Halo 2 er straks her! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 71 av 71
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og bare i tilfelle Velodyne skulle finne på å hevde at X-box har solgt mer enn PS2:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/3237486.stm

Artikkelen er ett år gammel, og til og med da hadde PS2 nådd et mål (60 millioner solgte enheter) som verken X-box eller Gamecube aldri kommer til å nå. Hvor stort er forspranget nå? Vi kan bare undre..

War of the consoles
    Bout 1:
    Dreamcast vs Playstation vs N64
    Winnder: Playstation

Bout 2:
    X-box vs Playstation 2 vs Gamecube
    Winner: Playstation2

La oss håpe at Microsoft og Nintendo tar disse resultatene til seg og gjør noe virkelig spektakulært til neste generasjon, slik at Sony får noe skikkelig konkurranse.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt uenig i den første lineupen der: Saturn var Segas bidrag. Dreamcast kom ikke ut her før i 99, og kan dermed regnes som en del av denne konsollgenerasjonen.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I de fleste PC/console-bladene jeg leste på mot slutten av 90-tallet, så var det ingen som nevnte Saturn. Du kan se på datoene og anta at Saturn burde ha vært med i den første konsoll-"krigen", men den var jo en såpass gigantisk flopp, at den aldri ble vurdert som en motstander til N64 eller Playstation'en.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saturn ble lansert én uke før PlayStation, og gjorde det faktisk ganske bra (ikke i Skandinavia, dog) fram til 97-98.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg vet ikke mer enn den litteraturen jeg har lest på emnet. Nå har jeg da ikke lest pro-sega-blader, så de har kanskje en annen vinkling på det som skjedde, men selv i multiformat-bladene som dekket alle konsoller og håndholdte apparater, så var Saturn "short-lived", "ill-fated", "a flop", osv. Men selvfølgelig, det er jo ingenting som sier at journalister i multiformat-blader også kan være bias.

Newcomer doberman sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, gir meg ikke inn på å svare noen ps2-fans, for det er umulig. La oss bare konstatere at xbox har bedre specs på alt, og da sitter man igjen med neste punkt, nemlig spilla. Man kan ikke rakke ned på boxen for at det er kommet mye forskjellig når det gjelder spill, men det er da også kommet mye bra! At ikke utviklerne bruker maskina og mulighetene for det der er verdt kan vi lite for.

Så tilbake til Halo2. Synes spillet er i utgangspunktet bra, vil kanskje gi det en 9/10. Dette fordi man har tilbrakt litt for mange timer fremfor halo-skjermen, men men...

... spillet har også mange negative sider jeg ikke klarer la være å nevne, som jeg ikke synes var noe problem i 1'a. Som for eksempel:

- Grafikken. Enkelte effekter kommer hoppende og sprettende, spesielt i cutscenes, men også i selve spillet. Noen argumenterer for at spillet er så vanvittig bra grafikkmessig, så dette MÅ jo være xboxen sin feil da den ikke er kraftig nok! Meiner dette er feil, man lager spillet etter en 3 år gammel konsoll, ikke omvent, da må man kunne forvente at det funker skikkelig. Vil heller tilbake til Halo1's "vanlige" grafikk.

- Grafikk2. Synes grafikken er flott, og man kan ødelegge en del greier på brettene. Grafikken er samtidig veldig monoton, med lite som virkelig fanger blikket. Her ser man også at alt av soldater, både humans og covenants, ser stort sett like ut i kampens hete. Man sitter til slutt og ser etter om siktet blir rødt eller ikke før man skyter, for ikke å skyte sine egne. AI hos covenant er heller ikke noe å skryte av, og måten de oppfører seg på gjør at du må helt oppi øya på dem for å se hva de driver med, og om de er humans eller covenant, da de ofte heller ikke skyter på deg når de ser deg. Er det rart man lurer på hva man skal skyte eller ei, jeg er vant til å bli skutt på i det minste.
    Må også nevne når man spiller som Covenant, hvordan i hule skal man skille hvem man skal skyte fra de man ikke skal skyte? Fargene er ikke så lette å skille når folka ser like ut, så her burde det vært litt større variasjon og kreativitet.

- AI, måten motstanderen oppfører seg. Dette var virkelig et av de store argumenter for dette spillet, og den ting som kanskje trekker spillet mest ned! Som nevnt må du av og til oppi øya på motstanderen som en anna tannlege for å se hva de driver med; de ser deg rett og slett ikke. Mange reagerer heller ikke når du skyter dem. Hvor genialt er ikke dette? Slik oppførsel hadde ikke covenants i 1'a. Enkelte setter seg fast overalt, spesielt i de første bretta, og kommer seg ikke løs for å skyte deg, dette er for dårlig.
    Og, de små covenants (som jeg ikke veit navnet på), sitter og sover når man plaffer som verst, og man tror det bare er lik som ligger igjen. Da kan man snu seg og se at siktet reagerer med å bli rødt. Så kan man skyte dem. Det med sovende covenants i 1'a fungerte, men de er døve i 2'a, så dette er bortkastet.

- Multiplayer splitscreen. Her må man velge normal i dashboardet for å spille med horisontal splitscreen. Så for dem som velger 16:9 MÅ spille med vertikalt delt skjerm. Dette er ikke ødeleggende for spillet, men man blir irritert til man finner dette ut. Man har ikke valg for det i spillet, og det står ikke noe om det i heftet. Go figure.

RESTEN, ladies, er gode gamle halo, med spesielt multiplayer som rocker villt! Gidder ikke nevne så mye her, da det meste sier seg selv. Synes bare man bør ta i betrakting de små men irriterende feila som ødelegger spillet som helhet. Vi kan i allefall glede oss til Halo3, som til tross for at det er annonsert IKKE kommer, KOMMER LIKEVEL!

Så, totalt ender det hos meg på en 6 eller 7/10, max.

Eddie J

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    " At ikke utviklerne bruker maskina og mulighetene for det der er verdt kan vi lite for."

Hæ?

Tror du jeg prøver å gi X-box-fansen skylden for konsollens elendige spill-utvalg?

Newcomer doberman sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aftens...

Nei, men kan man lage ett spill til én maskin, kan man lage samme spillet til en annen som har muligheter til å vise spillet enda bedre, uten at det går utover spillbarheten. Er mange ps2-fans som ikke skjønner koblingen her. Ps2 har selvfølgelig sikret seg en haug med store avtaler om utgivelser, men det skulle egentlig bare mangle, da maskinen er en del gamlere enn xboxen. På den annen side er dette like greit, jeg vil ikke se Resident Evil24 eller halo9, så det er opp til utviklerne å finne på no nytt. Og heldigvis kommer det meste ut til alle konsollene nå, så å klamre seg til at MetalGear solid ikke finnes til xbox, og derfor kalle det drit, synes jeg ikke går lenger. Det gikk i begynnelsen...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Metal Gear Solid fins jo til X-box.
    http://www.play.com/play247.asp?page...ing=Metal+Gear

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip
    Angel]
    Artikkelen er ett år gammel, og til og med da hadde PS2 nådd et mål (60 millioner solgte enheter) som verken X-box eller Gamecube aldri kommer til å nå. Hvor stort er forspranget nå? Vi kan bare undre..
    Jeg sjekket litt og det ser ut til at PS2 (original versjon) har solgt ca. 75 millioner, XBox ca. 15-16. PS2-salget dabbet av litt i høst, men tar seg vel opp nå med den nye versjonen.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X Box har ikke solgt mer nei... viste att PS2 ledet i antall solgte.... men trudde X Box skulle hadde solgt mer...

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •