hardware mener jeg har blitt godt mottatt, men har ikke spilt det selv.

Angående Twisted Metal: Når Twisted Metal Black dukket opp i 2001, hadde jeg gledet meg til det siden 1997, da det forrige spillet i serien kom hit. Så fant jeg ut at spillet var til de grader sensurert; de hadde kuttet ut alle cutscenes (hva er da poenget med story mode?), og en bit der man kunne skyte ned et fly så det krasjer inn i en skyskraper var fjernet (spillet var selvfølgelig allerede ute i USA før 11.september, men oss europeere kunne jo ta oss nær av slikt). Derfor bestemte jeg meg for å boikotte hele greia.

Twisted Metal Black Online er jo en annen sak, siden det er kun multiplayer, men jeg har et par betenkeligheter her også i forhold til USA-utgaven: I USA er spillet gratis, du får det med nettverksadapteren. Her på berget koster det 350 kroner. Hmm.

Spillmessig er det nok helt kurant. Merkelig nok har det fått toppkarakterer i nesten samtlige amerikanske tidsskrift, mens mottakelsen har vært mer lunken i Europa, selv hos dem som anmeldte en importert utgave. Men er det biler og skyting du vil ha, tror jeg nok dette uansett er det beste valget.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt gleden av å fått prøve Destruction Derby Arenas i noen måneder allerede og kan vel komme med min egen personlige test av spillet. Førsteinntrykket av spillet er desverre ikke særlig godt, en er for det første veldig avhengig av at spillerne du spiller mot er modne nok til å ikke bare gå inn for å ødelegge for andre. Dette gjelder selvsagt også andre nett-spill, men er veldig påfallende i dette spillet.

For å ta et eksempel inneholder spillet en del baner allà vanlige bilspill hvor poenget er å kjøre raskest, samt sanke poeng ved å krasje med andre spillere og plukke opp forskjellige ikoner langs banen. Greit nok det, men spillet tilbyr deg også å kjøre banen begge veier. Dvs at alle som ikke er med i toppen av løpet helt fra starten av da ofte snur rundt og kjører motsatt vei i stedet, med det formål og kun ødelegge for andre. Dette er veldig irriterende!

Det er også mange "arenas" i spillet hvor du kjører rundt på et lukket stadium for å meie ned andre motstandere. I lengden blir dette temmelig kjedelig og ikke særlig underholdene. Man kjører rett og slett rundt uten mål og mening. Men dersom en liker slikt er det selvsagt grei underholdning i noen timer i alle fall.

Grafikken i spillet kunne det vært sagt mye om, men helt "state-of-the-art" er det ikke.. Ok for å være et playstation-spill er det vel greit nok, men sammelignet med f.eks. GT3 blir det heller dårlig. Spillet er vel heller aldri tiltenkt å skulle være "naturtro" og "ekte" og det er vel derfor det ikke er lagt i så mye penger i dette. Grafikken er med andre ord ikke særlig realistisk, men det er heller ikke derfor man kjøper dette spillet. Siden det på avforum er mange som har koblet playstation-maskinen sin opp mot en prosjektor kan jeg vel kommentere dette også. Spillet blir mer morsomt å spille opp mot en stor skjerm, men man ser også desto mer av playstation-maskinen sine svakheter. Grafikken blir med andre ord enda mer grovkornet og urealistisk. Har selv en tendens til å bli svimmel og få vondt i hodet av å spille playstation spill på lerret, med dette spillet fikk jeg ikke disse symptomene.

Lyden er det ikke så mye å si om. Den er akkurat hva en kan vente av denne typen spill. Noe sånn mellom-irriterende teknolyd med andre ord, men den fungerer helt greit. Kvalitetsmessig er det ikke akkurat noe å rope hurra for. Surround finnes ikke.

Det mest positive med spillet er at bilene er lette og kjøre, gir god fartsfølelse og det er en bra balansegang mellom styringen/handlingen på bilen og realisme (vanskelighetsgrad). Når motstandarne er gode er det unektelig morro og kjøre farts-banene, spesielt når man etter et skikkelig tett og hardt løp vinner med ett tidels sekund

Ettersom ps2 spill har blitt så vanvittig dyre er jeg selv avhengig av at de få spill-titlene jeg kjøper gir veldig mye underholdning og valuta for pengene. Destruction Derby Arenas er et underholdene spill, men det blir litt for fort forutsigbart og dermed hyllevarmer. Hadde jeg funnet spillet i tilbudshylla til rundt 250 kr hadde jeg ikke nølt med å kjøpe det, men 600 kr er det rett og slett ikke verdt!

Karakterer:
    Grafikk: 3/10
    Lyd: 3/10
    Spillkontroll: 8/10
    Underholdningsverdi: 7/10
    Valuta for pengene: 2/10

Totalt: 4/10

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg