Playstation 2 Spillanbefalinger - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 89
    Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmmm.. Lenge siden det har blitt anbefalt noe spill til PS2 her nå...
    Tenkte jeg måtte få liv i tråden igjen, da jeg lure på å kjøpe meg ett spill å spille på i høst, da jeg snart får en Pioneer 507 inn dørene...

Har sett litt på Bully, NFSCarbon, Splinter Cell Double Agent og Hitman..

Noen som har synspunkter???

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NFS Carbon ser kult ut! ...jeg venter til det kommer på PS3 når den slippes slutten av mars(!)

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Just Cause, NFS: Carbon og Splinter Cell: Double Agent er gode kjøp...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn som Splinter Cell spillet...
    Er det vanskelig??? Mye venting, og finne ut av ting og sånt??
    Er ikke den med mest tålmodighet :twisted:
    Eller klarer du brettene/oppdragene etter noen forsøk???

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shadow of the Colossus! Kanskje det mest minneverdige spillet jeg har spilt på PS2, dette er en opplevelse uten sidestykke.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier bare GUITAR HERO!!!!!!! Danker ut singstar å alle de spilla lett..

Det er helt fantastisk morro å spille... Når du har skjønt sånn ca hvilke knapper du skal trykk på blir du hekta!!

Du behøver ikke kunne spille gitar i det hele tatt før du begynner, da det er forskjellige vanskelighetsgrader... Men jo mer du streber etter å bli god, jo mer artig blir det å spille!!

Nå kommer nr 2 i serien og om et par uker. Det skal jeg ha dagen det blir sluppet...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert ett dumt spørsmål.. Men må bare spørre for å være sikker..
    Kan jeg kjøpe spill fra Play.com og spille på PS2 maskinen min????
    Går de i maskinen min, eller er det annen "sone" eller noe sånt på de spillene fra Play???

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er samme sone, så det går helt fint.
    Det er når du bestiller fra USA, Japan etc at det begynner å bli litt verre...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK... :-D
    Takk for raskt svar..
    Da blir det bestilling av nyeste Hitman spillet derfra når de får det inn igjen..
    Lå på 15.99 pund så jeg.
    Så da blir det jo også under 200 kroners grensa.. :-D

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da har guitar hero II blitt sluppet i Norge også!! Løp å kjøp.. Det er minst like bra som 1eren. Faktisk litt lettere å spille.
    Sangene er litt tungere enn de var på 1eren.

Noen høydepunkt fra spillet er:
    (videoer fra expert vanskelighetsgrad)
    Lynyrd Skynyrd - Freebird
    Dick Dale - Misirlou (pulp fiction sangen)
    Wolfmother - Woman
    Foo Fighters - Monkey Wrench
    Avenged Sevenfold - Beast and the Harlot
    Ozzy Osbourne - War Pigs
    Gunsn roses - Sweet Child of Mine
    Rage against the machine - Killing In The Name Of

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MINE beste opplevelser på PlayStation2

Kjøpte God Of War, og blei sittende DØNN klistra helt til det var slutt - og da spilte jeg det igjen. Anbefales STERKT!
    Ellers er Tekken 5 morro, spille mot venner, faktisk knallbra vors-aktivitet
    Tenkte å anbefale Fahrenheit, spilte det på PC med PlayStation-kontrolladapter. Synes det var rått, men sikkert bedre grafikk på PC enn PS2.
    Final Fantasy VII - SELVSAGT! Selv om det er til PS1 og ser ut som det er laget av lego, så er det DRIT BRA!

Ha det gøy med det du velger

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Shadow of the Colossus! Kanskje det mest minneverdige spillet jeg har spilt på PS2, dette er en opplevelse uten sidestykke.

Jeg har endelig fått tak i det men jeg sliter med å komme meg inn i det. Jeg har brukt 30 minutter på å ri rundt på hesten og ser ikke helt det store. Når jeg fant ut at jeg bare skulle ri rett frem og hoppe rundt på noen steiner for å komme til colossus#1 så fatta jeg mer. Men jeg sliter veldig med å ta beistet. Skal det være så vanskelig?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil gjerne anbefale Fahrenheit.

Det er en interaktiv film som spenner seg over flere klassiske sjangre som noir, science fiction og mystery. Tenk dere "Max Payne"-spillene minus action og skyting. Det høres kanskje ut som et rimelig tomt og lamt spill, men det funker veldig bra. Dette er et spill som setter fokus på historie og innlevelse. Man sier ofte at "spill x har en god historie", men her vil jeg heller sagt at de har forfattet en glimrende historie og valgt å presentere den i spill-format.

Å forklare hva spillet handler om uten å gi bort noe av handlingen er veldig vanskelig, men man kan gi enkelte stikkord:

* Man spiller en mann som begår et mord uten å vite hvorfor. Spillet går ut på å etterforske sitt eget mord og finne ut hva som skjedde med deg som fikk deg til å begå en slik handling.

* Man spiller også som de to etterforskerne som skal granske saken og prøve å finne morderen, så man spiller egentlig både "helten" og "skurkene" (eventuelt "skurken" og "heltene"). Jeg bruker hermetegn her, for man spiller verken helter eller skurker. Alle er ute etter det samme: å finne ut hva som skjedde den kvelden da drapet ble begått.

* Historien er både lineær og ikke-lineær samtidig. Den er lineær i den forstand at man spiller de samme levlene uansett hvilke retninger man velger når man spiller de ulike personene, og man ender opp på samme sted ved slutten av spillet uansett hvilke valg man har gjort. (tenk Deus Ex) MEN: Spillet er ufattelig ulineært i den forstand at man har enorm frihet til å spille levlene på de måtene man selv vil. F.eks i første level så starter man spillet ved at hovedpersonen står over et lik på et toalett i en restaurant. Man kan velge om man vil springe ut slik at alle ser deg, eller om du vil gjemme liket og fjerne blodet, kvitte deg med kniven, ringe etter hjelp; om du vil betale regningen før du stikker fra åstedet, om du vil gå ut bakdøren eller ikke, osv osv.

Det som er så imponerende er at det er så gjennomført! Det man gjør som morderen på åstedet har konsekvenser for det etterforskerne finner av bevis på åstedet. De handlingene du velger har konsekvenser for det som skjer akkurat der og da, men også i senere levler. Det fins også 2-3 ulike slutter avhengig av de valgene man gjør.

* Historien er veldig dyp og uforutsigbar. Det som starter som et mord på en restaurant ender opp med å være noe helt annet.

* Gameplay går ut på å gå rundt å snakke med folk, interact'e med miljøet og spille enkelte minigames ved bruk av de analoge stickene på kontrolleren.

Jeg vet ikke om jeg tør si så mye mer. Hvis man er veldig glad i action og skyting, så er ikke dette spillet noe for deg, men hvis du liker en spennende og interessant historie, så anbefaler jeg dette på det varmeste.

Fins også til Xbox og PC.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Jeg har endelig fått tak i det men jeg sliter med å komme meg inn i det. Jeg har brukt 30 minutter på å ri rundt på hesten og ser ikke helt det store. Når jeg fant ut at jeg bare skulle ri rett frem og hoppe rundt på noen steiner for å komme til colossus#1 så fatta jeg mer. Men jeg sliter veldig med å ta beistet. Skal det være så vanskelig?
    Bruk først sverdet til å finne svakheten hans (på god avstand), og så let etter en måte å komme deg opp på ham på. Om jeg ikke husker feil skal du kakke denne fyren et par ganger på venstre fot, så faller han ned på kne og du kan hoppe opp på ryggen hans. Det virker ganske vrient i starten, men man kommer fort inn i det.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg kom opp på bakbeinet hans, men jeg kom aldri så mye lengre enn det. Visste ikke helt hvilken retning jeg skulle etter jeg fikk han ned på kne.. Men men, jeg får eksperimentere videre. Har troen på at jeg kan forelske meg i dette spillet...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler Final Fantasy XII. Kan ikke skrive mer. Må spille. Skriver anmeldelse når jeg har rundet det.

Kjøp det nå!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kom meg gjennom XII på søndag, tok meg 65 timer. Imponerende lengde egentlig, har ikke brukt så lang tid på å runde et spill siden Final Fantasy VII, og det var 10 år siden...sikkert blitt litt mer dreven siden da. Uansett, dette var vanvittig spillverdig, gikk umiddelbart igang med andre runde (gjøre alt riktig denne gangen!). Kunne selvsagt drevet med sidequests et par og tjue timer til, men fristet mer å ta det fra begynnelsen.

Angel skriver bedre enn meg, så skal ikke gå altfor mye i dybden her, venter heller på hans anmeldelse, men sånn i grove trekk:

Grafikken er helt på høyde med de beste på PS2, ikke noe å si på det, endelig støtte for 16:9 også, dog ikke 60Hz. Lyden var også knallbra, både teknisk og når det gjelder voice acting; FFXII er definitivt på samme nivå som Soul Reaver og Metal Gear Solid. Meget gledelig, siden X var rene sorgen på det området. Mens jeg er inne på lyd vil jeg si at musikken skuffet litt. Grei muzak, men lite nynnbart. Hitoshi Sakimoto har prestert bedre før (Final Fantasy Tactics og Vagrant Story), og tidvis savner man Uematsus enkle men koselige melodier. Den obligatoriske popsangen er også enda mer slitsom og forstyrrende enn noen gang.

Jeg vil våge å påstå at gameplay er det beste så langt i serien. Kampsystemet minner (på nerdespråk) om en krysning mellom ATB og systemet fra Vagrant Story, og det fungerer ypperlig. Deilig å slippe random battles. Spillet er også langt mindre lineært enn X var, så man kan drive med utallige små sidequests hele veien, ta en pause fra hovedhistorien om man vil.

Og hovedhistorien, hm, hva skal man si? Dette minner fint lite om Final Fantasy, virker mer som plottet fra Star Wars puttet i verdenen fra Vagrant Story (noe det til dels er, det er flere referanser til Matsunos tidligere mesterstykke her). Vi har en ung og håpefull som drømmer om å fly vekk, en slesk luftpirat med en hårete co-pilot som er på flukt fra dusørjegere, en flygende gruveby med en marki som agerer Lando og Ackbar på samme tid, og en opprørsstyrke ledet av en prinsesse. Selv den uslåelige romstasjonen dukker opp. Utover det er plottet ekstremt velskrevet, dialogen interessant, og det hele føles på en måte mer voksent enn både Star Wars og Final Fantasy. Minner egentlig mest om Vagrant Story. Problemet her er at Vagrant Story var interessant fordi alle karakterene i større eller mindre grad (dere er unnskyldt, Callo og Joshua) var ufyselige folk. Blir litt som en Tarantino-film, man heier på den kuleste drittsekken. I Final Fantasy skal de dekke et litt bredere spekter av følelser, og det føler jeg de bommer litt på her. Det mangler virkelig fæle hendelser, brutale forhistorier og døende blomsterjenter, og det mangler virkelig positive høydepunkter, selv om slutten i og for seg er fin.

Hm, mye rot og referanser til et spill jeg sikkert er den eneste på forumet som har spilt, så jeg avslutter der. Ble endel negativt, men det er jo alltid sånt man peker på. Uansett, dette er helt klart et av de 10 beste spillene som kom ut på PS2, har du 60+ timer å avse, løp og kjøp.:-D

(Det er forsåvidt litt skremmende å tenke på at dette spillet kom ut forrige fredag. Fredag, lørdag, søndag, mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag, søndag, det blir totalt ti dager. 65 timer, altså 6,5 timer i snitt per dag. :? )

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gledet meg utrolig til XII. Det eneste jeg ble litt usikker på er at de fleste anmeldere har klaget på at det er langt mellom hvert save-point. Mange opplevde at de løp fra en fiende og plutselig kom til en boss som var alt for kraftig og gjerne måtte spille en time om igjen... Hva var din erfaring Poqwaq?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt uenig, mer enn nok savepoints, man må bare gidde å bruke dem. Ville nesten påstå det er lettere å overleve lenge her enn i tidligere spill, ettersom hele gjengen må gå i bakken før det er game over, og man kan bytte folk nøyaktig når man vil, selv i kamper. Men joda, har jo endt opp med å måtte spille en time om igjen et par ganger, men det var heller min egen feil, løp fordi et par savepoints. Derimot å faktisk spille en hel time uten å i det hele tatt komme over et, ikke sjanse.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mer enn 65 timer?

Jeg har spilt ca. 18 timer og jeg har bare fått 1 summonable (Belias).. Det føles som om jeg *nettopp* har startet; at jeg ikke har begynt å scratch the surface engang. Jeg har nettopp hentet Dawn Shard og føler at nå er "kapittel 1" av spillet ferdig. Føler det er myyyyyye igjen

Det jeg føler var veldig bra med FFXII var pacingen. Veldig ofte i rollespill så er utviklingskurven på characterene dine ganske bratt. Man finner hele tiden bedre og bedre items og våpen. I FFVIII startet man med 2 summonables og etter 10 minutter spilling fikk man den 3.

Her går char-development myyyeee saktere, og det går lang tid mellom hver gang man finner kule våpen og god treasure. Dette gjør det mye kjekkere. Jeg husker når jeg satt og spilte et av LOTR-rollespillene (Third Age kanskje?).. For hver bossfight så fikk ihvertfall 1 av char'ene et våpen som var sykt mye bedre enn det forrige. Det er jo spennende, men etterhvert så blir man veldig blasert og likegyldig, for man vet at man kommer til å finne noe enda bedre om ca. 10 minutter.

Ellers er jeg enig i det Pogwag sier.. (og du skriver bedre enn meg )

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •