Halo 2 er straks her! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 71
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitter å spiller dette nå, er utrolig bra! Både stemning, stort og gameplay virker helt konge!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Sitter å spiller dette nå, er utrolig bra! Både stemning, stort og gameplay virker helt konge!
    Kjører du 720p på skjermen din? Isåfall går spillet flytende?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    nei, bare vanlig standard Monster scart... Xbox hakker jo somregel, men så langt ser det ut til at ting går rimelig "smooth". Er selvsagt ikke sammenlignbart med PC-grafikk, og Xbox bråker jo som en drita bergenser (ehhmm, bergensere hører jo fra seg også i edru tilstand, selvsagt).

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :lol: :lol:

ifølge det vi har sett av bilder osv så ser det lekkert ut.. spørsmålet er om det er like bra som bildene in real. altså grafikk messig
    åssen er lyden da lygren?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Lyden går via scarten den også, ikke digital, så den er som tidligere, helt OK. Skal få satt opp digitalt etterhvert, men nå er Xbox'en her på nåde, hater den viftestøyen! (men digger jo Halo, så da får den heller bråke litt!)

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noe galt med den eller? den skal vel ikke bråke så mye at man ikke klarer å tenke på noe annet eller?

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren har nok bare den første utgaven av Xbox - som meg. Fy som den bråker! Blir gal!

Jeg synes grafikken er over all forventning egentlig.. Eneste jeg er en smule skuffet over på den fronten er at filmsekvensene har noen rare grafiske feil innimellom. Ellers ser det rett og slett nydelig ut! Beste på Xbox så langt, IMO. Har heller ikke sett noe framerateproblemer i gameplay så langt. Nydelig!

Lyden er helt topp! God bass, 5.1 lyd som faktisk kan brukes når du spiller, masse detlajer og nyanser og musikken er topp. Hvis noen klager på at skurkene prater engelsk så har Master Chief faktisk en automatisk oversetter innebygget.

Gameplayet er jeg heller ikke skuffet over. Som Lygren sier, det er STORT! Historien synes jeg er veldig bra for å være et spill. Svarer på ting i Halo også. Helt topp! Noen vil si det er litt lite nytt, men hvorfor ødelegge noe som ikke er ødelagt?

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren har nok bare den første utgaven av Xbox - som meg. Fy som den bråker! Blir gal!
    Har jeg gått glipp av noe :?:
    er det flere utgaver??

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Stemmer nok at jeg har første versjon, ja... De nye skal være mer stillegående, så det er nok på tide å "oppgradere" snart!

Det har vært en rekke versjoner av XBOX. Den første hadde bl.a. nvidia GPU, denne er byttet på den nye. Vifter har blitt endret og såvidt meg bekjent også harddisk, hovedkort og sikkert de fleste øvrige komponenter.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du går ofte glipp av noe du chris. neida.. det han mener er vel at det er den første Xbox versjonen (v. 1) . både Xbox og PS2 har blitt oppdatert med tiden. det er ingen store fysiske eller tekniske forandringer, men som feks. annen vifte, oppgradert OS. osv.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da er jeg med hehe.. ja, går glipp av mye gitt.. hehe... neida...
    Men er med nå! :P

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kinosjef_christian
    Men da er jeg med hehe.. ja, går glipp av mye gitt.. hehe... neida...
    Men er med nå! :P
    det får vi da inderlig håpe

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer nok at jeg har første versjon, ja... De nye skal være mer stillegående, så det er nok på tide å "oppgradere" snart!

Det har vært en rekke versjoner av XBOX. Den første hadde bl.a. nvidia GPU, denne er byttet på den nye. Vifter har blitt endret og såvidt meg bekjent også harddisk, hovedkort og sikkert de fleste øvrige komponenter.
    nVidia GPU er det fortsatt forresten. Men hele boxen er i dag vifteløs.

Men tilbake til Halo 2

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Egentlig ikke tema, men jeg er ganske sikker på nvidia GPU'en gikk ut... Uansett, vifteløse, mao; jeg må få meg ny XBOX!

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frorrari
    nVidia GPU er det fortsatt forresten. Men hele boxen er i dag vifteløs.
    Wha? Når ble den *helt* vifteløs? Jeg kjøpte Xbox nummer #2 i sommer for å spille live (siden min første (v1.0) er moddet) men den har da fortsatt en temmelig støyete utblåsningsvifte i baken. Er ikke helt sikker på om den er 1.4, 1.5 eller 1.6 jeg.. Er det bare de nye Crystal boxene som er fullstendig vifteløse, eller gjelder det flere?

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig ikke tema, men jeg er ganske sikker på nvidia GPU'en gikk ut... Uansett, vifteløse, mao; jeg må få meg ny XBOX!
    Nvidia er ditcha for Xenon/Xbox2 til fordel for ATI som grafikkleverandør, men alle Xboxene i generasjon 1 er nok fortsatt avhengig av Nvidia - spillene lages jo spesielt opp mot chipsettene, CPU-hastigheten og tilgjengelig minne, så de kan ikke forandre alt for mye mellom "revisions" før det begynner å bli inkompatibelt..

Det som imidlertid har blitt byttet er videodecoderchipen. Fra Xbox v1.4 (tror jeg) kommer den med Focus istedet for whatsitsname som jeg ikke husker navnet på... Edit: Conexant, kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes Halo2 var dødsfett jeg eneste skuffelsen jeg kunne finne var (SPOILER) Slutten. han kom jo aldri ned til jorden igjenn.

Grafikken var jeg mektig imponert over, og de som sa det var eneren om på nytt må prøve spillet en gang til. det lignet ikke en gang.

Historien virket flott for min del, syntes den var spennene og mystisk.

når det gjelder xbox vs. PS2 debatten:

10 bevis på at xbox > PS2:
    1. Xbox har fungerende online play som ikke innebører å lodde inn harddisk og slikt.
    2. Xbox har harddisk
    3. Xboxen kan lettere modifiseres enn en PS2
    4. Xboxen har 3 ganger prosessorkraften og 4 ganger RAM som PS2, og med sin overlegene GPU yter den ca. 6 ganger så mye som PS2
    5. Xboxen har nå fått de fleste bra spillserier over til seg fordi PS2 rett og slett er for gannel. GTA: Next, Matrix online o.l. kommer jo kun til xbox og kanskje PC.
    6. Xboxen får stadig nye features via dashbord-oppdateringene over LIVE.
    7. Xboxen ser fetere ut, og finnes i mange forsjellige utgaver.
    8. Xboxen koster mindre enn PS2
    9. Metal Gear solid suger, Splinter Cell er tøft (Splinter Cell på PS2 ser bare tamt ut)
    10. Xbox kontrollerene finnes i flere størrelser, og ligger bedre i handa enn PS2 sitt plastrør med to sopper på.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5. Xboxen har nå fått de fleste bra spillserier over til seg fordi PS2 rett og slett er for gannel. GTA: Next, Matrix online o.l. kommer jo kun til xbox og kanskje PC.
    Matrix? Lovende, etter hvordan Enter var. :roll: De fleste bra spillserier, hvilke mener du da?

Det med GTA må du utdype. Virker sært om Rockstar dumper sin største salgskanal for en konsoll som er nesten like gammel. Resten av poengene dine er irrelevante, da det er spillene som teller, og kontrollen er absolutt en smakssak. Og lodde inn harddisk, hva i all verden mener du med det?

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Velodyne
    1. Xbox har fungerende online play men ingen spill som er verd å spille online
    2. Xbox har harddisk Det har PCer også. Hva skal du med en harddisk på en spillekonsoll?
    3. Xboxen kan lettere modifiseres enn en PS2 So? Begge er mod-bare
    4. Xboxen har 3 ganger prosessorkraften og 4 ganger RAM som PS2, og med sin overlegene GPU yter den ca. 6 ganger så mye som PS2. Høres forferdelig imponerende ut, men hvilken intrinsisk verdi har grafikk, hvis det ikke fins noen bra spill til å bruke vise den grafikken? Det er som å ha en palett med noen veldig fine farger, men uten et kanvas å male på.
    5. Xboxen har nå fått de fleste bra spillserier over til seg fordi PS2 rett og slett er for gannel. GTA: Next, Matrix online o.l. kommer jo kun til xbox og kanskje PC. Har X-box San Andreas, Final Fantasy, Resident Evil, Gran Turismo, Metal gear Solid, osv? Hvilke bra spill-serier er det du snakker om, utenom c-spill basert på d-filmer (Matrix)
    6. Xboxen får stadig nye features via dashbord-oppdateringene over LIVE.Ooooo nye features. Hva skal du bruke dem til?
    7. Xboxen ser fetere ut, og finnes i mange forsjellige utgaver. Jeg angrer nå på at jeg tok deg seriøst nok til å svare på deg.
    8. Xboxen koster mindre enn PS2 Sony tar mer for maskinen, for de vet at de får solgt maskinen uansett. PS2 er den mest solgte konsollen til tross for at det er den dyreste. Hva forteller dét deg?
    9. Metal Gear solid suger, Splinter Cell er tøft (Splinter Cell på PS2 ser bare tamt ut) Splinter Cell suger. Metal Gear Solid er tøft. (Metal Gear Solid på PC ser bare tamt ut)
    10. Xbox kontrollerene finnes i flere størrelser, og ligger bedre i handa enn PS2 sitt plastrør med to sopper på.PS2-kontrollerne passer ii hendene. X-box-kontrollerne passer i hendene hvis du er 2,37 høy.
    I etterkant var det kanskje en tabbe å ta deg alvorlig, men men. Nå er det gjort.

Newcomer Pepa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip
    Angel]
    Sitat Opprinnelig postet av Velodyne
    1. Xbox har fungerende online play men ingen spill som er verd å spille online
    2. Xbox har harddisk Det har PCer også. Hva skal du med en harddisk på en spillekonsoll?
    3. Xboxen kan lettere modifiseres enn en PS2 So? Begge er mod-bare
    4. Xboxen har 3 ganger prosessorkraften og 4 ganger RAM som PS2, og med sin overlegene GPU yter den ca. 6 ganger så mye som PS2. Høres forferdelig imponerende ut, men hvilken intrinsisk verdi har grafikk, hvis det ikke fins noen bra spill til å bruke vise den grafikken? Det er som å ha en palett med noen veldig fine farger, men uten et kanvas å male på.
    5. Xboxen har nå fått de fleste bra spillserier over til seg fordi PS2 rett og slett er for gannel. GTA: Next, Matrix online o.l. kommer jo kun til xbox og kanskje PC. Har X-box San Andreas, Final Fantasy, Resident Evil, Gran Turismo, Metal gear Solid, osv? Hvilke bra spill-serier er det du snakker om, utenom c-spill basert på d-filmer (Matrix)
    6. Xboxen får stadig nye features via dashbord-oppdateringene over LIVE.Ooooo nye features. Hva skal du bruke dem til?
    7. Xboxen ser fetere ut, og finnes i mange forsjellige utgaver. Jeg angrer nå på at jeg tok deg seriøst nok til å svare på deg.
    8. Xboxen koster mindre enn PS2 Sony tar mer for maskinen, for de vet at de får solgt maskinen uansett. PS2 er den mest solgte konsollen til tross for at det er den dyreste. Hva forteller dét deg?
    9. Metal Gear solid suger, Splinter Cell er tøft (Splinter Cell på PS2 ser bare tamt ut) Splinter Cell suger. Metal Gear Solid er tøft. (Metal Gear Solid på PC ser bare tamt ut)
    10. Xbox kontrollerene finnes i flere størrelser, og ligger bedre i handa enn PS2 sitt plastrør med to sopper på.PS2-kontrollerne passer ii hendene. X-box-kontrollerne passer i hendene hvis du er 2,37 høy.
    I etterkant var det kanskje en tabbe å ta deg alvorlig, men men. Nå er det gjort.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •