Forza Motorsport

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forza Motorsport

Har du xbox men kunne tenke deg å prøvd GT4? da er Forza Motorsport spelet du har ventet på (spelet kommer snart i butikkhyllene)

Er biler og racing en lidenskap for deg? Da er Forza Motorsport spillet for deg. Her kan du eie, skreddersy og kjøre løp med favorittbilene dine i det mest teknologisk avanserte og realistiske bilspillet til dags dato.

Bruk det du tjener på løpene til å kjøpe oppgraderinger og reservedeler, slik at du kan forvandle gatebiler hentet fra virkeligheten til topptrimmede løpsbiler. På banen simuleres alt med imponerende presisjon når du setter råskinnene du har skapt på prøve mot en hel spillverden på nett med Xbox Live™.

Biler fra alle verdenshjørner: Opparbeid deg en samling biler fra mer enn 60 topprodusenter, bl.a. Mazda, Nissan, Mercedes-Benz, Honda, Chevrolet, Ferrari, Porsche, BMW og Dodge. Utstyr sportsmodeller med karosserisett, felger, spoilere, dekor, sideskjørt, spesialstøtfangere og luftinntak på panseret – alt hentet fra virkelige løpsbiler. Forsyn superbiler, GT-biler og eksotiske biler med motorsportdekor og lagets farger. Gjør gatebiler om til ekte fullblodsracere.

Trim av hjertens lyst: Sett bilen på verksted og installer nye motorer, nytt hjuloppheng, turboer, bremser, felger, racingdekk, m.m. Fininnstill girutveksling, drivstofforbruk, innsugstrykk, tenningsmønster og dekk-temperatur og -trykk til du finner den perfekte kombinasjonen.

Opplev den mest teknisk avanserte kjøresimulatoren på Xbox: Toppingeniører fra bilbransjen har slått seg sammen med erfarne programmerere og skapt et avansert fysikksystem for Forza Motorsport, laget for å simulere virkelige bilers oppførsel. Bilene utsettes for skader og slitasje, noe som igjen påvirker bilens ytelse. Avanserte modeller for dekk og hjuloppheng reagerer på temperatur- og trykkendringer i tillegg til vektoverføring og aerodynamisk motstand.

Kjør i vakre omgivelser: Kjør på omhyggelig designede baner med en utrolig fartsfølelse og realisme – Fra den berømte og utfordrende Nurburgring Nordschleife til de tilskuerfylte gatene i Rio De Janeiro.

Utnytt den revolusjonerende teknologien A.I. Drivatar™: Lær opp dine egne ”Drivatarer” til å bruke samme kjøreteknikker som deg selv slik at de kan kjøre løp for deg, eller lær opp nye sjåfører på teamet ditt. Drivatar-teknologien er grunnsteinen for de datastyrte førerne i Forza Motorsport.

Kjør online som aldri før: Fra intense flerspilleroppgjør ansikt mot ansikt til å forsøke å slå individuelle bestenoteringer, m.m.: I Forza Motorsport på Xbox Live finner du nyvinninger som gir bilkjøring på nett en helt ny dimensjon.

La deg blende av utsøkt grafikk på markedets kraftigste spillkonsoll: Velbalanserte refleksjoner, lyssetting og skyggeeffekter knytter de svært detaljerte bilene sammen med de myke og velkomponerte omgivelsene. Kameraeffekter som reflekser, motlys, varmebølger, lysstråler, dybdeeffekt og tåkeeffekt gir spillet en TV-aktig atmosfære. Unik veioverflate, ujevnheter i veidekket, varige olje- og bremsespor og oppskrapede murer gir en utrolig fartsfølelse.

Racing på nett tas til neste nivå. Fra intens mann-mot-mann-kjøring i flerspillermodus med inntil åtte spillere samtidig til utfordrende individuelle basketak og mye mer. Forza Motorsport på Xbox Live leverer innovative funksjoner som redefinerer racing via Internett.

Karrieremodus på nett. Innføringen av en online og offline "karrieremodus" inneholder tradisjonell konkurranse mot datastyrte spillere for å innkassere heder og ære samt muligheten til å tjene penger og trimme kjerra ved å konkurrere mot menneskelige motstandere via Xbox Live.
    Noen bilder:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åja.. Vet om dette.. Skal ha det på utgivelsesdatoen..

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg og, når kommer det?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    13. mai.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her blir det virkelig muligheter for og stille på motor og legge til deler, til og med style bilen kan du
    GT4 killer!

Sjekk her for realisme!!!

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glad jeg har kjøpt meg Xbox nå ja

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått prøvd det littegrann, og det virker veldig lovende. Veldig bra grafikk i hvertfall.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker car-handling bedre på Forza enn på GT4.
    Det er liksom mulig å rette opp små feil i en sving i Forza. Farts, akslerasjons og bremsefølelsen er bedre på Forza.

Godt mulig alt i alt GT4 er mer "realistisk/simulasjon", men Forza er mye gøyere å kjøre. Man føler liksom mer av bilen gjennom kontrollen.
    Grafikken på Forza er bra, men ikke enestående eller så bra som jeg kanskje forventet. Alt i alt, Forza er beste bilspillet til Xbox så langt, om det er en GT4-killer vet jeg ikke, men jeg har i alle fall mye morro kjøring foran meg.

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ute i butikkhyllene??? såg etter det i helgen, men da var det ikkje kommet ut :roll:

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det tror jeg ikke. Er vel 13. mai for de som er opphengt i releasedatoer. :lol:

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd det ca en times tid og for meg så ble det for likt GT. Vil nesten kalle det en ren ripp-off. Enig i at det har litt bedre kjørefølelse, dog.

Et stort irritasjonsmoment er at det (i likhet med veldig mange andre bilspill på konsoll) ikke er mulig å sitte *inni* bilen. For meg så blir det feil å kalle et bilspill for en simulator så lenge man enten må fly bak bilen eller bli bundet fast til støtfangeren. Å fikse dette burde jo være enkelt som fy! :evil:

Nå skal det imidlertid sies at en av (hoved)grunnene til at jeg ikke finner Forza særlig interessant sannsynligvis er at jeg har tilbrakt litt for mange timer sammen med GT-serien på PS/PS2. Dermed blir konseptet litt "oppbrukt" for min del.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wodger
    Et stort irritasjonsmoment er at det (i likhet med veldig mange andre bilspill på konsoll) ikke er mulig å sitte *inni* bilen. For meg så blir det feil å kalle et bilspill for en simulator så lenge man enten må fly bak bilen eller bli bundet fast til støtfangeren. Å fikse dette burde jo være enkelt som fy! :evil:
    Tenker du da INNI som at du ser litt av dashbordet og kanskje viskerne samt vindusstolpen?
    For ellers har jo Forza det "inni"-viewet som GT har, hvor man slikker veien og har turteller og speedometer klistret foran seg.
    Det du kan gjøre er å tusje en stor papp med interiør og en vindusstolpe og tape det fast på tv-en din, så fungerer sistnevnte view :lol:

Vel, nå har jeg lagt en time til i spillet og liker det mer og mer.
    Jeg har alltid likt PGR2 sin carhandling, og her er det Xbox-Car-Handling i Forza også.
    Er så lei av utilgivelige GT4 som hvis ikke det er perfekt inngang i svingen, så lar det seg aldri rette.
    Bilene i GT4 lugger også en del. De kjører og svinger med rykk og napp.
    Når man bremser hyler det i hjul og gummi så en tror h###ete er løs.
    Her i Forza er det helt herlig. Kjører med ABS og hører i dekkene at bilen er på kanten. Litt skrenselyd, men fortsatt i kontroll. Også herlig å bremse for sent inn mot en sving, holde full sving og brems, det hyler i dekkene, så slipper man bremsen og kjenner gradvis hvordan veigrepet blir reservert styringen og fronten begynner å ta igjen, svingen reddes inn, i noe redusert fart, men det går framover likevel.
    Er man så uheldig å komme på gress eller grus så er bilen framdeles kjør og håndterbar i motsetning til GT4.
    For ikke snakke om Xbox som lar meg legge favoritt musikk og album inn på harddisken og bruke dem som soundtrack.

Ikke missfortså. Jeg liker fortsatt GT4 også og har det gøy der, er bare at i GT4 føler jeg at man "kjører spillet", i Forza kjører jeg bilene.

En minus i margen til Forza er grafikken.
    Den er som tidligere sagt ikke dårlig, men den er jammen ikke like fin som PGR2 i mine øyne.
    Har en følelse av at grafikken til Forza er blitt skrytt for mye opp tidligere, for det som tegnes opp hos meg står ikke til forventningene.
    Skal være enig i at PGR2 akterutseiler GT-serien til PS2, men at Forza ligge særlig langt foran GT4 er jeg overhodet ikke enig i.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Tenker du da INNI som at du ser litt av dashbordet og kanskje viskerne samt vindusstolpen?
    For ellers har jo Forza det "inni"-viewet som GT har, hvor man slikker veien og har turteller og speedometer klistret foran seg.
    Det du kan gjøre er å tusje en stor papp med interiør og en vindusstolpe og tape det fast på tv-en din, så fungerer sistnevnte view :lol:
    Jeg spiller med projektor, så da må det bli en temmelig stor pappbit :P

I simulatorspill så liker jeg ofte best det som kan kalles "panserview", dvs. hvor man ser panseret foran seg, men ikke innsiden av bilen. Dashboardview er en god nr. 2.

Bumperview som i Forza og GT kan av og til fungere, men oftest synes jeg som sagt det føles som om man er bundet fast til støtfangeren på bilen. Ikke noen drømmesituasjon! (Synes ellers dette er mer plagsomt når man spiller på storskjerm enn på vanlig TV)

Men dette med inside-views er jo dessverre et problem i de fleste konsollspill av en eller annen merksnodig grunn. I farten kommer jeg ikke på annet enn en del rallyspill som har "ordentlige" inside-views.

Litt mer relevant i forhold til tråden: Min favoritt på Xbox er fremdeles PGR2. Når det er sagt så er Forza definitivt ikke et dårlig spill. Men jeg synes heller ikke det er det ultimate kjørespillet slik som en del av hypen har fremstilt det.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det på boksen min også
    Så langt veldig positivt, veldig mye bedre handling her enn på GT4 synes jeg. Har ikke fått satt meg så veldig inn i menyene og valg mulighetene ennå så det må jeg komme tilbake på :wink:

Synes grafikken var mye bedre enn på GT4, men det er kanskje bare meg!?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer snookums sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden forza kommer snart; Er det noen gode ratt som fungerer både på pc og xbox? Trenger et nytt ratt til PC-en også og klarer ikke å rettferdiggjøre innkjøp av to ratt...

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg vet er det ikke noen ratt som støtter både PC og konsoll pr i dag. Det finnes imidlertid adaptere som lar deg koble Xbox-kontrollere til PC'en via USB-porten. Dette burde også funke med ratt.

Har koblet standard-padden til Xboxen til PC'en med en slik, og det funker stort sett utmerket.

Jeg kjøpte min fra Console Plus i England.

Newcomer snookums sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da tror jeg det blir MOMO ratt til pc inntil videre. Det er viktigere å ha bra ratt i GTR, så får heller xbox ratt komme etterhvert.

Fanatec http://www.fanatec.de/ Speedster 3 til xbox ser dog ganske bra ut. Noen som fører sånt i norge? Fant ingen på hw.no.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ooops, der hadde det gått 2 t foran skjermen på det spillet ja....

Kjempekult spill helt på høyde med GT4. Kjøp og trim biler + mye mer liker også grafikken kjempegodt!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som et spennende spill.. Hvordan er fysikken på bilene? Det bør overgå GT4 her..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •