Tekken 5 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26

Tråd: Tekken 5

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Å rakke ned på et kampsportspill fordi det har manglende historie, blir som å rakke ned på et eventyrspill fordi karakteren bare har tre måter å slå på.

Greit at man ikke liker kampsport-spill, men da er det vel bedre å kjøpe noe annet. For meg er det kampene som er morsomt. Det er meg knekkende likegyldig om historiene som fortelles om karakterene er involverende, sannsynlige eller godt laget. Det kule med spillene er nettopp at man kan ta det fram og få instant action. Om et slikt spill er bra eller dårlig avhenger av om spillet evner å være utfordrende uansett hvor flink man er blitt. Synes Tekken 5 balanserer bra her, med unntak av den irriterende, flammesprutende djevelen på slutten av story mode. Dessuten er slagkombinasjonsmulighetene omtrent endeløse. Christie Monteira har for eksempel 145 ulike definerte manøvre, som i tillegg kan benyttes i serier. Og dette er kun en av mange karakterer i Tekken 5. Jeg synes det er moro, jeg.

Det er vel en grunn til at eventyrspill ikke finnes i så mange spillehaller, for å si det slik.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Å rakke ned på et kampsportspill fordi det har manglende historie, blir som å rakke ned på et eventyrspill fordi karakteren bare har tre måter å slå på.

Så sant så sant! Som å klage på et bilspill fordi man ikke kan kjøre motorsykkel...

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt poeng (som jeg tydeligvis ikke klarte å uttrykke bra nok i forrige innlegg) var at historien var helt elendig. Hvorfor gidde å bruke tid og energi på å implementere disse historiene når de er så banalt åndsvake og hjernedøde? Hvorfor ikke bare skippe det. Hvis slåssing er det eneste beinet Tekken skal stå på (det er et sterkt og godt bein, for all del) hvorfor gir de Tekken den tannpirkeren av en krykke som er historien? Hvorfor ikke bare drite i det? Ved å inkludere en historie prøver spillet på å være noe helt annet enn det det er, og spillet går helt på trynet i det området. Selve slåssingen er fremdeles bra, men når historien er så evneveik horribel som den er, så burde de bare blåst i det.

Syns ikke Soul Edge (PSX) har den beste historien i verden, men jeg syns nå å huske at den var rimelig kul allikevel. Jeg satt ikke der og himlet med øynene og bannet for meg selv så mye som jeg gjorde da jeg spilte Tekken5.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan tenke meg de som har laget de siste spillene, altså 4'ern og 5'ern driter mer eller mindre i historien, men historien mÅ være der for å kunne "gi" ut enda et spill i serien. Er bra for min del at de fokuserer på slossinga, grafikk, lyd, gameplay etc isteden for en dritbra story som er glemt med en gang man begynne å fighte med hverandre i Vs mode...

Selvom FFVII har crap graphichs (i min mening er de crap per dags data, men de var så absolutt ikke det da) gjenstår det som et av verdens beste spill... just saying

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er uenig her, historien i Tekken er ikke plagsom. Selvsagt er det ikke stor litteratur, men sammenlignet med Virtua Fighter, Dead or Alive, Mortal Kombat eller Street Fighter - som alle har sine fjollete bakgrunnshistorier - er Tekken absolutt ikke noen utpreget svekling handlingsmessig. Du kan om du vil sammenligne det med enkel Hollywood-action: Historien kan være vanvittig teit, gir en bakgrunn for alle eksplosjonene. Å si at handlingen i Commando eller Rambo er åndsforlatt, greit nok, men den bør likevel være der.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tba Tk 6