plutselig begynner spillet å hakke??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

plutselig begynner spillet å hakke??

Jeg spilte fifa 05, over ett år.. en dag så sammlet flere av oss til nettverk-spilling, så begynnte morro'a, etter det så har min pc oppført seg vanskelig, fifaspillet hakker volsomt (noen bilder så kan det ta 10 - 15 sek. til neste bilde) Hva har skjedd, må jeg formatere hele maskinen? har prøvd på systemgjennoppretting men det fungere ikke..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du skjekket bakgrunns programmer? skjekk at du ikke har noen tunge programmer som kjører i bakgrunnen.

Dette gjør du ved å trykke ctrl+alt+del
    da finner du alle prosesser sm kjøres.

Teste spyware, og virus scan?

Newcomer a_strann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du hadde fått bedre dekning av spørsmålet dersom du hadde stilt det på vårt lands dataforum .
    Kan vel anbefale å kjøre virus scans og "renske litt opp" på pc'n. (AD-Aware)
    Hvis ikke dette hjelper, kan du ta kontakt med IT gutta på mitt tidligere forum som er nevnt over her. Der er du garantert å finne en løsning på programmet.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ikke se bort ifra at du har fått noe drit av en av de andre maskinene på nettverket.... Fort gjort!

Prøvd andre spill? En reinstallasjon av spillet kan jo gjør seg, skal la seg gjøre uten å fjerne alle save games....

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    formatering er alltid gøy

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Formatering er noe herk, ihvertfall for oss som har nært sagt hele livet inni denne lille blikkboksen vi kaller for datamaskinen.. Tar lang tid å installere de nødvendige applikasjonene etter formatering.. Eneste positive er at systemet går mye raskere.. Pc eksperter anbefaler at man formaterer diskene og installerer operativsystemet MINST en gang i året..

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a_strann
    Formatering er noe herk, ihvertfall for oss som har nært sagt hele livet inni denne lille blikkboksen vi kaller for datamaskinen.. Tar lang tid å installere de nødvendige applikasjonene etter formatering.. Eneste positive er at systemet går mye raskere.. Pc eksperter anbefaler at man formaterer diskene og installerer operativsystemet MINST en gang i året..
    Hørt om Norton Ghost?

Det du gjør er å legge inn alt av drivere og programmer som du vil ha i en FERSK innstallasjon. Ghost så denne ferske innstalasjonen og spar den på en dvd. Når du vil formatere, legger fører du imaget over til C: og du har en fersk windows innstallasjon med alle dine office pakker og hva som måtte være

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, har det selv.. Men har aldri benyttet meg av dette.. Skal snart foreta en formatering av alle diskene.. Det blir litt av en problematikk med lagringskapasitet mens en disk formateres, i og med at jeg ikke ønsker å miste innholdet på enkelte av diskene og de fleste diskene er fylt ganske fullt opp..
    Har henholdsvis:
    2 stk Harddisker IDE på 200GB hver..
    2 stk Harddisker SATA på 400GB hver..
    1 stk Ekstern Harddisk på 160GB..

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, har det selv.. Men har aldri benyttet meg av dette.. Skal snart foreta en formatering av alle diskene.. Det blir litt av en problematikk med lagringskapasitet mens en disk formateres, i og med at jeg ikke ønsker å miste innholdet på enkelte av diskene og de fleste diskene er fylt ganske fullt opp..
    Har henholdsvis:
    2 stk Harddisker IDE på 200GB hver..
    2 stk Harddisker SATA på 400GB hver..
    1 stk Ekstern Harddisk på 160GB..
    Hvorfor formatere Harddisker du kun bruker til lagring? Det er jo kun Windowsinnstallasjonen som "egentlig trenger" å formateres. De som brukes for medieinnhold klarer seg fint med en defragmentering. Og det finnes bedre alternativer enn den innebygde defrag til windows. Og om jeg ikke husker feil så trenger en defragmentering at du har 15% ledig lagringsplass på harddisken. Det burde vel ikke være noe problem å få til?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje en ide' å installere driverne på nettverkskortet på ny, eventuelt se om det finnes nyere drivere.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Kanskje en ide' å installere driverne på nettverkskortet på ny, eventuelt se om det finnes nyere drivere.

det er ikke nettverket som er problemet men at pc'en hakker... har ingen ting å si om jeg kjører virusscaner eller firewal osv. det hakker uansett..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arnis
    Hvorfor formatere Harddisker du kun bruker til lagring? Det er jo kun Windowsinnstallasjonen som "egentlig trenger" å formateres. De som brukes for medieinnhold klarer seg fint med en defragmentering. Og det finnes bedre alternativer enn den innebygde defrag til windows. Og om jeg ikke husker feil så trenger en defragmentering at du har 15% ledig lagringsplass på harddisken. Det burde vel ikke være noe problem å få til?
    Jeg liker no å renske opp alt når jeg først er i gang.. Det er anbefalt at det skal være 15% igjen ja, men du kan kjøre den uansett.. Liker ikke windows' defragmentasjon.. foretrekker speed disk fra Norton System Works..

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er ikke nettverket som er problemet men at pc'en hakker... har ingen ting å si om jeg kjører virusscaner eller firewal osv. det hakker uansett..
    Jeg forstår det, men nettverket kan i teorien gjøre pc'n din treg. (har erfaring med det selv) Alt er akkurat likt om pc'n din ikke henger på nettet også?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg forstår det, men nettverket kan i teorien gjøre pc'n din treg. (har erfaring med det selv) Alt er akkurat likt om pc'n din ikke henger på nettet også?

det henger på nettet også litt, men det er spesielt under spill den er treig.. jeg kjører virsprog. den finner ingen virus, så det er vel heller ikke det som gjør det..

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    formatering er alltid gøy
    jeg var veldig ironisk... :grin:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bør du ha vært Mori.. :wink:
    Jeg liker det ikke helt.. eller.. selve prosessen er dritkjedelig, med installering og alt det der.. men når man først er ferdig med alt, så er det en god følelse..
    man føler at maskinen er helt ny :???:

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bør du ha vært Mori.. :wink:
    Jeg liker det ikke helt.. eller.. selve prosessen er dritkjedelig, med installering og alt det der.. men når man først er ferdig med alt, så er det en god følelse..
    man føler at maskinen er helt ny :???:
    stemmer... men fa** for et arbeid :?

Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oppdatere windows er ihvertfall noe drit, tar laang tid, og for hver sikkerhets hull dem tetter finner dem ut at de har 2 nye :S

bråker hardisken din mye under vanlig pc bruk og spilling?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er en god del som skal installeres etterpå.. men det er ikke det mest irriterende.. det værste er at man må starte maskinen på nytt ca 50 ganger under prosessen.. :?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virusprogrammer fanger sjeldent opp de jævligste mallware og spyware driten. Kjør nyeste adaware og spybot search and destroy. Aner ikke hvor mange pc'er med norton og greier som jeg har "redda" med de to programmene.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •