Program som renser RAM brikkene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Program som renser RAM brikkene?

Hei, jeg lurte på om noen vet om et program som man kan bruke til å "renske" rammene automatisk mens pcen står på, slik at man for bedre ytelse. Så slepper man å vente med å "renske" ram brikkene ved å slå av datamaskinen.

takk- :smile:

Newcomer gekko4u sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    beste er nok å starte maskina på nytt eller kjøpe mer ram :-)

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes mange slike små programmer som gjør dette for deg! De jeg kommer på i farten er Ramidle og Rambooster

Newcomer StianLarsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei,

Anbefaler å at du skriver msconfig i run feltet i start menyen.

Her kan du luke ut alt grafset som starter opp sammen med maskinen og tar opp minne.

Stian

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner på hvordan du skriver innlegget, at du antakeligvis har ganske lite ram.. den greieste måten å få opp ytelsen på da, er ikke programmer som fjerner alt mulig rart fra ram og over i swap, men å rett og slett bruke 3-400kr på en 512MB brikke som vil gjøre underverker i forhold. Hvis du oppgir specs på maskinen så kan vi jo sikkert hjelpe deg med å finne riktig type ram også

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp så du har 2 gig, hvis maskina er nokså ny, da blir den ikke ramtørst på ei stund...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    Jeg skjønner på hvordan du skriver innlegget, at du antakeligvis har ganske lite ram.. den greieste måten å få opp ytelsen på da, er ikke programmer som fjerner alt mulig rart fra ram og over i swap, men å rett og slett bruke 3-400kr på en 512MB brikke som vil gjøre underverker i forhold. Hvis du oppgir specs på maskinen så kan vi jo sikkert hjelpe deg med å finne riktig type ram også

Jeg har nok av ram, er ikke det det ligger på. Jeg har 1 gb med nokså gode brikker Men lurte bare på om det fantes slike programmer som gjør ytelsen enda bedre men takk

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, dersom du absolutt ikke vil bruke rammen du har kjøpt så kan du jo forsøke å tvinge Windows til å swappe alt minne til disk. Eller så kan du kjøre en helt ren Windows innstallasjon, totalt strippet for programmer og patcher. Lykke til...

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel mange ganger slik at man ser på ubenyttet og ledig ram som en fordel på PCen og derfor ønsker å bruke programmer som frir opp ram. Men så lenge man ikke går full og pcen må benytte hardisken som ram, er vel egentlig det at PCen nettop benytter området i ram fullt ut mer å foretrekke egentlig, og prosessene slipper å lese og skrive til de mye tregere og mekaniske lagringsmedier å foretrekke. Det å ha 1GB ram man hele tiden bare bruker 10-20% av og bruker swapfila på disken til å ta seg av ram jobbingen, ser jeg på som en dårlig måte å kjøre en pc på, dersom man er ute etter god ytelse.:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første du bør gjøre er å skru av alle tjenestene du ikke trenger. Det gir langt bedre resultater enn applikasjoner som Rambooster, som stort sett bare gir deg en bra "feel good"-stemning fordi det er et ikon e.l. som indikerer at programmet har frigjort endel minne. I praksis har disse programmene i beste fall svært liten virkning.

Skru av tjenester, rydd opp i registeret og defragmenter diskene. Da er du i mål mtp. ytelsesforbedringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange slike programmer og noen av de har en viss funksjon. Problemet er at om du har for lite ram gjør de bare vondt værre da de krever minne for å kjøre. Har man en gammel pc lønner det seg definitivt å gå for et operativsystem av samme årgang... å kjøre windows xp på en p3 450-500 m 256 minne fungerer men maskinen vil garantert knele om man begynner å kjøre "tunge" programmer i tillegg. Personlig bruker jeg konsekvent linux på eldre pc-er.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Memturbo
    Eneste jeg kommer på i farten.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av { € Paul € }
    Hei, jeg lurte på om noen vet om et program som man kan bruke til å "renske" rammene automatisk mens pcen står på, slik at man for bedre ytelse. Så slepper man å vente med å "renske" ram brikkene ved å slå av datamaskinen.

takk- :smile:
    Om du bruker det, kvitt deg med MSN Messenger og installer en alternativ klient. Det programmet startet som enkelt og lite, men har vokst til et monster som knasker i seg både RAM og CPU-ressurser.

Newcomer Verinoloth sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RAM er til for å brukes. vil du ha ledig RAM så ta den ut av PCen og heng den på veggen.

RAM = random access memory.

MvH Verinoloth

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •