SSX on tour 16:9 etc ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy SSX on tour 16:9 etc ?

Har noen funnet ut om SSX on tour støtter 16:9? Har trålet menyer, bruksanvisninger og internett, men mye tyder på at on tour ikke støtter widescreen (anamorf eller til nøds letterbox). Verken for PS2 eller Xbox. Isåfall er dette oppsiktsvekkende (dårlig), da alle de tre tidligere SSX-spillene hadde 16:9.
    Spillet har tydeligvis heller ikke DTS 4.0 for PS2 som SSX3 hadde.

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akurat samme problem med Burnout Revenge (4) på playstation, splitter nytt bilspill uten støtte for widescreen (jeg har i alle fall ikke klart å finne noen innstillinger for dette).:-? Fatter ikke hva de tenkte med når de utelot dette. "Alle" har da widescreen tv nå.

Samme spillet på xbox ser foresten ut til å faktisk støtte widescreen. :???::evil:

Kanskje spillprodusentene har blitt litt sløve den siste tiden rett før lanseringen av den nye xbox´en? (Micro$oft har med andre ord skylda :twisted: )

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burnout 3 hadde "automatisk" 16:9 dersom selve maskinen i "configuration" var satt til 16:9 (og sannsynligvis ikke "full"). Altså ingen innstillinger i spillmenyen slik det var på Burnout 2. Dette sto (dårlig) forklart i spillets manual. Kanskje dette også gjelder Revenge (og SSX On Tour?). Er enig at ekte 16:9 skulle bare mangle, særlig på bilspill, men mange er sikkert førnøyd med å "dra ut" et 4:3-bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge http://www.hdtvarcade.com/ps2list.htm skal Burnout Revenge støtte 16:9. Men hva med SSX On Tour?? Jeg kjøper ikke dette spillet hvis ikke 16:9.

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torkil
    Burnout 3 hadde "automatisk" 16:9 dersom selve maskinen i "configuration" var satt til 16:9 (og sannsynligvis ikke "full"). Altså ingen innstillinger i spillmenyen slik det var på Burnout 2. Dette sto (dårlig) forklart i spillets manual. Kanskje dette også gjelder Revenge (og SSX On Tour?). Er enig at ekte 16:9 skulle bare mangle, særlig på bilspill, men mange er sikkert førnøyd med å "dra ut" et 4:3-bilde.
    Tenkte på dette etter jeg skrev innlegget. Men jeg fikk inntrykk av at bilene på Burnout på xbox´en til kameraten min var "smalere" enn mine, og utifra det konkluderte jeg med at det ikke var støtte for dette på playstation.

Vet også att det er slik "automatisk" 16:9 på xbox generelt, men på playstation må man nesten bestandig stille inn dette selv, på hvert enkelt spill. Derfor stoler jeg ikke helt på at dette er noe som fungerer og blir brukt på playstation. :neutral:

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,642
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    SSX on Tour støtter 16:9
    Spiller det nå på projektoren PE7700.
    Spillet er bra, men til dels frustrerende vanskelig.
    Likte faktisk best SSX 1 og 2. Syntes 3-ern begynte å bli uoversiktlig, og nå er det det sanne kaos i løypene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Takk for brennende engasjement karer!

Til Jan: bilene i Burnout 3 er også for brede (i motsetning til Burnout 2), og jeg er her litt usikker selv. Menyene i 3-ern er i alle fall ikke anamorf 16:9 (sirkelen er 4:3 og blir oval på 16:9-visning). Men det står nå klart i manualen, og jeg mener å ha merket forskjell. Revenge har jeg ikke prøvd ut.

Til Tor: takk for bekreftelse, men hvordan vet du det? Det står ikkeno verken i manualen eller i menyene, og jeg ser ingen effekt (at personene og bildet generelt blir "tynnere") av 16:9 versus 4:3-innstilling i PS2-konfigurasjonen! Gjør du? Har riktignok ikke testet så nøye, kun i en butikk (Spiderman), der det erfarne personalet riktignok også mente at jeg muligens hadde rett.

4:3-tilpassede spill går jo alltids an å se på 16:9-skjerm (da fortrinnsvis i panorama-modus), men bra blir det ikke, da bildet blir sammenklemt vertikalt (eller må kuttes oppe og nede med tap av sysnfelt og oppløsning/skarphet).

Torkil

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,642
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ooops. Beklager. Fikk ikke med meg at det gjaldt PS2.

Jeg vet at det funker på XBox fordi jeg spiller det på widescreenprojetor fra Xbox selv og er hyperallergisk mot feile proporsjoner i spill, filmer og tv.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min feil at jeg var uklar, Tor. Spørsmålet gjaldt i første rekke PS2, men ifølge http://games.teamxbox.com/xbox/1247/SSX-on-Tour/ så det ikke ut til at spillet støtter 16:9 på xbox (heller)! Jeg tok dette som (nok) et tegn på at iallefall ikke PS2-versjonen hadde 16:9. Nå øyner jeg et lite håp, men er fremdeles pessimistisk. Noen flere som vet noe om On Tour til PS2 støtter 16:9?

Er enig at feil proposjoner er fælt, derfor styrer jeg nå unna spill uten 16:9. Men jeg kan faktisk til nøds godta å "dra ut" bildet noe på (noen) spill. Men tenk på alle de som gjør det - kanskje ofte ubevisst - med vanlige TV-sendinger!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte TOCA 2 til PS2 i går og fant ut at dette åpenbart var 16:9-optimalisert, uten at det sto noe om det verken i spillmenyen eller i manualen. Innstillingen følger dermed screen-innstillingen i PS2-browseren, slik som bla Burnout 3 og sannsynligvis Revenge og sikkert mange fler. Kan det være slik med On Tour til PS2 og? Det så riktignok ikke slik ut da jeg prøvde det ut i butikken (sirkler ble ellipser og bildet så ellers "dradd" ut på 16/9-skjerm, og det var tydeligvis ingen synlig effekt av browser-innstilligs-endringer mellom 1/3 og 16/9). Men det er jo mulig...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy On Tour er ikke widescreen!(?)

Joda, On Tour har Widescreen-mulighet, anamorf og greier, innstillingen var bare litt vanskelig å finne...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •