Forza Motorsport - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Ser ut som et spennende spill.. Hvordan er fysikken på bilene? Det bør overgå GT4 her..
    Ja, det gjør den i aller høyeste grad.
    I Popular Science kommer det fram at mens GT4 tar en vurdering av fysikken 60 ganger i sekundet, så tar Xbox 240 vurderinger i sekundet.
    Jeg kan med hånden på hjertet si at det merkes da kjøreopplevelsen blir mer følbar og sømløs. Ofte oppfatter jeg GT4 som en "enten eller" reaksjon, mens Forza ligger det mye mellom.

Sitat Opprinnelig postet av www.popsci.com
    Forza's main competitor, Sony PlayStation 2’s Gran Turismo 4 , can’t match its power—GT4’s physics engine recalculates 60 times a second, Forza's runs four times as fast, at 240.
    Jeg er også meget fornøyd med Forza sitt bilvalgsystem.
    I GT4 må man "lete" etter en bil i garasjen som faktisk kan brukes i et særløp. Inn og ut av evige menyer og garasjer for stadig å returnere med at den bilen ikke ble godkjent i løpet pga ditt og datt.
    I Forza får man straks opp:
    1. Du har ingen biler som godkjennes i dette løpet.
    2. Du har x antall biler i garasjen som er godkjent for dette løpet.
    3. Den gjeldende bil er godkjent for dette løpet.

Vel alternativ 2 havner man rett i garasjen for å velge passende bil, og rett til bake til løpet.

I løpsmenyen ser også de løpene gjeldende bil er godkjent for vist med farger, de øvrige løpene er vist i sort/hvitt.
    Løpene er også veldig lette i finne i Go Race-menyen.
    I GT4 er jeg drit lei av å måtte lete etter løp inni butikker, special events, diverse verdensdeler og merkelige klubber.

Så har man muligheten, og merk jeg skriver muligheten, for å style biler med lakk, vinyl og decal. Dette er gratis på kredittene og en nisje for de spesielt interesserte. (Som jeg vet det er en del av).
    Ikke at jeg bruker funksjonen særlig selv, men kult å kunne følge opp litt av NFSU-trenden bilspill ligger i akkurat nå.

En del av banene er "like" i Forza og GT4. Blant annet New York og Laguna Seca.
    Her liker jeg New York banen best i Forza, mens jeg liker Laguna Seca best i GT4.

Forza er også veldig flink med bakker og topper. Man får et mye større sug i Forza når man kjører ned en bakke enn i GT4. Med unntak av S-svingen på Laguna Seca i GT4.

Begge spillene har også et B-Spec mode som går ut på at maskinen kjører bilen for deg.
    Mens GT4 her er rimelig A4 på ting som Defensiv kjøring, middels kjøring eller aggressiv kjøring, så har Forza et læringssystem for cpu-en som baserer seg på dine kjøreerfaringer, og du selv kan lære opp maskinen til å oppføre seg slik du ville gjort.
    AI-en til motstanderbilene i Forza er også mye mer intelligente enn bilene i GT4 som ser ut til "å gå på skinner" i banene.

Jeg har begge spillene og kan nyte begge, men hvis jeg måtte velge hadde det aldri vært tvil. Da hadde det blitt Forza.

Nevnte jeg Forzas mulighet for å spille av egne cd-er.
    Brukte 1 time i går på å legge inn favorittalbumene mine som jeg nå kan nyte under kjøring.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, mye info her Jeg er vel en av få som aldri har vært spesielt imponert over fysikkern i GT spillene, selv om de er svært underholdende.
    Forza må nok testet etterhvert

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så skal vi heller ikke glemme at Forza er det første av denne typen for Microsoft, mens GT er inne i sin 4 sesong, tenker nok at neste Forza blir enda bedre. Grafikken i Forza er jo i full 3d mens i GT4 er mye av grafikken bilder.

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg digger dette spillet mer dag for dag!

GT4 er lagt på hylla inntil videre....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempespill :wink: Men syns da ikke pgr2 har bedre grafikk?.. Kanskje på bilene.. Men jaggu ikke på omgivelsene??..

Jeg har forelska meg i lyden man får når man setter inn den største turboen :twisted: weeeeeeeeeeeen!!....POSH!......

Newcomer Zyztem sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger man å skaffe seg førekort for å kjøre de forskjellige løpene på Forza som man må på GT?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Vri om nøkkelen og kjør.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snookums
    Siden forza kommer snart; Er det noen gode ratt som fungerer både på pc og xbox? Trenger et nytt ratt til PC-en også og klarer ikke å rettferdiggjøre innkjøp av to ratt...
    Jepp. MadCatz 2 funger på det meste.
    Så det på Spaceworld på fredag.

The Universal MC2 Racing Wheel is simply the most realistic racing wheel on the market, and the last you will ever need to purchase - even if you change game systems. The MC2 is compatible with PlayStation2, Xbox, GameCube, PS one and Playstation consoles.

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vil du ha mer pæng i Forza???

Nå ville jeg aldri ha oppfordret noen til å jukse men....en "kompis" av meg har sagt dette funker..... :P (100% garantert)

Sjekk tipset om free money exploit.....

http://www.cheatplanet.com/xbcheats/...otorsports.htm

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen vesentlig ting som skiller forca fra gt4 er at bilene tar skade når du krascher og får endrede kjøreegenskaper i forhold til hvordan du har kraschet. dette er viktig for min del og gjør spillet mer virkelighetsnært.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er sinnsykt bra.
    Nå jeg kjører på ovalbanen i hastigheter mot 320 km/t vil en bulk i front eller side redusere aerodynamikken så pass at jeg mister topphastighet.
    Bilen vil da kanskje være redusert til 305 km/t, og akselerasjonen i sluttfasen er mye tregere enn med ubulket bil.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •