Crysis 3 = ny PC ;)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 56
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Crysis 3 = ny PC ;)

Da var jeg såå klar til å bestille Crysis 3 å stupe inn i... før jeg fant ut at jeg måtte oppgradere, først operativsystem, så skjermkort.. Da ble det likegodt ny pc da..

Så d ble 'litt' dyrere med Crysis 3 enn først planlagt, ca 17k dyrere for å være eksakt. men nå holder den forhåpentligvis i noen år til da

Ble en Komplett gtx 680 Edition med etpar oppgraderinger.

1200w psu
    i7 3820
    16 gb minne
    240gb ssd
    win 7 ultimate
    og seff gtx 680

Gleder meg stort allerede
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grom pc det der - hvilket hovedkort valgte du? Noen spesiell årsak til W7 i stedet for W8?

Selv skal jeg har Crysis 3 til Xboxen, liker best å spille på den. Skal bygge en spill pc til datteren, hadde tenkt litt enklere oppsett enn din, mest mulig grafikk på i5 med 750W psu - vet ikke hvilket hovedkort eller skjermkort jeg skal gå for.

Noen bilder av pcen hadde vært fint
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skulle nok holde en liten stund ja :-)

pcen min er vel snart 4 år gammal, men den kjører på enda. (fikk ny gpu i slutten av 2011 og det var det eneste den trengte) må snart få ut fingeren og stappe inn litt mer og raskere ram da, 6gb 1066mhz var aldri noe særlig og hoppe i taket over så har 3*4GB 1600mhz brikker liggende klare til jeg får ånden over meg :-P

Blir interessant og se hvor mange edderkopper som bor i pcen min nå...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at det er noe galt i det, men jeg tenkte jeg skulle nevne at 1200watt PSU er veldig overkill. Har en gtx 690 på 850watt PSU i min, og det holder

Ellers gratulerer! Alltid deilig med ny god pc. Og Crysis 3 kommer til å se meget lekkert ut på det oppsettet der.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hessianpeel
    Ikke at det er noe galt i det, men jeg tenkte jeg skulle nevne at 1200watt PSU er veldig overkill. Har en gtx 690 på 850watt PSU i min, og det holder

Ellers gratulerer! Alltid deilig med ny god pc. Og Crysis 3 kommer til å se meget lekkert ut på det oppsettet der.
    Tenkte på det sjøl, men da har han muligheta til og klaske inn 2 gtx 680 til, skulle ikke stå på krafta i alle fall :-)

Men med såpass budsjett hadde jeg sjøl vurdert et av de nye titan korta
    Komplett.no - Gainward GeForce GTX TITAN 6GB PhysX :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, det er sant det. Har han lyst til det, så er det jo greit å ha en del å gå på.

Titan virker drøy den, leste om det for en liten stund siden.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hessianpeel
    Jada, det er sant det. Har han lyst til det, så er det jo greit å ha en del å gå på.

Titan virker drøy den, leste om det for en liten stund siden.
    Ja, ikke lenge til man får gtx 680 nr. 2 til en rimelig penge. Har kommet opp i for liten psu flere ganger opp gjennom åra, 1200w var ikke såå mye dyrere og virket som en fornuftig innvestering.

Siste nytt innen skjermkort er alltid minst 50% overpriset.

Takker for tilbakemeld, win 7 fremfor win 8 virket naturlig, har lest at mange anbefaler det. win 8 er litt for sånn tablet look.

komplette specs:

Corsair Graphite 600TM Midi Tower Sort Vifter: 1x 200mm Front, 1x 200mm Topp, 1x Bak 120m
    https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=646591

Corsair AX 1200W PSU ATX 12V V2.31, 80 Plus Gold, Modular, 6x 6+2-pin P
    https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=600429

MSI X79A-GD45 (8D), Socket-2011 ATX, X79, 8xDDR3, 3xG3+2xG2-PCIe-x16, CFX&SLI, SAT
    https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=660758

Intel® Core i7-3820 Processor Socket-LGA2011, Quad Core, 3.6GHz, 10MB, 130W, Box
    https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648703

Crucial DDR3 BallistiX Sport 16GB KIT 16GB kit (8GBx2), Sport,1600MHz, 1.5V, CL9-9-9-24
    https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=752764

Corsair H60 Hydro Series CPU Kjøler Socket 1155/1156/1366/2011, AM2(+)/AM3(+)/FM1, 200
    https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=769223

EVGA GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, with Assasin's Creed III
    https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=746750

Kingston HyperX 3K SSD 240GB 2.5" SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 555MB/510MB/s read/write, S
    https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=750726

Edit: Eneste jeg ser nå er at jeg kunne valgt noen minnebrikker som ser kulere ut, men trenger ikke bruke mer penger på det akkurat nå..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Det skulle nok holde en liten stund ja :-)

pcen min er vel snart 4 år gammal, men den kjører på enda. (fikk ny gpu i slutten av 2011 og det var det eneste den trengte)
    Kjøpte meg et gtx 280 for noen år tilbake og med det har min win xp dell xps 720 intel e6600 holdt stand meget bra tom Crysis 2 som jeg glatt kjørte. Men med Crysis 3 har de satt for høye min krav for min maskin mtp dx 11 og minimum vista os.

Nå får jeg testa win 7 å se hvordan win 7 + win xp kommuniserer å om jeg oppgraderer den andre til win 7 og. Men igjen nytt os er steindyrt

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja win7 syns jeg er et lite must (hovedsaklig for fungerende 64bit os og mere ram), og det skulle ikke være noe problem og ha w7 og xp sammen, tipper du tenker på i nettverk og fil deling?

Win 8 på en normal pc har egentlig ikke noe særlig for seg, den fungerer helt ok men bruker grensesnittet er overfokusert for touch dingser og det er egentlig ingen virkelig god grunn og gå for w8 over w7 pr dags dato.

Men uansett gratulerer med noe som ser ut som en knakende god spill maskin :-)

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Ja win7 syns jeg er et lite must (hovedsaklig for fungerende 64bit os og mere ram), og det skulle ikke være noe problem og ha w7 og xp sammen, tipper du tenker på i nettverk og fil deling?

Win 8 på en normal pc har egentlig ikke noe særlig for seg, den fungerer helt ok men bruker grensesnittet er overfokusert for touch dingser og det er egentlig ingen virkelig god grunn og gå for w8 over w7 pr dags dato.

Men uansett gratulerer med noe som ser ut som en knakende god spill maskin :-)
    Takk takk. Men har vært litt skeptisk til dette med 64bit. Erfarer folk at eldre programmer fungerer greit på det eller er det mye problemer ???

Jeg kjøper jo win 7 ultimate oem og da følger det ikke med reinstall 32 bit som ved retail..

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Takk takk. Men har vært litt skeptisk til dette med 64bit. Erfarer folk at eldre programmer fungerer greit på det eller er det mye problemer ???
    Jeg har ikke opplevd noe negativt med 64bit, var bare i den spede start med XP hvor det egentlig ikke ble laget noen gode drivere for hardwaren det blei krøll,

Gamle programmer får delegert brukanes minne uten problem, (worst case kan man bruke xp kompatibilitets modus men det er det andre grunner for at man trenger jeg har egentlig aldri trengt det selv)

Hoved problemet med 32bit OS var rett og slett at OSet ikke ville kunne adressere for mer enn 4GB RAM, og det mange kanskje ikke er helt klar over er at dette gjelder all type RAM minne i maskinen, det vanlige arbeids minne blei addressert i stigende rekke følge og dedikert RAM i hardware komponentene i fallende rekkefølge men overskrivende så om du har 4GB RAM i maskinen og 1GB ram på skjermkortet vil du kun ha 3GB med minne tilgjengelig (i beste utfall, og meget grovt sett).

Kort sagt, 64bit er eneste veien forover

Newcomer Lasse_H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PSU er overkill med mindre du har planer om SLI/CF. Du kunne spart på skjermkort ved å velge GTX 670 som yter ~like bra (5-10 frames dårligere) for en del mindre penger (~700,-). Dette kan da også stabilt overklokkes til å yte bedre enn 680. GTX 670 bruker da også mindre strøm.

7 stk GTX 670 kort sammenlignet All-round vinner: Gigabyte GTX 670

GTX 670 vs GTX 680: AnandTech - Bench - GPU12

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hoppet på Win8 oppgraderingen for en stund siden og mer meget fornøyd med dette på min noen år gamle i7 et eller annet maskin. Metro grensesnittet velger man enkelt bort, hvis det ønskes.

Synes Win8 fungerer ørlite raskere/mer smooth på det meste.

Skjønner at man venter med en oppgradering da det ikke er så mye å hente - men ved nyinnkjøp at lisens ville jeg valgt Win8.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig lite galt med w8, grunnen til at jeg ikke har bytta enda er at jeg har blitt lat med tida og disse kant aktiverte menyene blei en lidelse og bruke siden dette lille 'feltet' er knapt en pixel mellom 2 av skjermene mine (jeg har kobla opp 4 1080p skjermer som utvida desktop) men dette er en GUI greie som også kan byttes, jeg testa sånn også bare litt med w8 RC, men vil si den fungerer helt kurant på HTPCen til svoger og nye laptoppen til hu mor.

Det er jo stort sett litt små autistiske nerder som sitter på nett og skriker negativt om sånne ting, de har jo enda ikke slutta og bælje siden ubuntu slapp Unity og dette er linux hvor du kan totalt bytte brukergrensesnitt med noen relativt enkle kommandoer.

W7 holder uansett lenge enda tenker jeg, godt mulig mikkesoft kommer med W9 mye raskere enn hva vi forventer også.

På tampen kan jeg og nevne det kan bli meget interessant og se hva krava blir på spill framover etter neste gen konsoller slippes, absolutt mulig det blir et byks opp i hardware krav da.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo være greit å vite at den forbedringen som skjer på HW når det gjelder drivere og slikt, kommer først og fremst på W8 fremover.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer til å se for meg at det er hu her som har bygga min jeg

[youtube]M3cMw5aaKZM[/youtube]

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Større sannsynlighet at det er han her...

http://herodistrict.com/wp-content/u...04/FatNerd.jpg

Update:
    Skifta bildet til en link, for og spare barna..

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe

Hadde det vært noen kroner å spare på å bygge den selv, med deler fra samme sted?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å bygge PC´en selv er jo en del av morroa spør du meg...:wink:
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Å bygge PC´en selv er jo en del av morroa spør du meg...:wink:
    Joa, vært inne på tanken, men aldri gjort d før og er litt redd for å gjøre noe feil...

Akk ja, kanskje neste gang..

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •