Tekken 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26

Tråd: Tekken 5

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tekken 5

Satt nettopp å koste meg med anmeldelse av dette spillet på IGN, ser virkelig fram til det, får inntrykk av at de har fikset problemene fra Tekken 4 og mer til. Men så, til min forargelse, ser jeg dette:

Sitat Opprinnelig postet av IGN
    Release Date
    US: February 25, 2005
    Japan: March 31, 2005
    Europe: September 9, 2005
    Dette er det verste jeg har sett siden Nintendo var enerådende i Europa. :evil:

Newcomer Pepa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med att jeg får teste spillet i morgen gleder meg vilt.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Tekken 5

Få deg en chip, swap magic e.l. da kan du bruke NTSC/JAP......

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men likevel, er prinsippet det står på her. Hva må med ut med for montering av chip? Noen som gjør det i Oslo-området?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    endelig character customization, det er jo sjit phett..

Newcomer Pepa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp da holder jeg på og legge tekken 5 inn på hardisken på ps2, skal sjekke ut spillet etter på ....

kommentarer følger.............

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja fortell!! åssen var det?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser morsomt ut. Jeg er virkelig fan av sånn type spill, spesielt til Xbox og PS2.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og, og det forrige virkelig gode var jo Soul Calibur II, som kom ut for halvannet år siden. På tide med noe nytt.

(Ja, jeg vet om Dead or Alive. :roll: )

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og, og det forrige virkelig gode var jo Soul Calibur II, som kom ut for halvannet år siden. På tide med noe nytt.
    Jeg og noen kompiser spiller et annet spill nå på Xbox, men jeg husker ikke hva det heter.. Her kan man plukke opp gjenstander på bakken (Flasker, kjepper mm), og bli holdt fast av publikum.. Noen som vet hva det heter?

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Def Jam fight for N.Y.? Likte det ikke noe særlig. Soul Calibur 2 er fortsatt kongen her i gården.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vert med i nm i tekken før 8) Har t-shirt som det står nm i tekken 3 på og greier Har 3 stk, Har plakat av han heihachi også....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Def Jam fight for N.Y.?
    Mulig det... Personene man kan være er vel "rappere" tenker jeg, og alle er sorte mener jeg å huske..

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått prøvd dette nå, må si jeg ble ganske skuffet. nesten like skuffet som da jeg spilte 4´ern. det er rett og slett alt for lite nytt mellom hvert spill i serien, skjønner ikke hvordan de har sluppet unna med å gi ut ~samme spill så mange ganger. nei, kjøp heller Tekken tag tournament, det er det beste i serien, eller enda bedre, Mortal kombat deception.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men TTT kan bare kjøres i 50Hz, også kjent som sirupsmodus. VF4Evo eller SCII er iallefall mine anbefalinger.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MKII

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her henger jeg nok langt etter. Med fare for å live opp en utdødd tråd, så kan jeg fortelle at denne typen spill er noe jeg har savnet på PC. Så når vi nå fikk PS2 i hus, så kjøpte jeg Tekken 5. Må si at jeg er godt fornøyd, selv om jeg er rimelig rusten på denne typen spill. Jeg får mer enn nok utfordring på Easy mode. Det jeg savner er training mode mot CPU-styrte spillere. Såvidt jeg kan forstå, så må man spille "ekte" kamper for å trene seg opp, og da kan man ikke velge motstandere. Eller er det noe jeg har misforstått?

Skjønner at gameplay kanskje ikke her forbedret seg så mye siden tidligere versjoner. Spillet kommer jo med både Tekken, Tekken 2 og Tekken 3 som "ekstrautstyr", og etter å ha tittet på Tekken 3, så synes jeg jo at Tekken 5 er et mye vakrere spill.

Noen som vet om gode steder for tips og triks? Jeg har funnet litt, blant annet her:
    http://www.gamespot.com/ps2/action/t...html?q=tekken5

Ellers har jeg kjørt gjennom nesten hele Story Mode en gang, men måtte melde pass på gærningen med flammeskytende mage på slutten. Noen som vet om det går an å lagre i Story Mode, slik at man kan begynne der man slapp sist man spilte? Hadde vært moro om man kunne slå denne gærningen slik at man fikk tilgang til de skjulte karakterene.

Ble litt usammenhengende dette, men håper likevel erfarne spillere har noen gode tips. Har spilt mye som Christie Monteiro, siden jeg liker den estetiske kampstilen. Innser at dette ikke er den beste karakteren, men det er jo moro å vinne med en slik karakter når man begynner å mestre den. Har tatt henne til 1. dan i Arcade mode.

Denne siden er også ganske morsom, med ulike slagkombinasjoner og video for ulike karakterer:
    http://www.bradygames.com/tekken5

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting du kan gjøre er å sette ned antal "runder" i hver kamp fra 2 til 1, så går det raskere (og det blir jo lettere) å skaffe alle karakterene. :wink:

Trikset med han med det store magesåret er vel å få inn ett slag eller noe når du ser han lader opp flammekula si. holder med ett helt vanlig slag, på den måten avbryter du angrepet hans. Det kan være litt hektisk til tider dog.

Hu dama du spiller med er ikke så ille egentlig, jeg hater i allefall å spille mot henne, når vi spiller 2 player. Motspillerene mine sitter å hamrer løs på kontrollen og dama flyr runt og flagrer med beina og ingen ting stopper´a. Feige capoeira kjerring...

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker egentlig ikke slåssespill fordi historie-elementet er vanligvis fullstendig utilstedeværende i denne type spill. Men da jeg så hvor billig de hadde det på Play.com måtte jeg nesten bare slå til. Er jo kjekt å ha noe man kan plukke opp og spille hvis en kamerat kommer innom.

Som forventet var jo historien forfeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerdelig elendig. De av dere som faktisk har giddet å følge med på de animasjonene/stillbildene som kommer før og etter man har rundet spillet med en character vet hva jeg snakker om. Jeg stiller meg fullstendig uforstående til hva slags type hjernedøde utviklere som har skrevet disse historiene. Det er ikke bare det at de er syltynne, de er også fullstendig ulogiske, fordummende og til tiders rett og slett uforståelige.

Jeg har rundet T5 med samtlige characters (og bonus-characters) bare for å ha gjort det. Jeg tror nok ikke jeg spiller det mer enn som så. Grafikken og lyden er veldig bra, men historien suger verre og single player slåssespill blir rimelig kjedelig i lengden.

Nei takke meg til Silent Hill, Resident Evil, Metal Gear Solid, Final Fantasy og Deus Ex hvor historie er hovedelementet og grafikk/lyd/gameplay er secondary.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handlingen i Tekken er vel ikke det helt store, men mange av karakterene har jo sin sjarm (særlig Mishima-familien), etter min mening i større grad enn personlighetene i de fleste tilsvarende spill. Sier jo uansett seg selv at et sånt spill ikke er laget for asosialisme, på samme måte som Final Fantasy egner seg dårlig når man har folk på besøk.

Beste måten å spille gjennom spillet raskt på er, som Ak sier, å sette ned rundetallet til 1, og timeren til laveste (20 sek?). Kampene blir fort avgjort, og det er ikke så frustrerende å tape. Jinpachi er ganske irriterende til tider.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •