ps2 på hitachi tx 200, rgb?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer -dax- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ps2 på hitachi tx 200, rgb?

Jeg tenkte å teste litt gamecube og playstation 2 på min nye projektor. Jeg har komposittkablene som fulgte med begge konsollene, men også rgb-scart til ps2.

Det ser jo mildest talt jævli ut gjennom kompositt, så jeg lurer på om det finnes noen overgang fra rgb-scart til f.eks. vga? Jeg vet at det finnes komponent-kabler til begge konsollene, men tenkte å høre om dette først (pluss at det virker som gamecube-komponent er mer eller mindre utryddet).

Et annet alternativ ville kanskje vært s-video. Noen som kan uttale seg om kvalitet?

Har fortsatt en håndfull ps2- og gamecube-spill jeg må igjennom før konsollene pensjoneres, og jeg vil gjerne oppleve de noe bedre enn med det grøtbilde jeg får nå.

Thanks..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg kan si er at du bør gå for RBG eller komponent. S-video er bedre enn kompositt, men RGB er bedre enn de igjen. Her har du en billig komponentkabel.

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan hende du kan lage deg en overgang fra RGB-scart til vga input. Synkroniseringssignalet sendes da inn på komposittpluggen - sjekket litt rundt dette når jeg funderte på denne løsningen tidligere. Testet aldri dette i praksis så jeg vet ikke om det faktisk vil kunne fungere...

Lang historie -> kort histore: kjøpte komponentkabel til 99kr Siden projektoren min har lavere oppløsning enn tv'en er det ikke godt å si om det er noe dårligere, men det tviler jeg på. Kjøp kabelen som har blitt foreslått

Har også komponentkabel til Gamecube, men denne måtte jeg kjøpe via en utenlandsk nettbutikk, tror den endte opp med å koste rundt 400kr (original Nintendo-vare). Etter at Windwaker var gjennomspilt har jeg ikke brukt GC'en så mye Venter på neste spill i Legend of Zelda serien...

Oppdatering: vanskelig å oppdrive en sjappe som har GC-komponent kabelen på lager nå om dagen...

Newcomer -dax- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    Har også komponentkabel til Gamecube, men denne måtte jeg kjøpe via en utenlandsk nettbutikk, tror den endte opp med å koste rundt 400kr (original Nintendo-vare). Etter at Windwaker var gjennomspilt har jeg ikke brukt GC'en så mye Venter på neste spill i Legend of Zelda serien...
    Ja det virker så og si umulig å få tak i komponentkabel til gamecube. Hvor var det du kjøpte?
    Jeg skal jo selvfølgelig kjøpe "revolution" når den kommer, så jeg er egentlig ikke så hypp på å bruke for mye penger på gamecube'n. Jeg spiller heller det nye Zelda på rev enn cube.

Prisen på komponentkabelen til ps2 er jo fin, så jeg går vel for den.

EDIT: sorry, så ikke linken til lik-sang ops:

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0