Ser ut som Lovefilm planlegger utleie av konsoll-spill!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ser ut som Lovefilm planlegger utleie av konsoll-spill!

Jeg er abonnent hos Lovefilm, og det er jeg godt fornøyd med. Så slipper jeg å fylle huset med filmer jeg bare har tenkt å se en gang. Det jeg liker minst med Lovefilm, er at de ikke gidder å lansere tjenester og produkter i Norge som de har i andre land. For eksempel: I England har de en skikkelig streamingtjeneste, de har en klient for streaming til PS3, pluss leie av spill til Xbox og PS3 (konvolutt i posten, akkurat som med film). Alt det vil jeg også ha!

Nå ser det ut til at noe skjer: Sjekk beviset mitt på at noe er gå gang!. Kanskje det ble litt fart i LF etter at Amazon kjøpte hele greia? Uansett er dette lovende takter.

Jeg kom tilfeldigvis over denne siden på Lovefilms sider. Dette kan jo tyde på at de kanskje planlegger å starte utleie av spill snart! Det hadde vært genialt, synes jeg, det er masse spill som ikke er verdt 400-600 kroner, men som gir masse moro for en uke eller så. Håper dette er noe som kommer til Norge snart, pluss et skikkelig streaming-tilbud (dagens løsning er veldig primitiv, og utvalget syltynt), og aller helst en kilent for PS3 også. Da er jeg "all set" på mediafronten for noen år fremover

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig angående streamingtjenesten til PS3. Sendte mail og spurte for en tid tilbake og fikk det intetsigende svaret: "Det er dessverre ikke noen umiddelbare planer om å tilby streaming via konsoller i Norden i den aller nærmeste fremtiden. ".
    De kunne sluppet PS3-appen og f.eks streamingapp til SamsungTV'r, det får man i 'utlandet'. Problemet ligger kanskje i tekstingen som folk vil ha, da er det ikke like greit å implementere en løsning fra f.eks england. På den annen side kunne de laget løsningen robust nok første gang slik at en utrulling til andre land kunne gått smertefritt.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være noe i undertekstteorien.
    Men i så fall bør tjenestetilbydere ta med i beregningen at personer som er interessert i PS3, apps og streaming trolig takler filmer uten teksting.
    :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Det kan være noe i undertekstteorien.
    Men i så fall bør tjenestetilbydere ta med i beregningen at personer som er interessert i PS3, apps og streaming trolig takler filmer uten teksting.
    :twisted:
    Joda, jeg vil heller ha film uten tekst enn ikke noe film i det hele tatt. Men jeg personlig foretrekker teksting, særlig på norske filmer (for de mumler jo bare!) og på andre språk enn engelsk Det forekommer at jeg ser kinesiske, japansje, koreanske filmer, og gjerne også franske og spanske filmer. Da vil jeg ha tekst. Men viktigere er det at jeg har barn, og derfor er det kun aktuelt å se barnefilmer med norsk tale. Kort fortalt: jeg vil ha de samme funksjonene fra en streamingtjeneste som jeg finner på en DVD, bortsett fra de forhatte animerte menyene og det intetsigende bonusmaterialet. Kommentarspor klarer jeg meg også fint uten

Jeg tror du har helt rett i at omleggingen til den engelske teknologien slett ikke er rett frem, pga. sånt som teksting og alternative lydspor, men i tillegg tror jeg kanskje rettighetene kan ha en del å si? Det må vel forhandles frem avtaler med hvert filmselskap for hvert enkelt land, og da skjønner jeg at lille norge ikke kommer så langt opp på lista. Dessuten blir det jo så mange forskjellige kokker i denne bransjen etter hvert: Voddler, Headweb, Go Canal Digital og sikkert noen flere.

Jeg er nå ute etter en DVD-erstatter (tok aldri helt av på bluray, og jeg er lei av å fylle huset med plast) og den av disse tjenestene som lar meg både leie (streame), kjøpe (laste ned) og låne (DVD og Blueray i posten), hest både film, serier og spill, de får seg en skikkelig god kunde som gjerne legger igjen noen hundringser i måneden. Så fremt opplegget fungerer på PS3, Xbox, Boxee eller noe annet lett anskaffelig. tror mange har det sånt.

Rart at Lovefilm ikke gir litt informasjon om fremdriften på dette området i de utallige epostene de spammer kundene sine med!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •