PS2-spill til barn (fra 3 år)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS2-spill til barn (fra 3 år)

Hei.

Etter at kona er blitt frelst på Singstar, så er PS2 på vei inn i heimen. Selv er jeg ganske ny på dette med gaming-konsoller.
    Jeg har fått med meg dette med eye-toy, men for meg blir det mer en leke, og mindre et spill. Og leker har barna nok av.
    De er nå 3 og 6 år gamle, og jeg husker jo de gamle Sonic-spillene, og mener noe sånt kunne passe, altså ikke-voldelige 2D plattformspill. Men såvidt jeg kan se har det meste blitt 3D. For meg virker det vanskeligere å håndtere for små barn, men jeg tar gjerne imot andre erfaringer her. Vet de gamle Sonic-spillene fortsatt er tilgjengelige, men både lyd og bilde er jo temmelig retro og nyttegjør seg jo ikke alt det som PS2-boksen kan by på av relativt lekker grafikk.

Så derfor: Noen som vet om gode, moderne spill for barn i alderen 3+ som har et ikke-voldelig element av konkurranse og som er lett å bruke?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner en oversikt hosGamespot

Hvis du ser under "genre" ser du om det er 2D eller 3D
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2D er ut, er jeg redd, det som finnes igjen her er nisjeprodukter for nostalgikere som vokste opp med det, og da trenger man ikke ta hensyn til språk eller billedbruk. Likevel, denne kunne jo være noe:

http://ps2.ign.com/articles/563/563266p1.html

Men som du selv sier, en anelse utdatert.

Ellers er Ratchet & Clank-spillene en mulighet, selv om de er mer voldelige. Katamari Damacy har også fått toppkritikk over hele planeten, men jeg har ikke testet det selv.

Et problem med spill er at de gjerne blir umulige å skaffe 2+ år etter lansering, med mindre det er snakk om pengesterke titler. En film fra 2001 er ikke akkurat vrien å få tak i, men et spill fra samme år...lykke til. Hadde det ikke vært for det ville jeg anbefalt Klonoa og kanskje Freak Out.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor skarp en 6 åring er på spill, men Psychonauts er et fint spill med tanke på at det er ikke spesielt voldelig, artige figurer osv, men litt vel vanskelig for en 6 åring regner jeg med (håper jeg siden jeg måtte tenke grundig noen ganger )

Racthet & Clank er jo et gøyalt spill for alle! Skyting, men snill skyting!

Edit: Det siste er det derre dyret med robot som kan brukes som propell? Hvis ikke så trekker eg d siste tilbake

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ape Escape! Tror Ape Escape 3 kom ut nylig, verdt å ta en kikk på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et supert spill, dog ikke 2D; "Sly 3 - Honor Amongst Thieves".Det er det desidert mest populære barnespillet til PS2. Aldersmessig er det midt i blinken og som en ekstra bonus har det både norsk tekst og tale! 8-)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle de gode tipsene. Skjønner vel at 2D plattform er litt ut... Har tittet på Sonic Mega Collection som det lenkes til lenger opp, men grafikken i de gamle Sonic-spillene er definitivt ikke dette årtusenet verdig.

Så derfor må jeg da heller si at jeg legger vekt på dette istedenfor at det er 2D plattform:
    - enkel spillbarhet for de aller minste
    - ingen vold (hva mener dere med "snill skyting?")
    - moro å spille sammen, gjerne med konkurranseelement eller samspill

Har noen av dere forresten barn i omtrent samme alder som mine (3 og 6)?

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eyetoy er jo genialt til barn, gutta her i heimen storkoser seg...ellers er en gammel schläger som lego racers meget bra

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare få si at de spilla som er anbefalt for din 3+ år gamle unger er for vanskelig til de.
    Selv har jeg en på 4, han får spille PS2 nå og da, men da går det på OLE BRUM spillet.
    Dette er for utenom å være engsjerende også lærende.
    Barna får prøve seg på å samle inn tall i riktig rekkefølge og for de litt vidrekommende også bokstaver og stavelser.
    Dette foregår selvfølgelig i kjente miljø fra 100meter skogen og ole brum treffer alle sine venner på turen. Honingkrukker man samler inn gir ekstraliv og hvert brett har en god story.
    Men skal du ha en god maskin til barna anbefaler jeg deg å kjøpe V-Smile på Toys r' us den koster 598,- og spillene 198,-
    det er ikke akkurat på nivå med ps2 for de voksne men her leveres det kun spill i sjangeren nevnt ovenfor. Det er Disney som står for denne maskinen og spillene og de handler derav selvfølgelig kun med kjente disney temaer. ole brum, løvenes konge, den lille havfruen, toy story, mikke etc. Spillene er oppdelt i forskjellige alderstrinn.
    I tilegg er det en enkel Joystick med spake og en stor action knapp, vår 4 åring har mye større nytte av denne en en ps2 eller vår xbox som enda er inviklet for ham å bruke.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    - ingen vold (hva mener dere med "snill skyting?")
    Ingen monster, ikke mennesker og ikke blod, heller en tendens til å forsvinne når de skytes med morsomme våpen osv...

Men spillene blir nok litt vanskelige som nevnt over her...
    Til 3 åringen må man vel kanskje satse på sånne spill der man lærer litt osv sånn som Geiri sier???

Har desverre ikke unger selv, men folksa har passet på to jenter i mange år, n å er de 4 og 6 år gamle...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som geiri sa i forrgie post : "Men skal du ha en god maskin til barna anbefaler jeg deg å kjøpe V-Smile på Toys r' us den koster 598,- og spillene 198,-"

er helt enig med han i det, har 2 barn selv, 3 og 4 , pg de begge har lært mye av dette spillet

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    guttungen min var 3 år når han spillte lego racers, spyro the dragon.

ellers kan du se på www.barnevakten.no for spillanbefalinger til forskjellige aldersgrupper

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den siden var fin, mons ivar. Det var lett å søke fram en liste over anbefalte spill for playstation 2.

Newcomer MadMan69 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i samme situasjon som trådstarter her, bare med litt større barn. Vurderte å sloss for en Xbox 360 som julegave til huset (kanskje mest for min egen del :???: "Til: far, Fra: far") men droppet det siden det så ut til å være lite/ingen barnevennlige spill tilgjengelig for gutta våre på 5 og 8.
    Et annet element som jeg synes er litt viktig, er det sosiale, dvs. hvilke konsoller og spill kameratgjengen har. Ikke at kun dette skal være avgjørende, men for ungene er det jo viktig å føle tilhørighet. Av denne grunn vurderer vi/jeg å kjøpe en utgående konsoll som PS2, siden alle i kameratgjengen til junior har denne. Av samme grunn virker Disney-konsollen litt for proprietær, selv om den sikker er barne- og brukervennlig nok.

Forøvrig glimrende den barnevakt.no-siden. Litt OT riktignok, men for PC kan jeg klart anbefale Lek & lær-spillene, disse går stadig hjemme hos oss.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil absolutt anbefale alle tre spillene i "Sly"-serien. De er veldig populære hos guttene hjemme (3, 4 og 6 år). Som regel er det størstemann som spiller mens de to minste ser på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •